Hur mycket kostar en måltid hemma hos er?

Nej det förstår ju jag också. Men det känns ju trist att sluta med sånt man gillar.
Ja det är trist att blanda in ekonomi i njutningen. Som när en bekant påpekade att hjortronsylt (köpt) ju är så dyrt, när jag bjöd på tårta med hjortronsylt i. Jag hade inte ens tittat på priset, utan köpte en burk för att det var det jag ville ha i tårtan. Priset var inte en faktor i sammanhanget.

Är det en faktor och en försöker se över matbudgeten generellt, så kan det ju vara intressant att titta på alternativa råvaror, frekvensen, mängden, tillagningen, inköpsställe etc. Det behöver inte bli jobbigare eller tråkigare för det.
 
Mot ansjovisen eller såsen? :D

Alltså den ÄR god. När ens matlagningsork begränsar sig till att sätta på pastavatten, vilket min gjorde länge ett tag. Nu skulle det vara roligare att jaga fram en riktigt god på egen hand.
Ja alltså jag är inte överdrivet förtjust i anjovis, kan faktiskt inte komma på att jag åhonsin köpt.
Sen handlar jag aldrig på ICA oavsett.
Men ja såser överlag, färdigköpta är inget jag köper.
(Ibland köper jag däremot ärtsoppa på burk :o)
 
Ja det är trist att blanda in ekonomi i njutningen. Som när en bekant påpekade att hjortronsylt (köpt) ju är så dyrt, när jag bjöd på tårta med hjortronsylt i. Jag hade inte ens tittat på priset, utan köpte en burk för att det var det jag ville ha i tårtan. Priset var inte en faktor i sammanhanget.

Är det en faktor och en försöker se över matbudgeten generellt, så kan det ju vara intressant att titta på alternativa råvaror, frekvensen, mängden, tillagningen, inköpsställe etc. Det behöver inte bli jobbigare eller tråkigare för det.
Men hjortronsylt ÄR dyrt. Vissa har inget val och måste kolla priset för varje råvara de köper.
 
Numera verkar det dock finnas rätt goda färdiga produkter. Jag har köpt den här ett par gånger, den är god.

Visa bifogad fil 27795

Men det är ju roligare att göra en riktigt god själv. Ser att det är ansjovispasta i den där, det kanske kunde vara nåt. När jag tänker ansjovis är det blörk men den är ju en jäkla bra smaksättare.

Jag köpte den där utan att kolla ingredienslistan och när jag åt tänkte jag "usch vad det smakar fisk" :p. Men annars håller jag med om att det finns god för dig tomatsås :)
 
Jag köpte den där utan att kolla ingredienslistan och när jag åt tänkte jag "usch vad det smakar fisk" :p. Men annars håller jag med om att det finns god för dig tomatsås :)
Aha, menar du det? Det kände inte jag. Jag har alltid hävdat att ansjovis är jämförbart med att äta bajs - tills jag fick klart för mig vad caesarsås innehåller. Och nu alltså även denna trojanska häst till färdig tomatsås.
 
Aha, menar du det? Det kände inte jag. Jag har alltid hävdat att ansjovis är jämförbart med att äta bajs - tills jag fick klart för mig vad caesarsås innehåller. Och nu alltså även denna trojanska häst till färdig tomatsås.
Är ju även ansjovis i Lomanders bea, men ni som gör egna grejer kanske inte äter sånt ;)
 
Igår lagade jag en i mina ögon lyxig rätt, Västerbottens pizza med kaviar (enligt receptet löjrom) och räkor till det. Men ungsstekt falukorv och potatis är minst lika gott, bara lite mindre lyxigt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp