Hur ska man återfå hoppet?

Du har fått alldeles för många snytingar av livet, det är verkligen inte konstigt att du känner dig som ett vrak. Jag tycker att du verkar vara en mångsidig person med ett stort och gott hjärta och jag håller tummarna för att du ska hitta glädje och mening. Ville bara säga det.
Och jag vill lägga till att jag tycker att det låter som om TS är en väldigt engagerad lärare som bryr sig om sitt yrke och sina elever :) !
 
Skulle du kanske kunna ta kontakt med öppenpsyk eller kanske via jobbet för att få hjälp därifrån?
Jag tycker det låter som du haft det väldigt tufft länge nu och kanske kan må bättre med hjälp.

Tänkte också om någon vill ha hjälp med hundpassning ibland. Kan ju vara värt att kolla om det finns sån FB-grupp där du bor eller sätta upp lappar etc.

Kanske du kan få komma till travet och bara pyssla, promenera etc och sånt som det inte är så kinkigt med vilken tid på dygnet som det sker?

Hoppas du kan få hjälp och snart få må bättre! Du verkar onekligen värd det! ❤️
 
Jag går omkring med en fasad att allt är bara fint och jag är lycklig osv.
Men egentligen bakom fasaden är jag ett vrak.
Ser ingen framtid förutom med jobbet.
Men det kan jag inte leva på i all evighet.
Hur ska jag få tillbaka hoppet om att träffa nån jag kan älska utan våld alkohol och bråk.
Ibland önskar jag att jag gav efter för suget och lät alkoholen ta över, men jag vet ju att jag inte mår bättre då.
Har liksom inget att vara glad över förutom jobbet och mina elever och kollegor.
Där har jag ett värde.
Vet inte vad jag vill med tråden.
Jag är introvert, har social fobi och är aspank så hobbies är inget jag kan dra nytta av.
Inte så illa att vara bra på sitt jobb! När det gäller relationer är jag fel att ge råd, jag trivs alldeles för bra med att vara själv för att ens vilja ha ett, är också introvert så vet att skaffa nya vänner är svårt men alla nya (har ju flyttat så ofta så har mycket få gamla kvar) jag har, har jag hittat på Internet genom gemensamma intressen.

Kanske lära dig ett nytt språk, spela något instrument som passar din kropp, skaffa litet akvarium? Kostar ju en liten slant men Buke har ju lyckats förr om det behövs hjälp. Du verkar verkligen vara en fin person.
 
Inte så illa att vara bra på sitt jobb! När det gäller relationer är jag fel att ge råd, jag trivs alldeles för bra med att vara själv för att ens vilja ha ett, är också introvert så vet att skaffa nya vänner är svårt men alla nya (har ju flyttat så ofta så har mycket få gamla kvar) jag har, har jag hittat på Internet genom gemensamma intressen.

Kanske lära dig ett nytt språk, spela något instrument som passar din kropp, skaffa litet akvarium? Kostar ju en liten slant men Buke har ju lyckats förr om det behövs hjälp. Du verkar verkligen vara en fin person.
Spelade piano förr men då jag bor i lägenhet behöver jag ett elpiano.
Det finns inte ekonomi för det tyvärr.
Skulle gärna återuppta det intresset, det är ju en sak jag kan använda i yrket med.
språk skulle jag vilja lära mig, men sen utbrändheten har jag svårt att behålla info som förr.
 
Älskar att fota natur, men har ingen kamera och min älskade samsung a50 som tog så fina foton gick i graven för ett tag sen.
Den begagnade jag köpte har inte alls samma kamera.
 
20201128_084236.jpg
 
De ligger inte direkt vid busshållplatsen Nej.
Skulle velat hjälpa till med travet, men de startar när jag jobbar.
Iofs senare på sommaren kan jag ju
Tänker att det kanske behövs funktionärer på närmaste travbana? Eller varför inte på travskolan?
Verkar ju som att du har en bra erfarenhetsbas just för det 😊
 
Tänker att det kanske behövs funktionärer på närmaste travbana? Eller varför inte på travskolan?
Verkar ju som att du har en bra erfarenhetsbas just för det 😊
Fornaboda är ju en sommarbana och har ofta trav på vardagarna
Kan ju när jag gått på sommarlov men inte innan
 
Fornaboda är ju en sommarbana och har ofta trav på vardagarna
Kan ju när jag gått på sommarlov men inte innan
Om du har nära dit så hör lite med någon av dem som har stall där, de uppskattar med all säkerhet någon som vill pyssla med hästarna lite under helgerna. Inga krav och kostnader för dig men en möjlighet att umgås med både hästar och människor så mycket du själv orkar.
 
Om du har nära dit så hör lite med någon av dem som har stall där, de uppskattar med all säkerhet någon som vill pyssla med hästarna lite under helgerna. Inga krav och kostnader för dig men en möjlighet att umgås med både hästar och människor så mycket du själv orkar.
Det finns inga permanentstall där
Och nära och nära, det är ett par mil.
Dock har Jimmi Ehlers stall här i närheten så tänkte höra med honom
Har ju köpt häst av honom en gång i tiden
 
Det finns inga permanentstall där
Och nära och nära, det är ett par mil.
Dock har Jimmi Ehlers stall här i närheten så tänkte höra med honom
Har ju köpt häst av honom en gång i tiden
Trodde Thybeck var kvar på banan, men han har kanske flyttat också. Sen är väl ponnytravet på banan också? Men de kanske bara är där ibland och alternerar mellan Örebro och Fornaboda. :) Hör med Ehlers, någon som pysslar brukar alltid vara välkommen! :)
 
Jag gjorde tai chi en höst för många år sedan - gratis på en skola precis bredvid där jag bodde. Tyvärr fortsatte jag inte. Men hittade flera youtube videos som man kan följa. Ingen matta behövs!

Kommer ihåg att det var avslappnande och samtidigt stärkte musklerna på en mjukt sätt utan att det kändes.
 
Usch vad jobbigt det är att inse hur tråkigt liv man har
Men jag orkar verkligen inte rodda i så mycket mer.
Jag tar ett steg i taget och hoppas att motvinden slutar nån gång.
Annars vet jag inte om jag orkar så mycket längre .
Exet som många vet hur han är och vad han gjorde, hittar nya fruntimmer hela tiden.
Själv sitter jag ensam
Förtjänar inte detta
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 615
Senast: Emine
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Relationer (om någon lyckas lista ut vem jag är, så dela inte, fördrar att vara anonym i denna tråden) Jag har nyligen gjort slut med sambo som...
Svar
18
· Visningar
1 685
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år, jag är 20 år och han 23, jag älskar honom och han mig. Men ända sen i somras så...
2
Svar
29
· Visningar
1 942
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp