hur mycket väger salt/socker?

Sv: hur mycket väger salt/socker?

Grovsalt vet jag inte, men vanligt salt här hemma väger inte ens 1 gram. Gör inte ens utslag på den digitala vågen. Socker = 14 gram.
 
Sv: hur mycket väger salt/socker?

oj då, hur rmycket är då 9 gram mätt i dl/matskedar eller dyligt?
 
Sv: hur mycket väger salt/socker?

Jag har skrivit upp att 1 msk (=15 ml) väger 19 g, dvs 1 krm (=1 ml) väger 1,3 g. Att tänka på är att det är natriumet i saltet som hästen behöver och olika sorters salt innehåller tydligen olika mycket av den varan!

Kan det vara så att du vill ge salt i vattnet? På Kraffts hemsida kan man läsa detta;

"KRAFFT SALT är rent, granulerat koksalt av livsmedelskvalitet. Levereras i praktisk plastsäck. Blandas i fodret eller löses i vatten till koksaltlösning. 9 gram salt per liter vatten ger fysiologisk koksaltlösning (en dryg tsk per liter vatten)."
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 686
Senast: Shixle
·
Anläggning Hej Ska salta min ridbana nu när det är plusgrader så den kan hålla ett litet tag men vilket salt? Magnesiumklorid som även används på...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej. En fundering nu när sommarvärmen kommit. Hur löser ni det med salt till era hästar som har betesreducerare? Min ponny får nu salt...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Roheryn
·
Mat Jag har bestämt mig för att skärpa mig med mina matvanor och rutiner. Maten jag äter är egentligen inte så illa, men dels har jag en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 377
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp