Hur mycket ska en (mysk)anka väga...

F

Francess

...för att vara slaktmogen? Våra är nu ca tre månader gamla och hanarna har blivit ganska så stora. Som en normalstor and ungefär. Honan är betydligt mindre. Tänte i så fall slakta två hanar och behålla en hane + en hona. Men vid vilken vikt är de färdiga att slaktas?

Jag vet att en vuxen hane blir betydligt större, men vill inte vänta så länge, de skiter ner så otroligt mycket. Tänkte ev slakta en (eller båda) till jul ungefär. Kan det vara lagom?

Finns det nåt man kan mata ankor med så att de smakar ännu bättre? Typ majs eller nåt??
 
Oavsett hur stora de är så hade jag slaktat snart. När det blir kallt lägger de bara på fett, de växer inte mycket under vintern ändå.
 
Åh, det visste jag inte! Tack för infon! När jag tänker på det så låter det ju egentligen logiskt. :bow:
 
Tack! Alltid gott att äta gårdens egenproducerade...man vet ju vad man gett dem :)
 

Liknande trådar

B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 134
Senast: Beritas
·
C
Övr. Barn Startar en ny tråd istället för den gamla "jobbig väntan"-tråden. Nu är alltså mensen sen igen! Det första jag tänker nu är inte att...
2
Svar
31
· Visningar
3 132
Senast: Curly
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 051
Senast: Araminta
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp