Hur ska jag kunna ta hand om barn, gråter varenda dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack så mycket för alla svar och hjälp.
men det blev så mycket i denna tråden nu att jag bara blir mer förvirrad.
så jag tackar för hjälp av er som fick mig till att jag ska gå på rådgivning och för att läsa båda sidor av att ha barn samt abort.
orkar inte svara mer angående min personliga sits nu.
har läst även de senaste inläggen och tackar för de snälla råden.
Jag förstår verkligen det! Släpp nu den här tråden och prata med dina kontakter istället.
Jag håller tummarna för dig och önskar dig allt gott!
 
Dålig beskrivning av förloppet o hur dina inlägg sett ut.
Från början var det bara rosenfärgade moln o annat fluff fluff gulligull, men en liten knorr om att TS skall välja själv.

Det var först när dina rosenskimrande beskrivningar av småbarnstiden blev ifrågasatta som du nu gått in för att spamma tråden med inlägg om att du egentligen menar något helt annat än vad de inlägg du skrev då faktiskt innehöll, lätt som en plätt att kolla genom att läsa om tråden.

Vad gäller att fråga TS om hur det skulle gå om hon blev ensamstående så är det flera som frågat det flera sidor innan du kastade dig in i tråden o påstod att TS skulle klara allt utifrån din egen erfarenhet av allt löser sig.

Ja men seriöst, jag har inte någonstans skrivit att ts kommer att lösa allt, det är dina tolkningar. Likaså att allt är rosenrött, flufffluff och gulligull.
Sen undrar jag hur man kan göra tolkningen att det är flufffluff bara för att man inte har haft svåra småbarnsår. Det är många föräldrar som har bra småbarnsår.

Om jag skrivit att man aldrig är trött, aldrig behöver anpassa sig utan det bara går av sig självt. Då kan jag förstå om ni tycker att man gör det flufffluff och jag har då inte spammat tråden mer än ngn annan.

Däremot vet jag många mödrar som sliter sitt hår över amning som inte fungerar och där finns det faktiskt alternativ även om vissa tycker det är förkastligt med ersättning istället för att sitta med blödande bröstvårtor, onda bröst och ett barn som är ledset för att mjölken inte räcker och mamma är ledsen och slut.
Nu är det så att bla hade ts funderingar kring, amning, sin kropp- träning mm..

Sen är det väl självklart så att det är ts som måste välja utifrån sig själv och vad hon vill och ingen annan och inte för att pojkvännen vill ha barn?
Men skit samma..
j
@hollypolly jag är ledsen att det blev så mycket. jag försökte svara på att de ifrågasatte mina inlägg. Min avsikt var verkligen inte att ta tråden ifrån dig. Hoppas nu att det går bra imorgon och att du får bra stöd! Kram!
 
Senast ändrad:
Ja men seriöst, jag har inte någonstans skrivit att ts kommer att lösa allt, det är dina tolkningar. Likaså att allt är rosenrött, flufffluff och gulligull.
Sen undrar jag hur man kan göra tolkningen att det är flufffluff bara för att man inte har haft svåra småbarnsår. Det är många föräldrar som har bra småbarnsår.

Om jag skrivit att man aldrig är trött, aldrig behöver anpassa sig utan det bara går av sig självt. Då kan jag förstå om ni tycker att man gör det flufffluff och jag har då inte spammat tråden mer än ngn annan.

Däremot vet jag många mödrar som sliter sitt hår över amning som inte fungerar och där finns det faktiskt alternativ även om vissa tycker det är förkastligt med ersättning istället för att sitta med blödande bröstvårtor, onda bröst och ett barn som är ledset för att mjölken inte räcker och mamma är ledsen och slut.
Nu är det så att bla hade ts funderingar kring, amning, sin kropp- träning mm..

Sen är det väl självklart så att det är ts som måste välja utifrån sig själv och vad hon vill och ingen annan och inte för att pojkvännen vill ha barn?
@hollypolly jag är ledsen att det blev så mycket.
Men då är det väl dags att sluta? Du är den som skrivit flest inlägg i tråden näst efter TS. Hon bad om hjälp och du skriver bara om dig själv. Igår eftermiddag och kväll drog tråden iväg så att hon inte orkar vara kvar. Det är förbaskat synd. I hjälptrådar får man svälja förtreten ibland och skita i att svara dem man tycker missuppfattat ens fina inlägg.
 
Men då är det väl dags att sluta? Du är den som skrivit flest inlägg i tråden näst efter TS. Hon bad om hjälp och du skriver bara om dig själv. Igår eftermiddag och kväll drog tråden iväg så att hon inte orkar vara kvar. Det är förbaskat synd. I hjälptrådar får man svälja förtreten ibland och skita i att svara dem man tycker missuppfattat ens fina inlägg.
:bow::bow::bow:
 
Ja men seriöst, jag har inte någonstans skrivit att ts kommer att lösa allt, det är dina tolkningar. Likaså att allt är rosenrött, flufffluff och gulligull.
Sen undrar jag hur man kan göra tolkningen att det är flufffluff bara för att man inte har haft svåra småbarnsår. Det är många föräldrar som har bra småbarnsår.

Jag kom in i tråden i efterhand och jag tycker dina senare inlägg har varit mycket mer nyanserade än dina första. Om du tar en paus och läser alla inlägg igen så kanske du också ser det. Du menade kanske inte så med inläggen i början, men budskapet blev inte så som det nog lät i ditt huvud. Vissa saker kom inte med, även om du tänkte så i ditt eget huvud. Därmed blev din vinkling ganska konstig för många, i en tråd om en specifik person med särskilda förutsättningar. Det är nog bäst för alla att lämna den diskussionen nu.
 
Tack så mycket för alla svar och hjälp.
men det blev så mycket i denna tråden nu att jag bara blir mer förvirrad.
så jag tackar för hjälp av er som fick mig till att jag ska gå på rådgivning och för att läsa båda sidor av att ha barn samt abort.
orkar inte svara mer angående min personliga sits nu.
har läst även de senaste inläggen och tackar för de snälla råden.

Vad bra att du bokar tid för rådgivning, hoppas du får den hjälp du behöver att fatta ett beslut! Och kom i håg att göra det som är rätt för DIG, inte det din sambo eller kompisar tycker är rätt. :)
 
Ja men seriöst, jag har inte någonstans skrivit att ts kommer att lösa allt, det är dina tolkningar. Likaså att allt är rosenrött, flufffluff och gulligull.
Sen undrar jag hur man kan göra tolkningen att det är flufffluff bara för att man inte har haft svåra småbarnsår. Det är många föräldrar som har bra småbarnsår.

Om jag skrivit att man aldrig är trött, aldrig behöver anpassa sig utan det bara går av sig självt. Då kan jag förstå om ni tycker att man gör det flufffluff och jag har då inte spammat tråden mer än ngn annan.

Däremot vet jag många mödrar som sliter sitt hår över amning som inte fungerar och där finns det faktiskt alternativ även om vissa tycker det är förkastligt med ersättning istället för att sitta med blödande bröstvårtor, onda bröst och ett barn som är ledset för att mjölken inte räcker och mamma är ledsen och slut.
Nu är det så att bla hade ts funderingar kring, amning, sin kropp- träning mm..

Sen är det väl självklart så att det är ts som måste välja utifrån sig själv och vad hon vill och ingen annan och inte för att pojkvännen vill ha barn?
Men skit samma..
j
@hollypolly jag är ledsen att det blev så mycket. jag försökte svara på att de ifrågasatte mina inlägg. Min avsikt var verkligen inte att ta tråden ifrån dig. Hoppas nu att det går bra imorgon och att du får bra stöd! Kram!
Läs inlägg 351 en gång till!
Där beskriver du småbarnsåren som ett äventyr i teletubbies. :wtf: :D

Dina senare inlägg är modifierade efter att du har fått kritik.
 
Men då är det väl dags att sluta? Du är den som skrivit flest inlägg i tråden näst efter TS. Hon bad om hjälp och du skriver bara om dig själv. Igår eftermiddag och kväll drog tråden iväg så att hon inte orkar vara kvar. Det är förbaskat synd. I hjälptrådar får man svälja förtreten ibland och skita i att svara dem man tycker missuppfattat ens fina inlägg.
och varför fortsätter du isf att skriva till mig?
Men då är det väl dags att sluta? Du är den som skrivit flest inlägg i tråden näst efter TS. Hon bad om hjälp och du skriver bara om dig själv. Igår eftermiddag och kväll drog tråden iväg så att hon inte orkar vara kvar. Det är förbaskat synd. I hjälptrådar får man svälja förtreten ibland och skita i att svara dem man tycker missuppfattat ens fina inlägg.
Men då är det väl dags att sluta? Du är den som skrivit flest inlägg i tråden näst efter TS. Hon bad om hjälp och du skriver bara om dig själv. Igår eftermiddag och kväll drog tråden iväg så att hon inte orkar vara kvar. Det är förbaskat synd. I hjälptrådar får man svälja förtreten ibland och skita i att svara dem man tycker missuppfattat ens fina inlägg.
och varför gör du inte detsamma??
Läs inlägg 351 en gång till!
Där beskriver du småbarnsåren som ett äventyr i teletubbies. :wtf: :D

Dina senare inlägg är modifierade efter att du har fått kritik.
Japp det sista bla modifierade jag för jag tänkte att jag inte skulle skriva fler inlägg. samt för att försöka vara tydligare.. men om ni inte fortsatte att vara otrevliga och ifrågasätta allt hade jag inte behövt upprepa mig.. Det är märkligt att man ska behöva få skit för att man tycker att småbarntiden var bra. Jag har varit med om betydligt svårare saker i livet än att ha barn. Men som sagt jag skriver inte mer, vill ni fortsätta så kan ni pma så får ts ha tråden ifred sen.
 
och varför fortsätter du isf att skriva till mig?


och varför gör du inte detsamma??

Japp det sista bla modifierade jag för jag tänkte att jag inte skulle skriva fler inlägg. samt för att försöka vara tydligare.. men om ni inte fortsatte att vara otrevliga och ifrågasätta allt hade jag inte behövt upprepa mig.. Det är märkligt att man ska behöva få skit för att man tycker att småbarntiden var bra. Jag har varit med om betydligt svårare saker i livet än att ha barn. Men som sagt jag skriver inte mer, vill ni fortsätta så kan ni pma så får ts ha tråden ifred sen.
Ska jag sluta för att du kapat tråden? Obegriplig tolkning.
 
Du är den som skrivit flest inlägg i tråden näst efter TS.

Fast just det kanske inte är så konstigt, när de är ganska många som skriver inlägg till henne. Svara man då på alla inlägg så blir det såklart många inlägg, jämfört med "motståndarsidans" vars inlägg är utspridda på flera användare. Såklart behöver man inte svara på inlägg som skrivs till en, men att andelen inlägg ser ut som den gör tycker jag inte är konstigt alls med tanke på hur diskussionen har gått. Alla som drivit det här spåret är väl ansvariga för det, och kunde ha avstått från att driva den vidare.

Läs inlägg 351 en gång till!
Där beskriver du småbarnsåren som ett äventyr i teletubbies. :wtf: :D

Dina senare inlägg är modifierade efter att du har fått kritik.

Och nu har tråden dubbelt så många inlägg, vad tillför ditt inlägg nu? Om hon har tagit till sig av att andra missuppfattat hennes inlägg och därför ändrat sig så är väl det bra, och inget som ska hållas emot henne? Vad är detta, en rättegång eller?

Nu har @Fenestra uttryckt att hon vill avsluta det här spåret, och det kan väl då respekteras tycker jag, och så kan TS situation få stå i fokus istället.
 
Fast just det kanske inte är så konstigt, när de är ganska många som skriver inlägg till henne. Svara man då på alla inlägg så blir det såklart många inlägg, jämfört med "motståndarsidans" vars inlägg är utspridda på flera användare. Såklart behöver man inte svara på inlägg som skrivs till en, men att andelen inlägg ser ut som den gör tycker jag inte är konstigt alls med tanke på hur diskussionen har gått. Alla som drivit det här spåret är väl ansvariga för det, och kunde ha avstått från att driva den vidare.



Och nu har tråden dubbelt så många inlägg, vad tillför ditt inlägg nu? Om hon har tagit till sig av att andra missuppfattat hennes inlägg och därför ändrat sig så är väl det bra, och inget som ska hållas emot henne? Vad är detta, en rättegång eller?

Nu har @Fenestra uttryckt att hon vill avsluta det här spåret, och det kan väl då respekteras tycker jag, och så kan TS situation få stå i fokus istället.
Jag kallade det hjälptråd för att jag tycker att man bör skilja på hjälptrådar och åsiktstrådar när det gäller det där. I en åsiktstråd kan man förklara ihjäl sig, i en hjälptråd bör man ta hänsyn till TS. I det här fallet blev hon så förvirrad av korselden att hon lämnade tråden, där hon tidigare uttryckt att hon var tacksam för folks synpunkter. Det tycker jag är synd.
 
Jag kallade det hjälptråd för att jag tycker att man bör skilja på hjälptrådar och åsiktstrådar när det gäller det där. I en åsiktstråd kan man förklara ihjäl sig, i en hjälptråd bör man ta hänsyn till TS. I det här fallet blev hon så förvirrad av korselden att hon lämnade tråden, där hon tidigare uttryckt att hon var tacksam för folks synpunkter. Det tycker jag är synd.

Och det håller jag med om. Det jag vände mig mot är att om 10 användare diskuterar med (=skriver inlägg riktade till denne) 1 användare, och det då resulterar i att den sistnämnde står för 11 av 21 inlägg medan varje användare av de andra har skrivit ett var, så tycker jag att det är lite orättvist att använda de sifforna för att utmåla den ensamma för att vara orsaken till att tråden spårat.
 
Och det håller jag med om. Det jag vände mig mot är att om 10 användare diskuterar med (=skriver inlägg riktade till denne) 1 användare, och det då resulterar i att den sistnämnde står för 11 av 21 inlägg medan varje användare av de andra har skrivit ett var, så tycker jag att det är lite orättvist att använda de sifforna för att utmåla den ensamma för att vara orsaken till att tråden spårat.
Men det har jag heller inte gjort. Jag svarade på ett inlägg som var ytterligare en lång förklaring om sig och sitt och som avslutades med en lam ursäkt till TS.

Och nu tänker jag inte skriva mer om det. Däremot hoppas jag att TS vågar starta en ny tråd längre fram - en positiv tråd som visar att det gått bra för henne.
 
Men det har jag heller inte gjort. Jag svarade på ett inlägg som var ytterligare en lång förklaring om sig och sitt och som avslutades med en lam ursäkt till TS.

Jo, du lyfte fram antalet inlägg som hon gjort, detta var vad jag kommenterade:
Men då är det väl dags att sluta? Du är den som skrivit flest inlägg i tråden näst efter TS.

Och du skriver senare att det är HON som har kapat tråden. Jag har inte hyllat innehållet i @Fenestra 's inlägg i sak (och det vet hon om), men jag tycker att hon fått oförtjänt mycket skit för att vara ansvarig för att trådens utveckling har drivit bort TS. Vill vi ha ett bra klimat för sådana här trådar på Buke så bör alla som varit delaktiga i den här trådens senaste sidor fundera över sitt bidrag till urspårningen. Tycker jag.

Och nu tänker jag inte skriva mer om det. Däremot hoppas jag att TS vågar starta en ny tråd längre fram - en positiv tråd som visar att det gått bra för henne.

Det hoppas jag också!
 
Har läst utan att svara något för jag har inget råd att ge, men förhoppningsvis får du klarhet i din vånda på rådgivningen imorgon och jag önskar högt att du kommer fram till ett beslut som du kan finna frid och lugn i oavsett hur det blir. :) Lycka till imorgon
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 518
Senast: fejko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 530
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 100
Senast: Qelina
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 139
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp