Bukefalos 28 år!

Hur räknar man ut styckpris? Hjärnan strejkar.

Rosett

Trådstartare
Det är ingen skoluppgift :D utan jag ska handla kosttillskott och det är för komplicerat för min hjärna. :banghead:

Behöver räkna ut vad tabletter kostar per styck. Tar jag då antalet tabletter delat med priset eller priset delat med antalet tabletter?

Känner mig så korkad. :crazy:
 
Det är ingen skoluppgift :D utan jag ska handla kosttillskott och det är för komplicerat för min hjärna. :banghead:

Behöver räkna ut vad tabletter kostar per styck. Tar jag då antalet tabletter delat med priset eller priset delat med antalet tabletter?

Känner mig så korkad. :crazy:

Priset delat på antalet tabletter :) Kostar burken 100kr och innehåller 200 tabletter blir det 100/200=50 öre/st.
 
Tänk att du vill veta hur många kronor/tablett du betalar. Då sätter du in kronor delat med tabletter.

Vill du veta hur många tabletter du får per krona (tablett/krona) använder du dig av antal tabletter delat med priset.
 
Det är ingen skoluppgift :D utan jag ska handla kosttillskott och det är för komplicerat för min hjärna. :banghead:

Behöver räkna ut vad tabletter kostar per styck. Tar jag då antalet tabletter delat med priset eller priset delat med antalet tabletter?

Känner mig så korkad. :crazy:

Inte behöver du känna dig korkad. Ibland så kopplar det bara inte.

(från hon som frågade kollegan om vi skulle satsa på ”lunch 10%?”. Jag skulle skriva ett klockslag...)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 154
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
Skola & Jobb Jag ska sitta på en mini-bokmässa (ca 10 författare) i början på maj och försöka sälja min bok, samt träffa och prata med folk :) . Nu...
Svar
18
· Visningar
1 112
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp