Hur ska man återfå hoppet?

Känner du till geocaching?

Förutom att det är lättast med en smartphone är det gratis. Tycker man att det är riktigt roligt kan man köpa appen och få tillgång till alla, den kostar runt 200 per år.
Många gånger per år arrangeras det olika träffas och jag vet de som fått nya vänner på det sätter.
 
Känner du till geocaching?

Förutom att det är lättast med en smartphone är det gratis. Tycker man att det är riktigt roligt kan man köpa appen och få tillgång till alla, den kostar runt 200 per år.
Många gånger per år arrangeras det olika träffas och jag vet de som fått nya vänner på det sätter.
Ja syrrans barn höll på med det förr.
 
På lite liknande tema som geocaching: Jag vet inte om det är en dalande trend eller hur läget är nu, men Pokemon Go förknippade jag lite fördomsfullt i huvudsak med tio-tolvåringar. Tills jag pratade med en kollega som åtminstone för något år sedan var smått besatt men som jag tror spelade mest på egen hand, och sedan en tidigare kollega som umgås med ett helt gäng kring samma hobby. Båda är i 40-50 årsåldern och för den senare tror jag det har utvecklats till hennes främsta hobby.

Jag är också introvert så vet precis hur umgänge med andra ibland kan kännas dränerande på energi. Men är det människor som man har saker gemensamt med som en hobby, så tycker i alla fall jag att det är mycket mer lättsamt. Synd att du bor så långt bort, annars hade du gärna fått komma och greja lite med unghästarna och hästfarbror här på lediga stunder.

Och att exet hittar nya fruntimmer hela tiden tyder ju mest på att han eller de inte är lyckliga nog att fortsätta tillsammans någon längre tid (eller han kanske har flera samtidigt förstås). Jag håller med att du förtjänar inte på något sätt att ha det eländigt, men du förtjänar definitivt att slippa vara tillsammans med någon skitstövel! Dvs försök vara glad att du slapp ifrån exet och strunta i vad han gör, för nu har du plats i ditt liv för någon bättre.
 
Skulle du kunna tänka dig att vara kontaktperson eller engagera dig i människor som är nya i Sverige? Eller engagera dig i ett katthem kanske.

Du verkar vara en fin människa som skulle kunna bidra med mycket i andras liv och jag tänker att just kontakt med andra människor eller djur gör att man känner sig behövd och får ett syfte med dagarna.

Släktforskning är ju populärt också men du kanske inte är så sugen på att sitta vid datorn när du är ledig?
 
Kanske inte en hobby eller så, men kanske något som får tiden att gå lite mer och är rogivande, att måla i målarböcker eller liknande brukar ju kännas som en trevlig sysselsättning. Det kanske vore något om du inte redan har testat?
 
Jag tänker också på din värk. Att ha ont stjäl ju så enormt mycket energi. Kan det gå att köra en tur till med vården nu?

Får du någon medicinering i form av antidepressiva? Det kan ju gå att med det höja både måendet över lag. Men även ta udden något av värken.
 
Kanske inte en hobby eller så, men kanske något som får tiden att gå lite mer och är rogivande, att måla i målarböcker eller liknande brukar ju kännas som en trevlig sysselsättning. Det kanske vore något om du inte redan har testat?
Har för ont i mina händer. Har såna hemma men klarar max 5-10 minuter innan smärtan tar över
 
Jag tänker också på din värk. Att ha ont stjäl ju så enormt mycket energi. Kan det gå att köra en tur till med vården nu?

Får du någon medicinering i form av antidepressiva? Det kan ju gå att med det höja både måendet över lag. Men även ta udden något av värken.
Äter ganska hög dos sådana
 
Skulle du kunna tänka dig att vara kontaktperson eller engagera dig i människor som är nya i Sverige? Eller engagera dig i ett katthem kanske.

Du verkar vara en fin människa som skulle kunna bidra med mycket i andras liv och jag tänker att just kontakt med andra människor eller djur gör att man känner sig behövd och får ett syfte med dagarna.

Släktforskning är ju populärt också men du kanske inte är så sugen på att sitta vid datorn när du är ledig?
Jag jobbar ju mer än heltid som lärare så kontakt med människor har jag.
Har funderat på kontaktperson men vår kommun tar inte emot asylsökande just nu då de haft en stor andel tidigare
 
Jag jobbar ju mer än heltid som lärare så kontakt med människor har jag.
Har funderat på kontaktperson men vår kommun tar inte emot asylsökande just nu då de haft en stor andel tidigare

Det är ju andra som också får (och behöver) kontaktperson, kanske främst ungdomar.
 
Ja det kanske skulle vara nåt.
Problemet är att jag inte kan bestämma i förtid vad jag orkar eller inte.
 
Har för ont i mina händer. Har såna hemma men klarar max 5-10 minuter innan smärtan tar över
Men har du så ont måste ju vården hjälpa dig!
Kan du skriva ner allt ang smärtproblematiken och ta upp med läkare?
Om du inte orkar nu kanske du kan göra det på sommarlovet.

Om du får mindre värk kanske du får mer ork och känner dig mindre deprimerad.
Nu vet jag inte vem som förskriver dina antidepressiva. Men om det är vårdcentralen kanske de kan hjälpa dig vidare med värken.
 
Men har du så ont måste ju vården hjälpa dig!
Kan du skriva ner allt ang smärtproblematiken och ta upp med läkare?
Om du inte orkar nu kanske du kan göra det på sommarlovet.

Om du får mindre värk kanske du får mer ork och känner dig mindre deprimerad.
Nu vet jag inte vem som förskriver dina antidepressiva. Men om det är vårdcentralen kanske de kan hjälpa dig vidare med värken.
De skickade mig till sjukgymnast
Där är jag färdigbehandlad
 
De skickade mig till sjukgymnast
Där är jag färdigbehandlad
Så ledsen för din skull! Det är ju skandal att det får vara så.
Men tyvärr vet jag ju av egen erfarenhet att det kan vara väldigt svårt att få hjälp med smärta. Och jag vet hur mycket energi det tar när man har riktigt ont. Och kanske inte ens kan sova pga det. Och att det kan vara jobbigt att orka ta sig igenom hela undersökningscirkusen.
Men trots att det finns läkare som inte bör ha patientkontakt så finns det ändå en hel del vettiga läkare. Hoppas du får tag i sen sådan och att du får hjälp. För så ska du ju inte behöva ha det. :heart
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 614
Senast: Emine
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 517
Senast: Imna
·
Relationer (om någon lyckas lista ut vem jag är, så dela inte, fördrar att vara anonym i denna tråden) Jag har nyligen gjort slut med sambo som...
Svar
18
· Visningar
1 685
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år, jag är 20 år och han 23, jag älskar honom och han mig. Men ända sen i somras så...
2
Svar
29
· Visningar
1 942
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp