Bukefalos 28 år!

Hur ska jag hålla mig ifrån att höra av mig?

DET behöver du inte intala mig om.
Men ingenstans har jag påstått att han är den bästa av alla män, vilket du säger att jag ska sluta intala mig själv om. Har aldrig ens tänkt så enkelspårigt...ens under den första förälskelsen.
 
För mig ÄR det så! På riktigt den bästa mannen jag haft i mitt liv. Han har alldeles underbara sidor också. Sådana jag saknat hos tidigare män/killar. Många gemensamma intressen och värderingar har vi också. Vi har haft det alldeles underbart...också.

Detta är vad jag menar med att föda hjärnan med fel saker. Det är helt OK att hålla fast vid det som är över, men det gör ju det extremt svårt att försöka ge råd om överskriften.

Om du istället jobbar på att få det avslutat för dig, blir det lättare att se det som något som ligger i förgången tid. Inte något som är aktuellt. Huruvida han har saker hos dig eller du hos honom har inget med det att göra, det är en mental grej.

Avslut har heller inget med motparten att göra, det är en sak som helt ligger hos mig själv.
 
Men ingenstans har jag påstått att han är den bästa av alla män, vilket du säger att jag ska sluta intala mig själv om. Har aldrig ens tänkt så enkelspårigt...ens under den första förälskelsen.
Du skriver ju att han är den bästa man du levt ihop med, därav mitt val av ordet och min poäng med att använda just det är precis som Lovisaleonora skriver: Du föder hjärnan med fel saker.
 
Du skriver ju att han är den bästa man du levt ihop med, därav mitt val av ordet och min poäng med att använda just det är precis som Lovisaleonora skriver: Du föder hjärnan med fel saker.
Sörja klart - inte sopa under mattan för att man ärligt ska kunna gå vidare - DET tror jag på. Tror ett sakligt samtal med honom skulle hjälpa. ...eller är helt säker på att det skulle hjälpa! Två vuxna människor som älskar varandra måste kunna få till ett bättre avslut ön såhär.
Min åsikt.
 
Sörja klart - inte sopa under mattan för att man ärligt ska kunna gå vidare - DET tror jag på. Tror ett sakligt samtal med honom skulle hjälpa. ...eller är helt säker på att det skulle hjälpa! Två vuxna människor som älskar varandra måste kunna få till ett bättre avslut ön såhär.
Min åsikt.
Klart man ska sörja, men att intala sig att man just förlorat en ovärdelig skatt är inte att bearbeta. Sen är jag inget för att bearbeta nånting ihop med ett ex, man står på olika ställen och har olika behov, bättre då att ta stöd på annat håll.
 
Jag sitter i en sits som delvis liknar din (även om vi inte varit osams alls) och jag har gett mig själv "stoppord" som jag använder när jag vill höra av mig, vill prata mera, vill vill vill vad det nu kan vara.
Det handlar lite om att ge sig själv verktyg att kunna hantera det.
 
Om jag inte fattat det fel så var det så att han tycker att du ska be om ursäkt för något. Det är kanske inte så konsigt då om han inte hör av sig. Han kanske förväntar sig att du ska ringa. Ring så att du kan känna av läget. Ni behöver väl prata varesig ni ska fortsätta tillsammans eller var för sig.
Som en motpol till alla som säger att du ska strunta I honom: Jag tror fullt och fast att man inte kan få den perfekta mannen. Det duger mer än väl med den bästa man kan hitta. Att ha samma värderingar och ha roligt tillsammans räcker väldigt långt.
 
Om jag inte fattat det fel så var det så att han tycker att du ska be om ursäkt för något. Det är kanske inte så konsigt då om han inte hör av sig. Han kanske förväntar sig att du ska ringa. Ring så att du kan känna av läget. Ni behöver väl prata varesig ni ska fortsätta tillsammans eller var för sig.
Som en motpol till alla som säger att du ska strunta I honom: Jag tror fullt och fast att man inte kan få den perfekta mannen. Det duger mer än väl med den bästa man kan hitta. Att ha samma värderingar och ha roligt tillsammans räcker väldigt långt.
Fast nu läser du i alla fall mig fel. Det handlar om att inte intala sig att man just förlorat "Mannen med stort M", för det finns fler bra människor därute som man kan bli förälskad i. Faran ligger alltså i att inbilla sig att personen som just lämnat en är den enda.
 
Sakerna hos honom är en helt och hållet praktisk aspekt, att reda ut det har inget att göra med att du ska lägga själva relationen bakom dig. Men med de sakerna såväl som med det behov du verkar känna att ha ett sakligt samtal om vad som hänt tycker jag du ska sluta vara så passiv och avvaktande: du vill och behöver prata igenom avslutet, du ska ha dina saker tillbaka, gör då detta klart för honom!

Hur ska du kunna släppa och bearbeta någonting alls när du hela tiden väntar på någon annans "drag"?
 
Sörja klart - inte sopa under mattan för att man ärligt ska kunna gå vidare - DET tror jag på. Tror ett sakligt samtal med honom skulle hjälpa. ...eller är helt säker på att det skulle hjälpa! Två vuxna människor som älskar varandra måste kunna få till ett bättre avslut ön såhär.
Min åsikt.
Men vad är det som säger att ni är två vuxna människor som älskar varandra? Det kan ju faktiskt vara så enkelt som att en älskar och den andre tycker om? Tycker om men inte vill vara ihop längre?

När ett förhållande tar slut så är det nästan alltid en som tappat tron på det och vill gå sin egen väg medan den andre kanske inte ens märkt att förhållandet ändrats förrän den förste bryter upp. Uppbrott kan ske på olika vis, att man ärligt och rakryggat sätter sig ner och berättar att det är slut på både kärlek och förhållande. Om det beror på att denne fallit för någon annan eller bara känner att det inte fungerar längre spelar inte så stor roll.

Sen finns det flera fega varianter, att låta det rinna ut i sanden och skylla på avstånd eller tidsbrist är en variant. Att skicka ett sms, ett telefonsamtal, ett brev är andra i mina ögon ganska fega varianter men är avståndet stort röstar jag på att man ringer eller skriver brev. Fördelen med brev är att man hinner tänka igenom texten flera ggr. Fegast möjliga är dock att bara sluta höra av sig. :banghead:

Hur som helst så ska du ju ha tillbaka dina saker, hur det löses kan jag inte råda om. Även här finns det flera varianter, antingen åker du dit och hämtar dem, han kommer över med sakerna, han skickar dem, han lämnar dem någon annanstans där du kan hämta dem eller beroende på vad det är, du struntar i det och han får slänga dem.

Brutalt? Ja, det gör ont när hjärtan brister, men att sitta och peta i såren gör bara att de läker sämre. :(
 
Fast nu läser du i alla fall mig fel. Det handlar om att inte intala sig att man just förlorat "Mannen med stort M", för det finns fler bra människor därute som man kan bli förälskad i. Faran ligger alltså i att inbilla sig att personen som just lämnat en är den enda.
Vilket jag aldrig inbillat mig!
 
Sörja klart - inte sopa under mattan för att man ärligt ska kunna gå vidare - DET tror jag på. Tror ett sakligt samtal med honom skulle hjälpa. ...eller är helt säker på att det skulle hjälpa! Två vuxna människor som älskar varandra måste kunna få till ett bättre avslut ön såhär.
Min åsikt.
Vill du ha ett avslut eller vill du ha tillbaka förhållandet?
Har ni kunnat ha sakliga samtal tidigare?
Vad är det som måste redas ut?
 
Det låter som du är inne på ungefär det spåret. Den Bästa man du levt med, tror jag du skrev.
Ja den bästa man jag haft i mitt liv. Nån måste ju ha den "titeln" och nu råkar det vara han. Innan honom var det en ungdomskärlek som hade "titeln".

Snälla, sätt inte fel ord i min mun, eller säg att jag tänkt tankar jag aldrig tänkt.
Du har fel i detta fall!
 
Vill du ha ett avslut eller vill du ha tillbaka förhållandet?
Har ni kunnat ha sakliga samtal tidigare?
Vad är det som måste redas ut?
Helst tillbaka förhållandet, men med nya insikter, men går inte det så vill jag ha till ett bättre slut.
Vi har varit bra på att prata sakligt - efter gräl, då vi fått lite distans till det hela.
 
Ja den bästa man jag haft i mitt liv. Nån måste ju ha den "titeln" och nu råkar det vara han. Innan honom var det en ungdomskärlek som hade "titeln".

Snälla, sätt inte fel ord i min mun, eller säg att jag tänkt tankar jag aldrig tänkt.
Du har fel i detta fall!
Det gjorde jag inte. Jag skrev att det lät så, inte att du gjorde det. Allt man säger och gör tolkas, och det här var min tolkning, vilket jag tyckte var tydligt nog.

Sen måste väl ingen ha den titeln? De flesta av de män jag haft ihop det med har varit fina på sitt vis, en och annan skistövel, flera av dem helt fantastiska - precis som mannen jag idag delar mitt liv med och som just nu passar mig ypperligt (och jag hoppas att det kommer förbli så under lång tid, för tio år sen hade jag inte fattat poängen med just den här mannen).
 
Om jag inte fattat det fel så var det så att han tycker att du ska be om ursäkt för något. Det är kanske inte så konsigt då om han inte hör av sig. Han kanske förväntar sig att du ska ringa. Ring så att du kan känna av läget. Ni behöver väl prata varesig ni ska fortsätta tillsammans eller var för sig.
Som en motpol till alla som säger att du ska strunta I honom: Jag tror fullt och fast att man inte kan få den perfekta mannen. Det duger mer än väl med den bästa man kan hitta. Att ha samma värderingar och ha roligt tillsammans räcker väldigt långt.
Har bett om ursäkt för min del eländet så det väntar han nig inte på. Dick verkade han glad över "hejaropen" under förra veckan. Kanhända har han trott att jag var skitarg på honom eller nåt sånt. Det är jag inte alls.
 
S Tror ett sakligt samtal med honom skulle hjälpa. ...eller är helt säker på att det skulle hjälpa! Två vuxna människor som älskar varandra måste kunna få till ett bättre avslut ön såhär.
Min åsikt.

Och om du aldrig får det samtalet - ska du aldrig gå vidare då? Detta är typiskt kvinnligt. Att lägga sig i en passiv fil där det hänger på någon annan - om bara ditt/datt/si/så hade skett så hade jag kunnat gå vidare. Ibland blir det inget gemensamt avslut, för den andre har redan avslutat och gått vidare. Man får inte höra de saker man vill höra. Avslut handlar om MIG inte någon annan.

Det kan nog vara så att ni inte är två vuxna människor som älskar varandra. Det kanske har varit så, men jag tycker inte det verkar så sett till alla tillgängliga indicier. Det känns som han gått vidare och är förbi medan du hänger kvar och väntar på hans nästa drag.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 321
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 540
Senast: Hoppsin
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 364
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp