Hur mycket läser ni?

Jag läser ingenting.
Jag har varit en bokmal och springer fortfarande och köper böcker i tid och otid. Jag älskar böcker och älskar att läsa. Men - jag har helt enkelt inte koncentrationsförmågan som krävs längre. Jag går runt och hoppas få en till "läsperiod" när jag inte gör annat än läser, men det är många år sedan jag hade en sån nu :(
Jag har kommit på att jag behöver läsglasögon! Jag har också tappat läsandet och började tro att det var telefonen som förstört hjärnan på mig, men så insåg jag att jag behöver glasögon pga ålder, på något vis så märks det inte så mycket rent visuellt men det blev liksom jobbigt för hjärnan tydligen.
 
Yes, det var lättare när jag var barn. Som ung vuxen kunde jag läsa i perioder, då plöjde jag så mycket det bara gick sålänge det höll varje gång :laugh:
Exakt, så då kunde det ju vara en förändring som sociala media eller mobil som gjorde skillnaden. Nu var det ju inte det utan någonting annat dock.
 

Liknande trådar

Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: Dentaku
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 115
Senast: Sedna
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 619
Senast: Dentaku
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
811
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp