Hur ofta hörs ni av med partner?

Jag skulle bli skogstokig om jag blev störd i mitt arbete 10 ggr om dagen av en partner som inte har ett konkret, viktigt ärende. Det skulle inte fungera alls med mitt arbete som kräver koncentration och fokus största delen av dagen. Men alla är vi olika.
 
@pepp Vi gillar att prata med varandra :) Berättar hur det gått i stallet, hur det är med hundarna, om det hänt ngt kul på jobbet, bara kollar vad den andra gör, hur det går osv osv. Inga problem alls :)

Sen tror jag det beror på vad man lever för liv. Skulle vi jobba 7 - 16 och alltid äta frukost och middag ihop så skulle vi säkert inte höras lika ofta. Men vi kan jobba närsomhelst på dygnet 7 dagar i veckan. Har inga fasta rutiner öht på det viset.

Idag är min man ledig, vi cyklade till stallet ihop förut, han filmade när jag tränade och följde sen med ut på promenad när jag skrittade av. Då disskuterade vi träningen och pratade om framtida tävlingar.

Jag börjar jobba vid 14 så vi kommer äta lite lunch ihop innan jag åker. Sen kommer vi säkert höras 4 - 5 gånger under kvällen när jag jobbar, via telefon eller sms. Inget konstigt alls för oss, vi är som sagt bästa vänner och vill dela med oss om vad som händer i våra liv.

Jag har inget behov av stort socialt umgänge även om jag självklart har ett gäng vänner som jag träffar mer eller mindre ofta. Då sitter jag självklart inte i telefon med min man. Samma när han är iväg med sina vänner.

Vårt liv och vi är väldigt nöjda och lyckliga med varandra :)
 
Jag skulle bli skogstokig om jag blev störd i mitt arbete 10 ggr om dagen av en partner som inte har ett konkret, viktigt ärende. Det skulle inte fungera alls med mitt arbete som kräver koncentration och fokus största delen av dagen. Men alla är vi olika.

Exakt så tänkte jag också. Men jag antar att det har och göra med hur mkt man har att göra på tex jobb? Har man ett stressigt jobb har man inte tid att ringa privat samtal 10 ggr per dag.
Jag säger absolut inte att det är fel, mer att vi är olika.
 
Jobbar han natt älskar jag att somna av ljudet av borriggen i örat :o Finns inget som får mig att somna bättre när jag har svårt att sova.

Japp, är vansinnigt jobbskadad och hatar när jag inte har en borrkampanj igång även om jag svär över allt krångel när den väl är igång! :p
 
Vi bor inte ihop (än) men ses rätt ofta. Hörs varje dag på sms och brukar ringas på kvällen de dagar vi inte ses :)
 
Vi har distansförhållande och hörs minst ett par-tre gånger om dagen. Oftast pratar vi i telefon runt timmen varje kväll, och hörs av med lite sms under dagen.
Han kör grävmaskin och kan ofta prata under jobbtid, och jag pluggar och har ett mer öppet schema :) Vi blir sambos till hösten, och då kanske det ändrar sig.
 
Jag tycker frågan blir lite felställd. Det handlar väl snarare om ifall båda i förhållandet är nöjda med den dagliga kontakten? Vill A prata 10 gånger i telefon om dagen och B blir trött varje gång hen ser att A ringer - då blir det ett problem för förhållandet. Men om B blir glad varje gång A ringer och gärna svarar - då finns det inget problem.

Jag är själv en sån som gärna smsar/chattar/pratar lite i telefon dagligen med min kille trots att vi bor ihop. Han gillar när jag hör av mig men det är nästan alltid jag som får börja konversationen. Det är lugnt för mig så för oss är det inget problem. Men om jag hade velat att han också hörde av sig, eller om han inte hade svarat när jag försökt nå honom, då hade vi genast haft ett problem.
 
Ja, som rubriken säger, hur ofta hörs ni av med eran partner/sambo?
Om man bor ihop så visst, varje dag.
Men om ni inte bor ihop? Eller någon är bortrest?

Sambon är brukar höra av sig om jag är borta, men är det tvärtom och han är borta och jag hör av mig är han urkass på att svara och det gör mig ledsen/arg. Speciellt eftersom jag vet att han kollar sin mobil JÄMT och chansen att han missat sms eller missar när jag ringer är = NOLL. Han bara struntar i att svara och drar nån svävande ursäkt.

Tex igår, sambon är iväg på jobb och sover borta, jag skickar en fråga (kanske inte jätteviktig men man kan ju svara?) på på em/kvällen. Morgonen efter, fortfarande inget svar och jag VET att han läst. skickar samma fråga igen och får flumsvar. Ringer och han svarar inte. Efter en timme får jag sms: Är upptagen. Jag svarar: men ring när du har tid? får svaret :Ja. Flera timmar senare har han fortfarande inte ringt (han och jobbarkompis är och kollar på någon mässa, ja han har tid att svara eller ringa någon och han går antagligen runt och surfar och knappar på sin teleon som han gör jämt)

Har jag rätt att vara sur? Jag tycker man svarar :(

Jag och min kille bor just nu 60mil från varandra. Vi hörs varje dag, oftast både på telefon och sms. Om han inte svarar så antar jag att han inte har tid. Jag har aldrig känt mig sur eller arg för att han inte svarat,; man kan ju inte anta att den andra "skiter" i en.. Han blir heller inte sur på mig om jag inte svarar ;) har klickat bort honom fler gånger om jag är upptagen, men hör av mig sen när jag har tid.
Händer att vi inte hörs av alls någon dag, men det tycker jag också är ok. Man måste väl inte höras hela tiden?

Om han inte svarar och du tror att han läst så kan du ju fråga honom sedan varför han inte svarat (utan att lägga värdering i frågan). Ibland, speciellt om man bor ihop, kan man behöva lite "andrum", så när han är iväg kanske han "passar på" att vara för sig själv och egna sig åt bara sina egen intressen ? :)
 
Jag och min pojkvän bor ihop. Båda spenderar dagarna vid datorer (han på jobbet och jag i skolan) så brukar höras över facebook-chatten under dagen. Vi pratar om lite allt möjligt, gör upp planer för kvällen, skriver arga meddelanden i versaler när någon i ens närhet sagt något dumt eller om vi kommit på en bra ordvits. Sen har vi självfallet mycket att prata om efter jobb och skola också! Det känns som båda tycker det funkar bra med den mängd kontakt som vi har. Dock är det enbart via chatten, vi ringer eller smsar nästan aldrig.
 
När vi bodde ihop så hördes vi nog inte så mycket på dagstid om det inte var nåt särskilt, då sågs vi före och efter jobb och på kvällarna. Smsen var mer av praktiskt karaktär.

nu veckopendlar min sambo till en stad 30 mil bort så vi ses bara på helgerna.
ingen av oss är nån stor telefonpratarfantast så det blir några korta mail, sms och kanske ett samtal om dagen.
 
10 gånger? :o vad har man att säga till varandra så mycket under en dag, eller går ni om varandra p.g.a jobb ex?

Jag är särbo och vi hörs väl 1 gång per dag för att checka av om vi ska äta middag ihop eller köra en split. Ibland hörs vi inte på en hel dag heller. Kan tycka det är rätt skönt att inte vara upp i varandra hela tiden! Det man vill säga kan man väl säga när man väl ses om det inte är akut.

Det kan vara om precis vad som helst, typ att man har dötid eller nåt :)
 
Nyfiken: Vad är dötid på jobbet? När man absolut på inga villkor kan göra något alls som gynnar arbetsgivaren som betalar för arbetstiden, eller menar du mikropauser som man ska ha, eller är det något väldigt speciellt som uppstår i just ditt yrke?

Eller något som bara nästan aldrig uppstår i mitt yrke, men i många andra?
 
Gud, jag känner mig lätt överväldigad när jag läser den här tråden. Pojkvännen och jag har en långdistans relation och ses i regel en gång i månaden. Vi har svårt att få ihop ett par timmars skype i veckan :o Chattar gör vi i princip dagligen men det kan ibland dröja uppåt 12-14 timmar mellan svaren. Anledningen är till största delen att vi båda lever ganska olika liv och är ganska upptagna på var sitt håll. Vi har helt enkelt inte tillgång till nät samtidigt (sms till utlandet blir snabbt ruskigt dyrt). Dessutom så har ingen av oss något jättestort behov av att vara i ständig kontakt med varandra.
 
Det kan vara om precis vad som helst, typ att man har dötid eller nåt :)

Jag förstår inte.... ringer man då till den andra och säger "ja, hej.... nu har jag dötid".... :crazy:
Något måste man väl ha att prata om? Och ändå kan man inte ta ett riktigt djupt samtal antar jag för rätt vad det är lär man väl kunna bli avbruten? Fast å andra sidan kan man väl fortsätta sen nästa dötidsläge kanske...

Nää, jag förstår inte.... I början när allt är nytt och man är förälskad; ja då är min upplevelse att man varit flitigare (både jag och den andra) med sms á la "saknar dig" eller annat. Men nu efter 10 år; nä, det är ju faktiskt inte ens sant att jag saknar honom varenda sekund under jobbdagen. :o
Jag kontaktar under arbetstid om jag har något viktigt/praktiskt som vi måste ta just då. Resten väntar tills kvällen, vi ses ju varje dag och hela helgerna.
 
Jag förstår inte.... ringer man då till den andra och säger "ja, hej.... nu har jag dötid".... :crazy:
Något måste man väl ha att prata om? Och ändå kan man inte ta ett riktigt djupt samtal antar jag för rätt vad det är lär man väl kunna bli avbruten? Fast å andra sidan kan man väl fortsätta sen nästa dötidsläge kanske...

Nää, jag förstår inte.... I början när allt är nytt och man är förälskad; ja då är min upplevelse att man varit flitigare (både jag och den andra) med sms á la "saknar dig" eller annat. Men nu efter 10 år; nä, det är ju faktiskt inte ens sant att jag saknar honom varenda sekund under jobbdagen. :o
Jag kontaktar under arbetstid om jag har något viktigt/praktiskt som vi måste ta just då. Resten väntar tills kvällen, vi ses ju varje dag och hela helgerna.

Vi har massa saker att prata om, är absolut inga problem och som sagt så ses vi inte alla kvällar och långtifrån alla helger.

@sjoberga Jag är tågvärd. När jag klar med mina sysslor + lite till och har långt till nästa uppehåll så ringer jag gärna min man eller läser i min bok vilket jag vet retar en del det med. Men vad ska jag göra? Man kan inte städa en servering hur många gånger som helst och inte heler tvinga folk att handla. Att spatsera fram och tillbaka i tåget som en osalig ande gör folk bra mer nervösa och irriterade än om jag sitter på min plats och läser eller pratar i mobilen.
Vi har alla raster fullbetalda dessutom.
 
Jag förstår inte.... ringer man då till den andra och säger "ja, hej.... nu har jag dötid".... :crazy:
Något måste man väl ha att prata om? Och ändå kan man inte ta ett riktigt djupt samtal antar jag för rätt vad det är lär man väl kunna bli avbruten? Fast å andra sidan kan man väl fortsätta sen nästa dötidsläge kanske...

Nää, jag förstår inte.... I början när allt är nytt och man är förälskad; ja då är min upplevelse att man varit flitigare (både jag och den andra) med sms á la "saknar dig" eller annat. Men nu efter 10 år; nä, det är ju faktiskt inte ens sant att jag saknar honom varenda sekund under jobbdagen. :o
Jag kontaktar under arbetstid om jag har något viktigt/praktiskt som vi måste ta just då. Resten väntar tills kvällen, vi ses ju varje dag och hela helgerna.

Vi har varit tillsammans i 7 år.
Men alltså ni pratar inte lika ofta.. fine, men så ofta kan vi faktiskt prata med varandra inte varje dag givetvis..inte konstigare än så. Vi kan prata om exakt vad som helst.
Däremot om man inte skulle höras av på ett helt dygn ja då skulle jag anse det som konstigt, eller att konstant bli avisad av sin partner/sambo.
 
Nyfiken: Vad är dötid på jobbet? När man absolut på inga villkor kan göra något alls som gynnar arbetsgivaren som betalar för arbetstiden, eller menar du mikropauser som man ska ha, eller är det något väldigt speciellt som uppstår i just ditt yrke?

Eller något som bara nästan aldrig uppstår i mitt yrke, men i många andra?

Dötid innebär inte att man slutar arbeta, men när tempot är så lågt att ett telefonsamtal inte stör arbetet och att man kan fortsätta arbeta samtidigt som man pratar i telefon tex.
 
Nyfiken: Vad är dötid på jobbet? När man absolut på inga villkor kan göra något alls som gynnar arbetsgivaren som betalar för arbetstiden, eller menar du mikropauser som man ska ha, eller är det något väldigt speciellt som uppstår i just ditt yrke?

Eller något som bara nästan aldrig uppstår i mitt yrke, men i många andra?

I mitt arbete behöver jag ibland åka mellan A och B, detta kan vara ganska långa sträckor och då brukar jag passa på och störa folk med mina samtal :p
Min sambos jobb innebär också (när han inte jobbar på gården) att köra från A till B, så då brukar han och jag prata.

Jag hör nog av mig ganska mycket till min sambo med tanke på att vi oftast äter lunch och fikar ihop:p
Han svarar inte alltid på sms men majoriteten av dem är "mat" "kaffe" "sex".
Men vi jobbar ofta torsdag- fredag-lördag-söndag-måndag kväll i omlott så ofta känns det inte som vi hinner ses så mycket som vi ändå gör.
Han är endast tillåten på att inte svara på sms med frågetecken i om han är utan täckning ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp