Som svar på själva grundfrågan. Jag har jobbat heltid i sommar, 10-19, en häst. Jobbat på samma ort som jag bor, men har ungefär 20 minuter i bil till stallet. Utöver det nästan en timme på att lämna och hämta hästen i hagen, och jag förstår inte hur jag skulle hinna någonting annat än att vara i stallet med de arbetstiderna. Faktiskt.
Men sen har allting en förklaring också. Hästen har varit på bete, så normalt sett är inte den promenaden till och från hagen något jag måste göra. Dessutom har jag från början valt stallplatsen delvis för att den i nuläget ligger mellan min bostadsort och stan (där jag kommer jobba om jag bara får ett jobb inom mitt utbildningsområde, då med kontorstider) och i framtiden nära stan om jag ska bo där. Då blir inte stallet en extra resa, utan något jag kan ta när jag åker hem från jobbet. Min häst vilar en eller två dagar i veckan, tanken är att de dagarna ska läggas på vardagar.
Träffar folk i stallet, har inte något stort socialt behov så det i kombination med att träffa kollegor räcker utmärkt för min del.