Hur ska man återfå hoppet?

Kan det finnas behov av hundrastare där du bor? Kanske finns det någon som inte riktigt känner att de hinner motionera sin hund så mycket/ofta som de skulle vilja, och som hade varit tacksamma för din hjälp :) !
Kan kolla.
Men jobbar ju 45 timmarsveckor så det är egentligen mest helger jag kan
 
Inte på ett avstånd jag kan ta mig till
Tyvärr.
Finns i Linde bland annat men de har ofta träning kvällar och helger .
På vardagarna orkar och hinner jag inte åka nånstans.

Det finns ofta många olika sektioner att engagera sig i, t ex hjälpa till på tävling i köket eller liknande? Sånt sker ju på helgen men de kanske ligger för långt bort ändå.
 
Det finns ofta många olika sektioner att engagera sig i, t ex hjälpa till på tävling i köket eller liknande? Sånt sker ju på helgen men de kanske ligger för långt bort ändå.
De ligger inte direkt vid busshållplatsen Nej.
Skulle velat hjälpa till med travet, men de startar när jag jobbar.
Iofs senare på sommaren kan jag ju
 
Jag tycker det låter som att du är en ganska nyfiken person? ibland har jag som "hobby" (när jag inte direkt orkar med att faktiskt göra nåt) att lära mig massa om nåt helt nytt ämne. I vinter har det betytt att jag nu vet massor om hur man tränar papegojor men jag har absolut inget intresse i att faktiskt skaffa en papegoja :angel: för mig handlar det mest om att jag behöver använda hjärnan litegrann.

Nu tror jag inte att nåt sånt kan ersätta att ha en faktiskt hobby men om du mest väntar på att gå till jobbet igen så kan ju nåt sånt fylla dina dagar lite?
 
Jag tycker det låter som att du är en ganska nyfiken person? ibland har jag som "hobby" (när jag inte direkt orkar med att faktiskt göra nåt) att lära mig massa om nåt helt nytt ämne. I vinter har det betytt att jag nu vet massor om hur man tränar papegojor men jag har absolut inget intresse i att faktiskt skaffa en papegoja :angel: för mig handlar det mest om att jag behöver använda hjärnan litegrann.

Nu tror jag inte att nåt sånt kan ersätta att ha en faktiskt hobby men om du mest väntar på att gå till jobbet igen så kan ju nåt sånt fylla dina dagar lite?
Absolut.
Jag älskar att lära mig saker .
Problemet är oftast att jag vill så mycket att inget blir gjort för jag kan inte bestämma mig.
 
Finns det någon hjälp för dig att få för att lindra smärtan?
Vet inte vad den beror på, men tänker att smärta lär ju ta bort motivation och ork väldigt mycket.
Nej alltså jag har varit hos sjukgymnast men vi kom bara till höfterna.
Sen vet inte jag varför hon inte tog resten
Har Alvedon och paraflex men de hjälper inte de jobbiga dagarna
Skriver ju mycket på dator i jobbet så har väldigt ont vissa dagar
 
Nej alltså jag har varit hos sjukgymnast men vi kom bara till höfterna.
Sen vet inte jag varför hon inte tog resten
Har Alvedon och paraflex men de hjälper inte de jobbiga dagarna
Skriver ju mycket på dator i jobbet så har väldigt ont vissa dagar
Kanske värt att gå tillbaka dit och se om du kan få mer hjälp?
Nu har inte jag smärtproblem, men fått väldigt bra hjälp av fysio efter frakturer.
 
Jag går omkring med en fasad att allt är bara fint och jag är lycklig osv.
Men egentligen bakom fasaden är jag ett vrak.
Ser ingen framtid förutom med jobbet.
Men det kan jag inte leva på i all evighet.
Hur ska jag få tillbaka hoppet om att träffa nån jag kan älska utan våld alkohol och bråk.
Ibland önskar jag att jag gav efter för suget och lät alkoholen ta över, men jag vet ju att jag inte mår bättre då.
Har liksom inget att vara glad över förutom jobbet och mina elever och kollegor.
Där har jag ett värde.
Vet inte vad jag vill med tråden.
Jag är introvert, har social fobi och är aspank så hobbies är inget jag kan dra nytta av.
Du har fått alldeles för många snytingar av livet, det är verkligen inte konstigt att du känner dig som ett vrak. Jag tycker att du verkar vara en mångsidig person med ett stort och gott hjärta och jag håller tummarna för att du ska hitta glädje och mening. Ville bara säga det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 622
Senast: Emine
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·
Relationer (om någon lyckas lista ut vem jag är, så dela inte, fördrar att vara anonym i denna tråden) Jag har nyligen gjort slut med sambo som...
Svar
18
· Visningar
1 712
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år, jag är 20 år och han 23, jag älskar honom och han mig. Men ända sen i somras så...
2
Svar
29
· Visningar
1 947
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp