Hur mycket pengar lägger ni med på ert utseende?

Intressant tråd. har aldrig tänk på.
frisör 4 ggr per år - 1600 kr
schampoo, balsam, hårprodukter - 500 kr
ansiktstvätt, krämer, etc - 1500 kr
smink - 2000 kr
5600 kr per år / 12 = 467 kr...+ tandläkarförsäkring = 500 kr, kändes alldeles för mkt. här måste sparas!!

Slutat göra naglar, färga håret, etc. för att spara pengar.
 
Tack och lov har ni inte med smycken som en post...


Frissa var 8: e vecka, klipp och färg =1500-ish
Toning var 4:e vecka 150 kr
Smink lite då och då- ca 300/månad


Schampo och balsam ser jag mer som mänskliga rättighet, använder tigi.
 
Jag lägger inte överdrivet mycket pengar på mitt utseende..
Mina bästa vän är hudterapeut, och gör ansiktsbehandlingar på mig för produktkostnaden. Använder Maria Åkerberg till både smink och hudvård men får köpa produkterna till strax över inköpspris av ovan nämnda vän, så jag kommer väldigt billigt undan där också.
Min extramamma är hårfrisör och klipper mig gratis mot att jag hjälper henne med hemsidan då och då, samt att hon tillverkar eget schampo som jag också får gratis.

Fixar fransarna ibland, också det hos en nära vän där jag får lite kompisrabatt.

200kr i månaden kanske?
 
650kr sa jag ja, för hår ner till halva låren sa jag också ja!
Inga efterbehandlingar, ingen styling.. det tar en timme för mig själv att få färg i håret + en timme som färgen sitter i när jag gör det hemma.. färgen sitter inte en timme hos frisören och det tar inte en timme att få i färgen.. Vet inte exakt tid det tar eftersom att jag gör det hos frisören ca 2ggr/år..
Som jag svarade någon annan: "Min frisör ifråga har haft sitt företag i +20år, har sin salong i en separat del av sitt hus, bor i ett mindre samhälle, tar inga överpriser och hyr ut en stol.."

Hade det inte funkat tror jag inte man har ett företag så länge..
Men tycker du inte djälv det är märkligt att personen har 170 kr kvar och då ska både lön, sociala avgifter och allt annat täckas av det.,
Det blir en väldigt låg lön i slutändan.. Någon annan kan säkert räkna ut hur mkt..
 
Ja en annan användare gjorde en uträkning i tråden där det står att det blir 170 kvar i timmen och det ska räcka till lön och en rad andra saker.

Och jag undrar hur man jobbar svart och fifflar när jag betalar med kort och får kvitto? eftersom, som jag skrev, inte är insatt i hur sådant funkar..
 
Jag klipper mig en gång i kvartalet för ca 300:-. Färgar håret en gång i månaden men det gör jag själv så det blir knappt en hundring.
Gillar verkligen smink men hinner inte göra det ordentligt på vardagar så det går inte åt så mycket mer än mascara och eyeliner. Mitt smink kostar 200-300 per månad.
Gillar kläder också och jag köper när jag hittar något jag gillar. Det blir nog 1000:- per månad om man slår ut det.

Gör inget annat men skulle gärna fixa naglarna men har inte tagit mig den tiden.
 
Ja personen kanske inte rapporterar och betalar in skatter och avgifter till Skatteverket tex.

Kanske, men då tycker jag det är konstigt att företaget funnits i +20år..

Jag lägger gärna ner detta då jag tycker det tar fokus från tråden och ts, vill du/ni fortsätta får ni höra av er i pm!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hamnade i en tråd på flashback igår. Blev smått chockad när jag läste alla elaka kommentarer om främst tjejers utseende (den...
17 18 19
Svar
362
· Visningar
23 181
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 333
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 436
Senast: cassiopeja
·
Relationer Wow, jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att jag skrev ett anonymt inlägg på ett forum jag i vanliga fall är väldigt aktiv i...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
74 180
Senast: anaby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp