Hur mycket pengar lägger ni med på ert utseende?

Elisha

Trådstartare
Med inspiration från ett tv-program igår som handlade om hur mycket pengar man lägger ner på sitt utseende.

Hur mycket lägger ni ned?

För mig är det nog ungefär 50:- kanske. Använder aldrig smink, klipper mig gör mannen min. Så i min budget är ungefär tandkräm, schampo, deo, parfym (dock räcket det otroligt länge, används sällan).
 
Jag vet inte eftersom jag rent allmänt inte för någon sorts statistik på mina utsvävningar :p
Det jag vet är att jag ungefär var 3:e vecka fixar naglarna för 350 kronor per gång. Var 3:e till 4:e vecka fyller jag på fransarna för 490 kronor per gång.
Smink, parfym och liknande saker köper jag när jag behöver och det varierar därmed.
Håret fixar jag oftast billigare genom att köpa deals på Groupon eller Let's Deal alternativt är hårmodell. Hittills i år har året varit väldigt billigt eftersom jag modellat fem gånger :D
 
Oj, det är nog inte mer än 3-5000 kr per år. Klipper mig en gång om året (på tok för sällan) och det ligger väl runt 300 kr generellt (går till olika ställen varje gång). Sminkar mig inte till vardags så sakerna håller länge och när jag väl köper nytt så är det inga dyra/avancerade saker. Inte heller schampoo, balsam, deo och hudkrämer är något jag lägger större summor pengar på även om det i mitt fall troligen är den största kostnaden. Räknar vi in tandvård så blir det lite mer då min genetik motarbetar mig på den fronten.
 
Oj, alldeles för mkt.
Klippa och slinga kostar 2800 per gång. Gör det ca 6 gånger/år.
Sen brukar jag fixa naglarna 1 gång/månad för 5-600/gång, har dock inte orkat det nu när jag har det jobbet jag har, naglarna bryts direkt. Men ska ju vara föräldraledig så ska börja med det igen :)
Smink är väl kanske 1-2 tusen per år Max. Har som tur är jättefin hy och "behöver" inte använda särskilt mkt smink.
BUS från st tropez på sommaren, går väl typ 2 flaskor a 500kr st på en sommar. Jag är för otålig för att sola och solarium känns 80-tal.
Schampo osv köper jag ofta sånt vanligt typ dove så skitbilligt. Köpte "frisörschampo" för 500/flaskan. Sämsta skit ever, aldrig mer.

Förra året körde jag med ögonfransförlängning, men kom fram till att det var tacky och slutade :p såg helt bisarrt ut med ögonfransar upp till ögonbrynen, speciellt när jag då jobbade i uniform. Kollegorna frågade om jag kom direkt från nattklubben och det kändes inte som jag.
 
Intressant och kul tråd!

Inte tänkt på hur mycket jag lägger ner, i somras så hade jag fransar som jag behövde fylla på efter två veckor (oljig hy..) så 500/månad bara på det. Köper kanske smink var 3e månad. Mascara 100:-, rouge för runt 100:-, ögonbrynspenna 50:-.. Köpte nyss mineralfoundation 99:- men det borde räcka ett tag.

Allt som allt kanske 1000:- i halvåret för smink om jag inte har fransar.

Håret klipper min mamma :D Schampo och balsam max 100 och säkert det också var 3e månad.
 
Använder inte så mycket smink förutom läppstift, ibland lite mascara och ögonbrynspenna. Gissar att jag lägger kanske 200 kr i månaden på smink. Max.

Till frissan går jag en gång i månaden, kör olaplex, färgar utväxt, klipper kanske lite och ibland lägger jag nån slinga eller så. Brukar kosta 1500 kr (kompispris). Har lite dyrare schampoo men tvättar inte håret så ofta så det blir inte så dyrt ändå i slutändan.
Sen går jag en gång i månaden och färgar ögonbryn och fransar plus permanentar fransarna eftersom de annars är spikraka som på en kossa typ :p Detta kostar runt 1000 kr.
Sen går jag på ansiktsbehandling ibland, låt säga 500 kr. Och fotvård nån gång då och då, nån hundring där också.
Naglarna har jag lärt mig att fixa själv så det sparar jag asmycket på, lägger kanske nån hundring i månaden på nagelvård.

Skulle gissa på sammanlagt kanske 3500 kr i månaden, som snitt!
 
Håret brukar jag inte fixa, nu får jag det gratis igen pga jag ska sitta hårmodell, men annars brukar jag färga det i någon färg och sen bara ha det så. Dock lägger jag en slant på produkter då jag har blivit noggrann med att köpa veganska produkter, så schampo mm kostar nog 300 i månaden. Hur och smink går nog upp på en 200 i månaden om man slår ut det. Fixar aldrig naglarna eller fransar, färgar fransarna hemma själv. Sen tandkräm+deo blir ju inte mycket värja månad. Så typ 500-600?
Kan tillägga att jag köper smink till min samling också, men jag räknar inte med det här då jag knappast hinner använda så mycket och ibland köper jag för 2-3000 en månad ibland inget alls. Men hade klarat mig på 200 i månaden om jag bara köpte sådant jag använder "till vardags"
 
Mycket lite. Klipper mig så sällan att det blir pinsamt, färgar inte håret, har starka naglar som växer som ogräs av sig själva och i och med att jag ändå bara skulle sabba dem i stallet så lägger jag inget mer krut vid dem än vanligt nagellack då och då.

Sminkar mig om jag ska iväg någonstans som inte är till stallet eller en fika hos mormor. Nu när jag pluggar på distans, blir det kanske en eller två gånger i veckan, och det är ju inget superslitage på det sminket. Köper ju givetvis nytt smink när det behövs, men allt tar ju inte slut samtidigt.
 
Köper aldrig smink, brukar få en mascara av min syster varje år då jag fyller år. :D

Det enda jag lägger pengar på är håret då mitt schampoo och balsam kostar ca 350 kr/st, men räcker däremot i ett halvår. Inpackningen kostar ca 180 kr, även den räcker minst ett halvår. Hårfärgen köps på ICA för ca 75 kr, fyra gånger om året.
 
Jag har svårt att se tandkräm, schampo och balsam som "utseendeprylar", det känns mer som basic hygienskötsel :p

Sååå jag köper hårfärg några gånger per år. Den jag köper kostar ca 70kr. Färgar kanske 4 gånger per år, så jag lägger 200-300kr per år på det kan vi säga.

Lackar inte naglar, klipper håret själv, sminkar mig inte, fixar ögonbrynen med en pincett köpt för 50kr för flera år sedan... Rakar benen och under armarna med billiga engångshyvlar som jag använder tills de är helt slutkörda. Eftersom jag inte rakar mig ofta alls blir kostnaden inte direkt stor där heller...

Kort sagt lägger jag väldigt lite pengar på utseenderelaterade prylar. Är billig när det gäller kläder också.
 
Hår, kanske 100:- i månaden (schampo och balsam, klipper själv)
Smink: cirka 100 i månaden
Hud och rakning: 200:-
Tänder: 50? Tandborste och tandkräm :p

Så 450:- typ.
 
Hår: klipper och slingar ca 3 gånger per år 1000:-/gången
Hud: hudterapeut ca 4 gånger per år 795:-/gång
Hudrengöring ca 950:-/gång x 2

Summering av detta: ca 8000:- per år (holy shit!!!!!!!)
 
I stort sett inget. Frisör en, max två, gånger om året. Annars brukar jag mest ha håret uppsatt i hästvans eller som en liten rufsig knut. Vanan sitter i eftersom jag har snygg op-mössa på mig på huvudet för det mesta på jobbet.
Köper schampo och tvål på vanliga affären.
 
Klipper mig själv men tonar håret ca varannan månad. Så 50:-/månad typ? Har aldrig sminkat mig...
 
Hårvård 2500/år (köper lite special för balsammetoden)
Klipp/färg 1-2 ggr/år för ca 1500/gång
Smink 1000/år (ett par mascaror och lite mineralprodukter)
Hudvård 2500/år (kör med Maria Åkerberg)
+ rakblad till hyveln och till sommaren brukar jag köpa ett par vaxstripes

Dvs ca 650/månad. Det handlar inte om att jag är särskilt intresserad av skönhetsvård, det handlar om att jag inte vill köpa oetiskt producerat (djurtest, giftigt, saker som innehåller parabener etc) och då dessutom gärna svenskt.
 
Brukar klippa mig 1-2 gånger/år på frisörskola el dyl, så det kanske blir 500. Sen köper jag billiga schampon och balsam för kanske 30 kr per månad= 360 på ett år. Färgar inte och har tjockt och blankt hår som inte blir så ledset av att jag ibland tom tvättar loss med lite yes

Lägger ner mer på smink!! Kanske 2000 årligen?? Sminkar varje dag och har oftast ganska kass hud, så mycket concealers, puder och foundations går åt + gillar dyr sminkrengöring från Weleda. Mascaror torkar ut så erbarmligt snabbt också så köper nya typ varannan-var tredje månad. Har receptbelagd aknekräm med antirynkeffekter som heter differin samt min kompis (som även är min sambo) karmabidsalva (750 ml-flaska á 119 kr haha), som hudvård

Orkar aldrig måla naglar eller fixa fötter!! är så himla usel på fingerfärdighet och varit student i fem år. tycker mer om att casha ut på kläder
 
Med inspiration från ett tv-program igår som handlade om hur mycket pengar man lägger ner på sitt utseende.

Hur mycket lägger ni ned?

För mig är det nog ungefär 50:- kanske. Använder aldrig smink, klipper mig gör mannen min. Så i min budget är ungefär tandkräm, schampo, deo, parfym (dock räcket det otroligt länge, används sällan).

Tvättprodukter, deo, tandkräm m.m. räknar jag egentligen som vanlig hygien :)

Köper bra schampo och balsam för 90 kr flaskan. Det räcker i ca 2 månader.
Hudvård, alltid ekologisk (tvätt, hudlotion + annat): ca 200 kr i månaden.
Smink, ekologiskt: 200 kr per månad.
Klipper mig 2 gånger per år 500 kr per gång.
Färgar håret 1 gång per månaden för 100 kr per gång.

Så cirka 700 kr per månad. Då inte inräknat kläder ;) med tvål+deo+rakhyvlar så blir det 100 kr mer.

Köper nästan bara ekologiska och bra produkter. Sminkar mig varje dag, duschar varje dag o.s.v. men använder soarsamt av produkterna. Värt varenda krona för att känns sig så som jag vill känna mig varje dag! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hamnade i en tråd på flashback igår. Blev smått chockad när jag läste alla elaka kommentarer om främst tjejers utseende (den...
17 18 19
Svar
362
· Visningar
23 181
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 333
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 432
Senast: cassiopeja
·
Relationer Wow, jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att jag skrev ett anonymt inlägg på ett forum jag i vanliga fall är väldigt aktiv i...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
74 180
Senast: anaby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp