Hur ofta hörs ni av med partner?

Ja, som rubriken säger, hur ofta hörs ni av med eran partner/sambo?
Om man bor ihop så visst, varje dag.
Men om ni inte bor ihop? Eller någon är bortrest?

Är jag på kurs så ringer jag på kvällen för att hinna säga godnatt till barnen och sambon. Jobbar jag hemma så hörs vi bara under jobbtid om det är något speciellt som hänt eller om något ska roddas med hämtning/skjutsning av barn. Alltså egentligen ren informationshämtning. Vi hinner ju prata på kvällarna om allt mellan himmel och jord!
Nu har jag en sambo som inte alls är förtjust i att prata i telefon (till skillnad från mig som lätt kan spendera en halvtimme i telefon med en god vän) så kanske det spelar in men jag är rätt fokuserad på arbetet under arbetstid så att bara ringa "för att" går bort.
Min spontana känsla ang. de par som bor ihop och ringer flera gånger under arbetstid är att de antagligen har jobb de inte är så fokuserade på eller att de har tråkigt men det är antagligen en fördom ;)
 
Ja, som rubriken säger, hur ofta hörs ni av med eran partner/sambo?
Om man bor ihop så visst, varje dag.
Men om ni inte bor ihop? Eller någon är bortrest?

Är jag på kurs så ringer jag på kvällen för att hinna säga godnatt till barnen och sambon. Jobbar jag hemma så hörs vi bara under jobbtid om det är något speciellt som hänt eller om något ska roddas med hämtning/skjutsning av barn. Alltså egentligen ren informationshämtning. Vi hinner ju prata på kvällarna om allt mellan himmel och jord!
Nu har jag en sambo som inte alls är förtjust i att prata i telefon (till skillnad från mig som lätt kan spendera en halvtimme i telefon med en god vän) så kanske det spelar in men jag är rätt fokuserad på arbetet under arbetstid så att bara ringa "för att" går bort.
Min spontana känsla ang. de par som bor ihop och ringer flera gånger under arbetstid är att de antagligen har jobb de inte är så fokuserade på eller att de har tråkigt men det är antagligen en fördom ;)
 
Vi hörs kanske 1-2 gånger per dag om det går. Min sambo jobbar mycket utomlands och har inte med sig sin telefon under arbetstid. Oftast skickar han ett sms under sin lunch för att kolla hur vi har det och sen ringer han under kvällen om det är möjligt. På vissa ställen han är fungerar inte mobilerna och då hörs vi inte under den tiden.

Vad det gäller att svara så försöker vi väl båda att svara när vi kan men jag tror ingen av oss reagerar speciellt mycket om den andra inte svarar med en gång. Sen är det oftast min sambo som hör av sig till mig eftersom jag tycker att det känns onödigt att skicka en massa sms eller ringa när jag ändå inte vet att han kan svara.
 
När jag och dotterns pappa levde tillsammans hördes vi mest av om praktiska saker. T.ex. om jag gissat på en tid att komma hem från stallet och den ändrades mycket eller om han kunde köpa något särskilt till mig när han handlade mat.
Dock har ju jag ett jobb som innebär noll mobilanvändning på arbetstiden, möjligen undantaget om man går ut ur fängelset på lunchen, så jag är nog helt avvand från mobilanvändande.
Det är mobilförbud på anstalten och onödiga telefonsamtal (till någon av husets telefoner alltså) existerar i stort sett inte heller. Åtminstone inte inkommande samtal.

Min vad-det-nu-är och jag jobbar på samma anstalt men på olika avdelningar. Det är inte alls ovanligt att vi jobbar ihop en hel vecka utan att se varandra eller höra av oss till varandra. Jag är helt enkelt inte så noga med sånt, vare sig god morgon-, god natt- eller hur är läget-sms.

Dottern (3 år ung) bor varannan vecka hos sin pappa och vi hörs i princip aldrig av något under den veckan hon är hos honom. (Samma sak åt andra hållet.)
 
Jag tänker att det är lite av en familjekulturfråga också.

Min man o hans föräldrar har en annan kontakt än jag och mina föräldrar. Bådas föräldrar bor nära och vi har båda en rätt god relation till våra föräldrar. Men för mig kan det gå både 1 och 2 veckor utan att jag eller mina föräldrar ringer till varandra (vi bor knappt 1 km ifrån varann) eller ses heller för den delen! Min respektive hör nog av sina föräldrar eller hör av sig själv minst 1 gång per vecka.

Han kan ibland fråga "hur gick det med din mammas och pappas bilköp/resa/valfri grej?" och mitt svar blir "inte vet jag, vi har inte pratat sen i förra veckan" och då blir han förvånad och undrar varför jag inte ringt och frågat. Jag känner mer att jag lär väl få veta det nästa gång vi ses. Det är liksom inte nödvändigt för mig att veta hur det gick förrän då när jag får veta det.
I hans familj tycker jag de är mer "nyfikna" på varandra. Mer involverade på något sätt i varandras liv. Ibland på ett sätt jag skulle tycka var lite för mycket.

Men jag tror det är kultur/vana i olika familjer.
 
Jag tänker att det är lite av en familjekulturfråga också.

Min man o hans föräldrar har en annan kontakt än jag och mina föräldrar. Bådas föräldrar bor nära och vi har båda en rätt god relation till våra föräldrar. Men för mig kan det gå både 1 och 2 veckor utan att jag eller mina föräldrar ringer till varandra (vi bor knappt 1 km ifrån varann) eller ses heller för den delen! Min respektive hör nog av sina föräldrar eller hör av sig själv minst 1 gång per vecka.

Han kan ibland fråga "hur gick det med din mammas och pappas bilköp/resa/valfri grej?" och mitt svar blir "inte vet jag, vi har inte pratat sen i förra veckan" och då blir han förvånad och undrar varför jag inte ringt och frågat. Jag känner mer att jag lär väl få veta det nästa gång vi ses. Det är liksom inte nödvändigt för mig att veta hur det gick förrän då när jag får veta det.
I hans familj tycker jag de är mer "nyfikna" på varandra. Mer involverade på något sätt i varandras liv. Ibland på ett sätt jag skulle tycka var lite för mycket.

Men jag tror det är kultur/vana i olika familjer.

PRECIS så!

Jag har sagt det förr, men har vi samma partner? ;)

I min familj hörs vi mer sällan och det var alltid så även när jag växte upp. Var och en var ganska självständig.

I min partners familj var man mer involverad i varandras förehavanden och det är det maken hänvisar till när han tycker att jag inte är så bra på att ställa följdfrågor/höra av mig etc.

Jag tänker oftast att den som vill något, berättar väl det?
 
@Bison -Jag har nog inte tänkt i banorna av att så många skulle jobba ensamma eller ha jobb med mycket ensam dötid? Jag gillar också att prata med mina partners och vänner, men ingen av oss har helt enkelt tid under arbetstid för då finns alltid andra omkring. (Eller, jag kan jobba hemifrån också men då är det ju för att jag ska slippa bli störd av någon när jag behöver fokusera på att skriva.)

Jag tänker oftast att den som vill något, berättar väl det?

Haha, precis så. ;)
 
Vi hörs jämt och ständigt..! Även fast vi bor ihop! Vi smsar väldigt mycket. Det är bara om den andra "gör något" som det kan ta tid att svara, men annars har vi nästan konstant kontakt. (han jobbar just nu, fick det senaste smset 22.11..) Han flyttade ner till Skåne tidigare än jag så vi var "särbo" några månader, då hördes vi verkligen konstant. Och ringde varandra en gång om dagen.
Innan vi flyttade ihop sågs vi i regel varje dag.

Den enda gången jag kommer på som vi inte hörts så mycket var när han var på skidsemester, för han hade inte wifi så ofta. Då kunde det bli ett uppdaterings-sms varje dag, så jag visste att han hade det bra.
 
+ 1 på allt @Bison

Han är min bästa vän ( :love: ) och den jag helst pratar med. Jag pluggar på distans (och har "fysiska" inga vänner) och han har ett jobb med väldigt mycket dötid där han sover borta, så det blir ganska naturligt så att vi hörs mycket.
 
Vi kan prata säkert 10 ggr om dagen ibland.
Speciellt dagarna vi jobbar och "går om varandra" så att vi aldrig ses hemma ringer vi varandra mycket.

Skulle man aldrig prata vore det konstigt, speciellt de gångerna man av någon anledning är borta tex jobbar
 
När min sambo bodde i ett annat land så skickade vi nog i alla fall runt hundra sms till varandra varje dag. Haha. Han är även min bästa vän och vi pratar om allt mest hela tiden. Sedan så blev det skype från det att vi båda var hemma på kvällen.

Numera så så skickar vi sms när vi båda har rast och ibland så ringer han upp mig när han har lunch.
 
Bor inte ihop, allt som oftast hörs vi dock nästan varje dag. Nu är hon dock bortrest och jag är ganska orolig hon skulle ha ringt igår men gjorde det inte. Då befinner hon sig på sjön paddlandes med ett knä som kan låsa sig... Lite orolig och telefon är ju avstängd för att spara batteri så hjälper inte om jag ringer eller sms:ar.
 
Jag förstår om man inte pratar i telefon varje dag om man bor tillsammans. Eftersom vi är särbos så är ju en stor del av förhållandet att prata på telefon.
 
Vi har varit tillsammans i 6 år. Ingen av oss har tid eller möjlighet till att messa eller ringa under dagen, men ifall jag jobbar natt brukar han skicka ett gonattmess allt som oftast.

Är vi ifrån varandra under en längre tid (allt från en helg till en vecka) så brukar det också bli något gonattmess. Om messet uteblir så tänker jag väl att han redan somnat, är ute, har glömt telefonen, inte orkar eller whatever. Inget som jag skulle hetsa upp mig över.

Att ringa eller messa utan orsak tycker nog båda är lite jobbigt, eftersom det oftast stör en mitt i något som man inte vill avbryta (joggar, skruvar med bilen, är med någon kompis o.s.v.)

Vi är dessutom typiska "ok"-messare. Finns inget mer irriterande än att skriva sms. Orka.
 
Vi bor ihop. Jag smsar när jag börjar bli klar att sticka från stallet så han har ett hum om när det är matdags (slänger även iväg ett sms för att säga om nåt hänt så jag blir extra sen eller liknande). Annars kan vi skicka något enstaka sms under dagarna om man hittat nån rolig bild eller liknande. Innan vi bodde ihop smsade vi mycket mer -nu ses vi ju till kvällen så kan prata då...
Är vi ifrån varandra lite längre så brukar det bli godnatt-sms, och om något speciellt händer. Vi pratar mycket sällan i telefon.
 
Vi bor ihop men hörs varje dag när vi jobbar via sms och telefon ändå :P Är någon av oss borta hörs vi alltid och kollar så allt är bra och pratar om vad som hänt under dagen och pratar lite allmänt. Är någon av oss tröga med att svara på ett sms så är det helt enkelt mycket att göra på jobbet men tillslut svarar man :)
 
Vi bor ihop men jobbar oregelbundet så vi ses inte på samma sätt som vanliga svennebananer.
Vi pratar i telefon tio gånger, oftast mer per dag

10 gånger? :o vad har man att säga till varandra så mycket under en dag, eller går ni om varandra p.g.a jobb ex?

Jag är särbo och vi hörs väl 1 gång per dag för att checka av om vi ska äta middag ihop eller köra en split. Ibland hörs vi inte på en hel dag heller. Kan tycka det är rätt skönt att inte vara upp i varandra hela tiden! Det man vill säga kan man väl säga när man väl ses om det inte är akut.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 962
Senast: ako
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 469
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp