Hur ska jag avslöja honom?

Thunder_rose

Trådstartare
För att göra historien kort så har jag en kompis som är riktigt taskig mot sin flickvän. Han är otrogen, försöker köpa sex, är med på nästan alla sexkontakts sidor osv.
Bevis finns men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det till henne?
Jag har aldrig träffat henne men jag tycker hon förtjänar att få veta vad han håller på med. Jag har själv blivit lurad av honom men då brydde jag mig inte så mkt iom att vi bara dejtade. Hon bor tillsammans med honom! Stackars tjej..:(

Hur hade ni gjort?
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

Berättat med TYDLIGA bevis och sen låtit det vara upp till henne med den infon. Du får ju ha med i beräkningarna att killen (din vän??) kommer att bli förbannad på dig och i värsta fall förlorar du den vänskapen helt.
(Kanske inte så mycket att förlora? ;))
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

Den vänskapen bryr jag mig inte om, så det gör inget:p

Vilket är det bästa sättet att ta kontakt med henne? Skriva ett meddelande till henne på facebook? Eller ska jag helt enkelt ringa?....Sånt här är så svårt!
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

du vet ju ingenting om deras förhållande. Bara för att du föredrar monogami betyder det inte att de två har ett strikt monogamt förhållande. Hur ska du kunna ta kontakt med henne utan att verka som the strangest thing som nånsin gått i ett par skor?

"hej, du känner ju inte mig men jag känner dig och eftersom jag också hänger på sexsidor vet jag att din snubbe också hänger där och han försöker köpa sex och ligger med andra på sidan av. Alltså, bara så du vet."
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

Och jag kan väl säga att om någon ringt upp mig, smsat eller facebookat att min kille är ett otroget svin hade jag tyckt att det vore fruktansvärt obekvämt och konstigt och avfärdat det som busrigning/idioti. Deras förhållande är mellan dem, inte dig.
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

Och jag hade uppskattat det, speciellt om det kom med bevis. För det är inte den överenskommelsen jag och min sambo har.
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

du vet ju ingenting om deras förhållande. Bara för att du föredrar monogami betyder det inte att de två har ett strikt monogamt förhållande. Hur ska du kunna ta kontakt med henne utan att verka som the strangest thing som nånsin gått i ett par skor?

"hej, du känner ju inte mig men jag känner dig och eftersom jag också hänger på sexsidor vet jag att din snubbe också hänger där och han försöker köpa sex och ligger med andra på sidan av. Alltså, bara så du vet."

Absolut, jag har egentligen inget med deras förhållande att göra. Dock är jag inblandad mer än vad jag vill och förstod från början..:crazy: iom att han har legat med mig 3 gånger och påstått att han var singel. När jag fick reda på hur det stod till drog jag mig ur direkt.

Sen finns konkreta bevis på allt. Från våra träffar, konversationer där han säger att han är singel, till mailen där han försöka köpa sex osv.
Tvekar hela tiden om jag ska säga något eller inte..men samtidigt så känns det hemskt att veta allt det här och INTE säga något. Hon förtjänar bättre.
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

du är ju inte inblandad i deras förhållande ändå. Vill du väldigt gärna berätta för henne att hon bor med en mindre pleasant snubbe kan du väl skriva till henne på facebook och ev bifoga en screenshot från telefonen eller nåt.

Jag vet ju inte hans personlighet men jag tycker mig se ett mönster i att "såna här" snubbar blir väldigt otrevliga om man inte är dem till lags = raserar deras liv genom att avslöja skiten de själva satt sig i. Om du avslöjar honom, var rädd om dig.
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

Det där känns så fel

Det är fel. Det roliga är att min fina kompis ( väldigt söt och respektabel tjej..som man aldrig hade trott sålde sex) fick mailen från honom. Hon berättade direkt till mig iom att hon kände igen honom.
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

du är ju inte inblandad i deras förhållande ändå. Vill du väldigt gärna berätta för henne att hon bor med en mindre pleasant snubbe kan du väl skriva till henne på facebook och ev bifoga en screenshot från telefonen eller nåt.

Jag vet ju inte hans personlighet men jag tycker mig se ett mönster i att "såna här" snubbar blir väldigt otrevliga om man inte är dem till lags = raserar deras liv genom att avslöja skiten de själva satt sig i. Om du avslöjar honom, var rädd om dig.


Usch, det här är så svårt. Jag vill berätta för henne..för jag själv hade uppskattat det. Men samtidigt vet jag inte vilka konsekvenser det får för mig själv.
Han är ingen aggressiv kille kan dock tilläggas, men vem vet hur någon reagerar?
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

precis, det är lurigt vilken personlighet folk får då man "rubbar balansen". Om du berättar gör du nog bäst i att säga något "kort" sedan lägga bollen hos henne sas.
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

Usch, det här är så svårt. Jag vill berätta för henne..för jag själv hade uppskattat det. Men samtidigt vet jag inte vilka konsekvenser det får för mig själv.
Han är ingen aggressiv kille kan dock tilläggas, men vem vet hur någon reagerar?

Jag har varit i samma sits som dig en gång. Jag berättade för tjejen och det slutade med att jag blev anklagad för att vara schizofren av killen :crazy: :p
Dom fortsatte vara tillsammans ett tag men sen gjorde dom slut så hon fattade väl till sist.

Jag själv hade velat veta.
 
Sv: Hur ska jag avslöja honom?

Jag har fått höra liknande saker. Den gången var det en bekant till min vän som skrev till henne på facebook och berättade vad min dåvarande pojkvän gjort. Det krävdes en hel del TYDLIGA bevis för att jag skulle förstå att det var sant. I det fallet hade killen träffat en annan tjej bakom ryggen på mig. Så detaljerat som möjligt behöver det vara för att man ska tro på det. Man vill ju inte tro något illa om den man älskar. I det fallet tog killen det bra. Han blev inte arg på min vän som skvallrat. Han förstod ju att det skulle komma fram förr eller senare. Han tyckte det snarare var skönt att det kom fram för att han slapp ljuga. Han hade tänkt berätta för mig men inte vågat.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 153
Senast: Whoever
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 626
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 131
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp