Hur mycket kostar en måltid hemma hos er?

Grön. I Grekland. Så krispig och smakrik hittar jag inte här.

Det finns orange också. 🤔
De blir orangea innan de blir röda. :)

Men det finns säkert en massa olika sorter, men de tre-fyra färgvarianterna vi ser i disken på ica är nog densamma sortifikationen. Jag föredrar helst vita paprikor faktiskt, men det är en annan sort som inte finns överallt. Brukar handla den ffa hos en torghandlare.
 
Ja, klart att det är vad man betalar för. Men det jag inte fattar är varför det skulle vara svårare att plocka ihop tre paprikor själv.
Håller med!
(Gissar att det är enklare=billigare för butikerna att hantera? I mindre butiker är enda alternativet ibland paprikor som är inplastade styckvis .... )
 
Håller med!
(Gissar att det är enklare=billigare för butikerna att hantera? I mindre butiker är enda alternativet ibland paprikor som är inplastade styckvis .... )
Ja, så kan det ju vara. Här ligger de lösa bredvid trepacken. Det borde ju bli ett jäkla svinn på trepacken då?
 
Jag föredrar helst vita paprikor faktiskt, men det är en annan sort som inte finns överallt. Brukar handla den ffa hos en torghandlare.
Jag gillar också de vita - de är liksom lite pepprigare i smaken (finns även ljusgröna). Lidl brukar ha dem i säsong och de kommer då ofta från Ungern istället för Holländska växthus.

Generellt tycker jag att Lidl är bättre på säsongsanpassning, vilket jag tycker gör inköpen och matlagningen roligare, jämfört med t ex Ica som har samma hela året (och import från syd-/mellanamerika eller Kenya även när grönsakerna är i säsong i Europa)
 
Jag gillar också de vita - de är liksom lite pepprigare i smaken (finns även ljusgröna). Lidl brukar ha dem i säsong och de kommer då ofta från Ungern istället för Holländska växthus.

Generellt tycker jag att Lidl är bättre på säsongsanpassning, vilket jag tycker gör inköpen och matlagningen roligare, jämfört med t ex Ica som har samma hela året (och import från syd-/mellanamerika eller Kenya även när grönsakerna är i säsong i Europa)
Lidl är grymma på grönsaker. Tyvärr ligger de lite för olägligt till för mig som inte har bil, annars skulle jag handla där oftare.
 
ja? Precis, orange är inte samma sort som röd. Den gröna blir gul, orange eller röd när den mognar. Inte grön- orange - röd. Syns tydligt om man odlar själv (eller sparar en grön)
Även de svarta och lila blir gröna först, sen svarta eller lila.

De vita och ljusgula och ljusgröna är jag mer osäker på, men de blir nog gröna först?
 
De blir orangea innan de blir röda. :)

Men det finns säkert en massa olika sorter, men de tre-fyra färgvarianterna vi ser i disken på ica är nog densamma sortifikationen. Jag föredrar helst vita paprikor faktiskt, men det är en annan sort som inte finns överallt. Brukar handla den ffa hos en torghandlare.
Inte alla sorter i så fall. Mina hemodlade spetspaprikor går från grön till röd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp