hur ska jag göra?

annie_cool

Trådstartare
hej vet inte hur jag ska skriva men måste reda ut detta nu. det är så att min gode man har gått för långt med mina pegnar får inte göra nått utan att hon lägger sig jag och personalen tycker samma sak.Får inte köpa de jag vill vet att hon vill mitt bästa just med sockret men har dragit ner mycket och äter knappt nått socker alls har gått ner 4 kilo så det är ju ett plus. Vill inte skriva mer om hur det ligger till men hon är för överbeskyddade med mina pengar man vill ju kunna röra sig fritt kunna köpa det man vill .Så hur ska jag göra? Vågar inte prata med henne är för rädd.
 
Om personalen håller med dig och tycker detsamma, kanske du kan be dem prata med din gode man så slipper du ta konflikten? Så kanske hon kan släppa en aning på kontrollen över dina pengar, så du får lite mer frihet i alla fall.
 
Köpa mat som typ godsaker men bara på helgerna köper aldrig annars det mitt i veckan. Får bara köpa saker men man kan ju inte bara saker som jag inte behöver får inte plats.


Hon lyssnar inte på nån inte äns på dem har förskökt men kör bara sitt eget race.mamma ska försöka prata med henne. Visst hon är snäll men får en känsla att hon tar uppdraget lite väl överdrivet
 
Senast ändrad:
Din gode man har INTE rätt att neka dig att köpa godis om det inte är pga av sjukdom tex, hon kan ge dig råd om att det är dumt, men hon har ingen rätt att förbjuda dig sålänge det finns pengar till räkningar och mat.

Får du inga fickpengar?
 
Det kan vara väldigt svårt att ge råd utifrån det du beskriver. Anledningen är att vi inte har hela bilden, så kanske inte du heller.

Jag tror det hade varit bra om Du, din gode man, mamma eller annan pålitlig person i din närhet, sätter sig ner och pratar igenom situationen tillsammans.
Tror det hade varit bra för att alla ska få en gemensam bild över hur det är tänkt att fungera med din ekonomi.
 
hej vet inte hur jag ska skriva men måste reda ut detta nu. det är så att min gode man har gått för långt med mina pegnar får inte göra nått utan att hon lägger sig jag och personalen tycker samma sak.Får inte köpa de jag vill vet att hon vill mitt bästa just med sockret men har dragit ner mycket och äter knappt nått socker alls har gått ner 4 kilo så det är ju ett plus. Vill inte skriva mer om hur det ligger till men hon är för överbeskyddade med mina pengar man vill ju kunna röra sig fritt kunna köpa det man vill .Så hur ska jag göra? Vågar inte prata med henne är för rädd.

Din gode man har ansvar för att du ska betala det du måste och sen ge dig fickpengar utefter vad som blir över, oftast brukar det vara uppdelat på 4 veckor som ”veckopeng”.

Du kanske inte har mer över än dom 50kr per vecka när allt är betalt? Du måste ju ha till basmat osv.
 
Din gode man har ansvar för att du ska betala det du måste och sen ge dig fickpengar utefter vad som blir över, oftast brukar det vara uppdelat på 4 veckor som ”veckopeng”.

Du kanske inte har mer över än dom 50kr per vecka när allt är betalt? Du måste ju ha till basmat osv.
Ingen av de jag känner som har god man har det upplägget. Fö så bor TS på något slags boende.
 
Din gode man har ansvar för att du ska betala det du måste och sen ge dig fickpengar utefter vad som blir över, oftast brukar det vara uppdelat på 4 veckor som ”veckopeng”.

Du kanske inte har mer över än dom 50kr per vecka när allt är betalt? Du måste ju ha till basmat osv.

Alltså till ”onödiga ting såsom fika, godis, osv”.
 
Köpa mat som typ godsaker men bara på helgerna köper aldrig annars det mitt i veckan. Får bara köpa saker men man kan ju inte bara saker som jag inte behöver får inte plats.

Du vill alltså köpa godis (som inte är mat) och 50 kr räcker inte till det godis du vill ha över helgen? Jag äter inte godis för så mycket varje vecka, och särskilt inte över en helg.

Verkar som ni behöver prata igenom vad pengarna ska räcka till och varför och till vad du behöver mer.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 384
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 106
Senast: Hajfisk
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp