Bukefalos 28 år!

Hur pass hård bedömning ?

LittleJohn

Trådstartare
Min dam har en knöl på halsen ( som blivit undersökt utav veterinär och tydligen är det hennes gamla chip som det blivit vävnad runt och ja.. kommer inte ihåg exakt vad han sa men inget som hon har ont utav i vilket fall^.^)
men det jag funderat på, i o med att jag kanske vill tävla någon gång ibland på låg nivå för skojs skull, så undrar jag om man får lägre i bedömningen pga den?
Ses det som ett skönhetsfel?
Hur hårda är domarna med sånt?
ni får ursäkta men jag är en total gröngöling inom detta område:D
 
Sv: Hur pass hård bedömning ?

Knölen måste vara gigantisk om du är orolig att dressyrdomaren som sitter som närmast några meter bort ska se den. ;)
Jag tror inte att domaren ens kommer att se knölen, och även om h*n gör det se påverkar det knappast bedömningen om inte knölen på något sett har en synvillande effekt på halsformen.

Du ska bara veta vilka underliga åkommor vissa dressyrhästar har som ändå tävlar utan problem. En häst hade någon slags eksem eller inkar som växt ut så mycket att det såg ut som en kula som hängde i en skinnslamsa från hästens huvud. Eller hästen som saknar ett öga, och en annan som saknar ett öra och svans.

Så skönhetsfel är inget som dressyrdomare ska bedöma.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 684
Senast: alazzi
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 826
Senast: Emelei
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
13 688
Senast: Summerwind
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig innan jag ska ut till stallet och koppla på droppet igen :( Redan i torsdags märkte jag att hästen var...
Svar
13
· Visningar
2 636
Senast: nocki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp