Hur mycket pengar lägger ni med på ert utseende?

Klipper och färgar håret var 7:e vecka,kostar 98e. Schampo och balsam 35e,stora flaskor dock. Produkter till håret från Björn Axen,kostar runt 15-20e/st. Smink använde jag på jobbet varje dag,inte lika ofta nu som mammaledig,men gillar att köpa nytt. I snitt kanske 50e/mån. Hudvårdsprodukter använder jag ansiktstvätt,rosenvatten,ögoncreme,dagkräm,jojobaolja,hand och fotkräm- allt från Rosenserien, kostar runt 25e/flaska. Hudlotion bara nån billig,typ dove. Går på ansiktsbehandlingar (mamma har salong) men det brukar vara gratis.

Har gjort cellulitbehandling, 10st för 45e/st...:angel: lönlöst nu dock efter graviditeten..nu bryr jag mig inte längre;) samma med fot och nagelbehandlingar.

Jösses slösar nog en del....ändå känner man sig som en riskvast ibland med håret på ända:cautious:
 
Fransarna växer rätt fort som tur är för dig ;)

Jag tror att 14 mm är längsta på "min" salong så jag har näst längsta. Sen tror jag att det är C-curl så näst mest där också. Känns lagom :)
Och som jag saknar nu att jag pga måndagens ögonlaseroperation inte får fylla på fransarna på fyra veckor :eek: :cry:

Jaa haha såg helt freaky ut utan ögonfransar. Jag kommer ihåg att jag tyckte att när jag duschade så blev ögonfransarna så tunga när de blev blöta (när jag hade förlängningen), var det bara jag som hade klena ögonlocksmuskler eller blir de så för dig med?
 
Jaa haha såg helt freaky ut utan ögonfransar. Jag kommer ihåg att jag tyckte att när jag duschade så blev ögonfransarna så tunga när de blev blöta (när jag hade förlängningen), var det bara jag som hade klena ögonlocksmuskler eller blir de så för dig med?

Lät du vattnet rinna över ögonen? Jag brukar inte göra det utan gör rent med vatten på fingrarna som jag stryker över fransarna. När jag badar får jag såklart vatten i ansiktet och upplever inte fransarna eller ögonlocken som tunga. Däremot gillar inte fransarna att åka vattenrutschkana :angel:
 
Jo det är hos frisör, jag färgar inte gärna mitt megalånga hår själv, det tar irriterande lång tid.. :p
Varför skulle det inte kunna vara hos frisör?

650 kr sa du för hår ner till halva låren sa du?
25% Moms ca 160 kr
Färg + övriga produkter (shampon, efterbehandlingar, ev styling etc) ca 150 kr lågt räknat

Då har vi 340 kr kvar

Klipp + färg på så långt hår kan inte ta mindre än två timmar att göra. Gissar på längre tid.

Ger en timpeng på 170 kr som ska räcka till lön, lokalhyra, socialaavgifter, vidareutbildning/visningar, täcka upp hål som inte är bokade osv osv osv. Det kostar att driva företag.
Man brukar räkna på att för att det ska vara lönsamt att anställa en frisör ska den dra in minst 450 kr/timmen i snitt på alla arbetade timmar i månaden.
 
650 kr sa du för hår ner till halva låren sa du?
25% Moms ca 160 kr
Färg + övriga produkter (shampon, efterbehandlingar, ev styling etc) ca 150 kr lågt räknat

Då har vi 340 kr kvar

Klipp + färg på så långt hår kan inte ta mindre än två timmar att göra. Gissar på längre tid.

Ger en timpeng på 170 kr som ska räcka till lön, lokalhyra, socialaavgifter, vidareutbildning/visningar, täcka upp hål som inte är bokade osv osv osv. Det kostar att driva företag.
Man brukar räkna på att för att det ska vara lönsamt att anställa en frisör ska den dra in minst 450 kr/timmen i snitt på alla arbetade timmar i månaden.

650kr sa jag ja, för hår ner till halva låren sa jag också ja!
Inga efterbehandlingar, ingen styling.. det tar en timme för mig själv att få färg i håret + en timme som färgen sitter i när jag gör det hemma.. färgen sitter inte en timme hos frisören och det tar inte en timme att få i färgen.. Vet inte exakt tid det tar eftersom att jag gör det hos frisören ca 2ggr/år..
Som jag svarade någon annan: "Min frisör ifråga har haft sitt företag i +20år, har sin salong i en separat del av sitt hus, bor i ett mindre samhälle, tar inga överpriser och hyr ut en stol.."

Hade det inte funkat tror jag inte man har ett företag så länge..
 
Svår fråga!
Jag köper smink när jag känner för det, kan alltså ibland bli 0 kr i månaden och ibland 1500. Men skulle jag räkna ut ett snitt så blir det nog iallafall inte mer än 200 kr i månaden, om ens det.
Klipper mig aldrig hos frisör, och färgar håret själv. Det gör jag däremot alldeles för ofta, så det är säkert 100 kr i månaden, och så köper jag färginpackning för 179 kr ungefär varannan månad.
Fixar inga naglar eller ögonfransar eller liknande heller, så såna kostnader har jag inte. Hudvård, om det ska räknas, hamnar nog också på runt 100 kr i månaden. Schampo och balsam varierar väldigt, ibland köper jag för typ 20-30 kr flaskan och ibland för 150 kr flaskan, och det räcker ju ganska länge också.
Hårolja får jag i julklapp och sen räcker det till nästa år, så det är ingen kostnad.
Så vad blir det allt som allt... Runt 500 i månaden kanske. Men det varierar som sagt, vissa månader är det under hundringen och vissa månader över tusenlappen.
 
Jag lägger väldigt lite pengar på mitt utseende, men jag vill (till skillnad från många andra kanske?) börja lägga mer. I nuläget sminkar jag mig aldrig, men jag har funderat på att gå en sminkkurs och lära mig grunderna.

Det är väl ungefär frisör-besök som kostar i nuläget, det är inte på någon regelbunden basis alls, men kanske 2-3 ggr per år för runt 400:- per gång. så 100:- i månaden. Sen utöver det kommer jag inte på något alls faktiskt^^. Schampoo, tandkräm och deo räknar jag som hygien, inte utseende.

//r
 
650kr sa jag ja, för hår ner till halva låren sa jag också ja!
Inga efterbehandlingar, ingen styling.. det tar en timme för mig själv att få färg i håret + en timme som färgen sitter i när jag gör det hemma.. färgen sitter inte en timme hos frisören och det tar inte en timme att få i färgen.. Vet inte exakt tid det tar eftersom att jag gör det hos frisören ca 2ggr/år..
Som jag svarade någon annan: "Min frisör ifråga har haft sitt företag i +20år, har sin salong i en separat del av sitt hus, bor i ett mindre samhälle, tar inga överpriser och hyr ut en stol.."

Hade det inte funkat tror jag inte man har ett företag så länge..

Vi kan konstatera att din frisör kör svart
 
Jag har egna men långa naglar. Nu bröt jag av en nagel igår och hör och häpna, jag lyckades bygga en ny med tipp och gelé! Blev dessutom sjukt bra resultat och ser helt naturligt ut! Detta sparar ju en heeel del!
Blev så glad att jag köpte en jacka för 12 000 :rofl: (kaoz)
 
Tror inte jag lägger supermycket pengar på skönhet, schampo, balsam blir nog ca 1000kr/år. Klipper mig några gånger om året, slingar det i bland. Till vardags är concealer det enda smink jag använder, så där är det några hundra som går ut om året.
 
Enbart klippning 2-3 gånger om året samt rakblad (som kostar skjortan för 10 blad till Gilette Mach3) och raklödder någon gång pr år.
 
Lägger inga större summor på skönhet, klipper mig själv och sminkar mig sällan, min ögonbrynspenna tror jag t ex att jag ägt sen jag var 14-15 ( är 23 idag:p )
Kanske lagt max en tusenlapp sammanlagt på skönhetsgrejer de senaste 5 åren.
Räknar dock inte in schampo och balsam då jag ser det mer till hygien.
 
Oj vad svårt. Jag är lite periodare och kan lägga rätt mkt ibland och ibland snålar jag och gör inget. Sminkar mig inte så mkt bara mascara. Klipper mig för 350 när jag känner för det blir väl 1-3 ggr per år. Lägger nog mest pengar på hudvårdsprodukter använder rengöring, serum, ögoncreme, dag och nattkräm samt ansiktmasker. Men köper inga dyra grejer och de varar länge så kanske 100 kr i månaden om man slår ut det. Färgar håret själv, har rätt långt hår så det går åt dubbla förpackningar så runt 300 kr per gång. Gillar att fixa med sånt här men lägger nog relativt lite...
 
Hmm intressant. Tror jag är relativt billig i skönhetsdrift, men allt är ju relativt givetvis. Uppskattar följande kostnader:
Smink ca 900kr/år = 75kr/månad
Hygienartiklar (schampoo/balsam/torrschampoo/deo/tandkräm etc): 100kr/månad
Frisör: ca 2 ggr/år á 1200kr = 200kr/månad

Inga fransar, naglar ett sådant heller så det är väl det. Så runt 300-400kr/månad. Blir ju en del ändå såg jag nu. Tycker inte jag har dyra vanor varken sminkar mig eller styla håret ofta men köper å andra sidan bara dyrt smink och dyra hårprodukter även om det köps sällan!
 
Fransar finns i 15 mm med D curl. Det är de mest extrema men är väl bara bloggare som använder det. :p

Jag hade fransar ett helt år och fick aldrig höra annat än gud vad fina fransar du har! Hade extra fina volym fransar. Men har tröttnat på det så nu har jag inte fyllt på på 3 mnd och har bara några enstaka kvar. Tycker det är för dyrt också, 1000 kr i månaden.
 
Hudvård: Har världens mest känsliga hy som är torr så jag får lägga ner en hel del på både kropp och ansiktsvård vare sig jag vill eller inte. Jag har haft eksem sen jag var liten och blir bara torrare och känsligare med åren. Använder rengöring, mild peeling, ansiktsvatten, serum, ögonkräm och fuktkräm till ansiktet och alltid är det iallafall 2 produkter som tar slut varje månad. Försöker hitta budgetalternativ men det är svårt att hamna under 200kr/produkt. Nu testar jag dock en rengöring från cetaphil för känslig och torr hy som hittils är toppen, kostade mig ca 80kr tror jag. Man får pröva sig fram! Jag skulle gissa på att jag lägger ca 5-700 kr i månaden i snitt. Hoppas verkligen det räcker (men har en känsla av att det inte gör det). Ingenting är drygt på mig heller eftersom jag är så torr.

Smink: Jag är sminknörd av rang och spenderar betydligt mer än jag behöver på smink, har som hobby att samla och pröva nya produkter och har en förkärlek till ganska dyra märken. Jag har över 20 foundations, lika många concealers, kanske 40 rouge, 30 ögonskuggspaletter, osv i all oändlighet. Brukar få frågan om det inte hinner bli gammalt men nej, jag har inget gammalt smink. Det enda som blir gammalt är krämiga/flytande produkter som mascaror, foundations, läppglans etc och det har jag bra koll på. Denna månad har jag lagt 1700kr tror jag, och det enda jag "behövde" (allt är ju relativt) var en cc-cream som började ta slut. Jag försöker begränsa mig till 1000 kr/månad. Nu kommer ju december också och julklappar ska inhandlas så då kanske det blir ännu mindre :D

Hårvård: Jag går till frisör och slingar utväxten och toppar mig ca var 4e månad, det kostar ca 1500kr per gång. Schampot jag använder kostar ca 140 kr och räcker en månad. Balsam har jag en literflaska från matrix just nu och den kommer nog räcka några månader, tror den kostade 198kr. Jag använder inte jättemycket stylingprodukter, värmeskydd, hårspray, glansspray/droppar och torrschampo men de tenderar att räcka ganska länge. Skulle nog gissa på ca 2-300kr/månad på produkter till håret.
 
Jag är väldigt billig på den fronten känner jag. Nu som gravid har jag inga kostnader alls i skönhetsväg då jag håller mig borta från allt sådant.
Annars brukar jag färga håret, själv, hemma. Klipper håret gör jag själv. Smink använder jag inte mycket men jag gillar nagellack. Så vanligtvis kanske jag lägger runt 150kr i månaden i snitt.
 
Med inspiration från ett tv-program igår som handlade om hur mycket pengar man lägger ner på sitt utseende.

Hur mycket lägger ni ned?

För mig är det nog ungefär 50:- kanske. Använder aldrig smink, klipper mig gör mannen min. Så i min budget är ungefär tandkräm, schampo, deo, parfym (dock räcket det otroligt länge, används sällan).

Jag är ett riktigt lurjus, drar till med ett 500 kr/året. Räknar inte tandkräm, schampo och kläder som "till utseende", men då köper jag även väldigt alldagliga saker. Det jag räknas till utseende är sånt jag slänger på lushbeställningar, lite läppglans och massa roliga krämer, tvålar och sånt :)
 
Klipper mig själv så det är gratis. Vet inte hur mycket schampo jag förbrukar men jag tvättar håret två gånger i veckan så det blir inte mycket, max en stor flaska i månaden om ens det. Använder pälsglans för hästar istället för balsamsprej efter tvätt för att göra det lite mer lättborstat. Där köper jag 750 ml för typ 150 kr så det räcker i evigheter.

I övrigt lägger jag inget på mitt utseende. Sminkar mig bara till speciella tillfällen (typ fest, bröllop osv) så det går heller inte åt något där.

Hade jag haft ett kontorsjobb hade jag dock fixat akrylnaglar på salong, men nu har jag ett jobb som inte lämpar sig för sånna naglar så det går bort.

Så ja, väldigt minimalt "utseende-konto" för min del.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hamnade i en tråd på flashback igår. Blev smått chockad när jag läste alla elaka kommentarer om främst tjejers utseende (den...
17 18 19
Svar
362
· Visningar
23 179
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 333
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 431
Senast: cassiopeja
·
Relationer Wow, jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att jag skrev ett anonymt inlägg på ett forum jag i vanliga fall är väldigt aktiv i...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
74 180
Senast: anaby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp