Hur ska jag göra?

J

Jullan

Jag vill gärna hyra en häst från och med nu och framåt. Problemet är att vi inte har något färdigbyggt stall. Min föräldrar vill inte satsa på att bygga ett stall förrän jag vet säkert att jag vill hålla på med hästar året runt. För att veta det så måste jag ju ha foderhäst/hyra häst ett tag. Nu till min fråga. Går det att ha hästen ute dygnet runt nu om man bygger något vindskydd i hagen? Hur ska man annars lösa det? Jag har inget stall i närheten. Kan hästen klara sig på enbart ensilage om man bara rider i skogen och tränar lite lätt eller behöver de kraftfoder med?:confused:
 
Sv: Hur ska jag göra?

ja en häst klarar sig i en stor hage med bra vindskydd:)

Men hästkompis då?
 
Sv: Hur ska jag göra?

Det är mycket att tänka på när du skaffar häst. Alla hästar har olika behov av foder, hovslagare, skaderisken, hästkompisar, passande utrustning, osv. Det bästa är ofta att ha häst tillsammans med mer kunniga människor, ex. på ridskola eller i ett privatstall där någon vill hjälpa dig med goda råd. Då får du också kompisar till din häst, och fler som kan titta till den.
 
Sv: Hur ska jag göra?

Hästkompis ska vi fixa, förhoppningesvis ska vi ha två ridbara hästar. Men om vi inte hittar det så kan vi nog alltid låna en av min mosters shettisar som sällskap. Jag rider på ridskola som ligger 1½ mil från där jag bor, men om jag skulle ha häst där skulle jag aldrig hinna med den eftersom bussförbindelserna är dåliga, jag hinner inte åka diut efter skolan osv.:( Dock så funderar jag på att ha en häst på halvfoder där innan sommarlovet (på sommarlovet ska jag hyra häst).:)
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 493
Senast: Linda_A
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 128
Senast: Twihard
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 906
Senast: tanten
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp