Hur många har ni legat med

Behöver tydligen up my game för att komma upp i de 30 jag behöver i 30 års åldern.

Det finns ju dock en chans att jag glömt någon, fick för mig att räkna för några månader sedan och det var ett j**la omräknande. Men det säger väl kanske mer och kvalitén på händelsen än mitt minne. Behöver tydligen excel/anteckningsbok/kulram jag med :D

Däremot har jag inte riktigt förstått hur många anses som "många" i detta sammanhang? Är det någon som har koll? Finns det ett nummer man borde uppnå (stressigt)?

Är inte kvalitén viktigare än kvantitet men hur vet man att man uppnått kvalitet utan kvantitet?
 
Personligen anser jag inte att det är någon större merit att ha haft väldigt många partners och ännu mindre om man inte ens minns.
Jag är väl kanske avskräckt pga en i min närhet som "samlat" partners som andra samlar prylar. Och inte har det fört något gott med sig. Stukad självkänsla är inte vackert.
Jag är nöjd med det antal jag haft. Det känns som en normal siffra. :D
 
Personligen anser jag inte att det är någon större merit att ha haft väldigt många partners och ännu mindre om man inte ens minns.
Jag är väl kanske avskräckt pga en i min närhet som "samlat" partners som andra samlar prylar. Och inte har det fört något gott med sig. Stukad självkänsla är inte vackert.
Jag är nöjd med det antal jag haft. Det känns som en normal siffra. :D
Fast jag tycker det är svårt att applicera något slags objektiv värdering på antal partners. Det blir fel att utifrån tycka att en eller annan siffra är mer eller mindre bra. Det viktigaste som jag ser det är att man agerar utifrån egna medvetna val, eller åtminstone så medvetna som möjligt och inte mår dåligt i ett patologiskt tvångsbeteende.
 
Personligen anser jag inte att det är någon större merit att ha haft väldigt många partners och ännu mindre om man inte ens minns.
Jag är väl kanske avskräckt pga en i min närhet som "samlat" partners som andra samlar prylar. Och inte har det fört något gott med sig. Stukad självkänsla är inte vackert.
Jag är nöjd med det antal jag haft. Det känns som en normal siffra. :D
Men varför skulle man minnas just sina sexpartners? Jag minns inte alla mina gamla vänner och bekanta, inte alla gamla skolkamrater och kurskamrater, inte alla gamla arbetskamrater. Och många av dem har jag ju ändå tillbringat avsevärt mer tid tillsammans med än med mer tillfälliga sexpartners.

Jag är nog inte så noga med att vara nöjd med "antalet" (sexpartners, kollegor, vänner osv). Jag ser det absolut inte som "ju fler desto bättre", men absolut inte heller som motsatsen.

Hur "merit" kommer in i sammanhanget begriper jag inte?
 
Personligen anser jag inte att det är någon större merit att ha haft väldigt många partners och ännu mindre om man inte ens minns.
Jag är väl kanske avskräckt pga en i min närhet som "samlat" partners som andra samlar prylar. Och inte har det fört något gott med sig. Stukad självkänsla är inte vackert.
Jag är nöjd med det antal jag haft. Det känns som en normal siffra. :D
Vad är en normal siffra?
det är väl ingen som lagt någon värdering i antalet? En undersökning säger ju bara hur många folk anger att de har haft? Ingen säger ju att det är fel eller rätt att ha många/ eller få sexpartners,
Det viktiga är ju bara att man själv är nöjd med sitt sexliv.
 
Vad är en normal siffra?
det är väl ingen som lagt någon värdering i antalet? En undersökning säger ju bara hur många folk anger att de har haft? Ingen säger ju att det är fel eller rätt att ha många/ eller få sexpartners,
Det viktiga är ju bara att man själv är nöjd med sitt sexliv.
Och även i det mest perfekta av sexliv, så ingår nog en och annan partner man kunde ha varit utan och en och annan som man dessvärre inte lyckades förmå att bli ens sexpartner. Vilket väl också är ungefär som med vänner och bekanta och kollegor.
 
Personligen anser jag inte att det är någon större merit att ha haft väldigt många partners och ännu mindre om man inte ens minns.
Jag är väl kanske avskräckt pga en i min närhet som "samlat" partners som andra samlar prylar. Och inte har det fört något gott med sig. Stukad självkänsla är inte vackert.
Jag är nöjd med det antal jag haft. Det känns som en normal siffra. :D

Merit vete tusan, men skäms gör jag inte heller (men har inte antalet som punkt i mitt cv)
Jag kommer inte ihåg namn, vare sig på enstaka ligg eller klasskamrater från gymnasiet.
Det är irrelevant information.






Tur man har sin excel.
Kanske borde göra en snygg pivot och diagram i separata blad.
 
Jag fattar inte heller hur antal sexpartners - oavsett om det är noll eller 100.000 - skulle kunna vara en merit? Det är väl, precis som många andra relationer och företeelser, någonting som bara "är"? Är det en merit att ha haft många kortare eller en enda längre anställning? Är det en merit att ha många vänner och bekanta, eller att ha några få nära vänner? Att lägga en värdering i just antal sexpartners känns imho bara moralistiskt och utdaterat.
 
Det finns ganska många som tycker att det är en merit. Därav ordvalet. ;) Nu var det kanske inte just ordet merit det jag ville ha fram, men men...
 
Det finns ganska många som tycker att det är en merit. Därav ordvalet. ;) Nu var det kanske inte just ordet merit det jag ville ha fram, men men...
Tvärtom, skulle jag säga. Fördömandet tenderar vara nära för den som haft "många" sexpartners. Har aldrig någonsin hört att flest vinner, faktiskt.
 
Det finns ganska många som tycker att det är en merit. Därav ordvalet. ;) Nu var det kanske inte just ordet merit det jag ville ha fram, men men...
Ok.. Det har jag aldrig stött på..,

Det jag dock hört någon enstaka gång är en tjej som berättade att hon fått kommentarer om att hon "är billig som ligger runt"
Men det motsatta har jag aldrig hört
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 165
Relationer Hej! Här kommer en liten lyckoförklaring över hur fint livet kan bli ändå mvh glad och kär :D Jag har hela mitt liv känt en dragning...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 429
Senast: nyponros
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 630
Relationer Anonymt nick, och jag tror kanske det även blir mitt helt nya, då jag är trött på mig själv, vill börja om, vill ändra allt som finns om...
Svar
6
· Visningar
1 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp