Bukefalos 28 år!

Hur ska jag göra?

J

Jullan

Jag vill gärna hyra en häst från och med nu och framåt. Problemet är att vi inte har något färdigbyggt stall. Min föräldrar vill inte satsa på att bygga ett stall förrän jag vet säkert att jag vill hålla på med hästar året runt. För att veta det så måste jag ju ha foderhäst/hyra häst ett tag. Nu till min fråga. Går det att ha hästen ute dygnet runt nu om man bygger något vindskydd i hagen? Hur ska man annars lösa det? Jag har inget stall i närheten. Kan hästen klara sig på enbart ensilage om man bara rider i skogen och tränar lite lätt eller behöver de kraftfoder med?:confused:
 
Sv: Hur ska jag göra?

ja en häst klarar sig i en stor hage med bra vindskydd:)

Men hästkompis då?
 
Sv: Hur ska jag göra?

Det är mycket att tänka på när du skaffar häst. Alla hästar har olika behov av foder, hovslagare, skaderisken, hästkompisar, passande utrustning, osv. Det bästa är ofta att ha häst tillsammans med mer kunniga människor, ex. på ridskola eller i ett privatstall där någon vill hjälpa dig med goda råd. Då får du också kompisar till din häst, och fler som kan titta till den.
 
Sv: Hur ska jag göra?

Hästkompis ska vi fixa, förhoppningesvis ska vi ha två ridbara hästar. Men om vi inte hittar det så kan vi nog alltid låna en av min mosters shettisar som sällskap. Jag rider på ridskola som ligger 1½ mil från där jag bor, men om jag skulle ha häst där skulle jag aldrig hinna med den eftersom bussförbindelserna är dåliga, jag hinner inte åka diut efter skolan osv.:( Dock så funderar jag på att ha en häst på halvfoder där innan sommarlovet (på sommarlovet ska jag hyra häst).:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 044
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: CaisaCax
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 694
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp