Hur ska man komma åt "puckade" hundägare? Långt!

Sv: Hur ska man komma åt "puckade" hundägare? Långt!

Precis! Min hund ar inte alls intereserad av att halsa pa andra hundar. De flesta BRUKS hundar uppfattar hennes ointresse och struntar i henne, medan manga sma, labbar, och andra "glada" raser ar sa uppspelta/affekterade att de inte hinner se vad hon "sager" nar hon vander sidan till och nosar nagon annan stans. Kommer de da framrusande sager hon ifran (hon ror sig inte frammat, utan star stilla med hogburet huvud och svansen i topp och morrar sa den trogaste hundagaren forstar) ... och ar det da en "stoddig" hund sa reagerar de ofta med att morra tillbaka och vilja anfalla. Mandy viker inte undan ... hon star stadigt dar hon star och backar absolut inte. SUCK!

Har ar en mycket bra artikel om varfor vissa hundar inte alls ska behova halsa pa andra. De talar helt enkelt olika sprak.
 
Sv: Hur ska man komma åt "puckade" hundägare? Långt!

För mig finns det två typer av "puckade" hundägare.

Dels sådana - (oftast testosteronstinna yngre män) - som skaffar hund som penisförlängare eller vapen, och som medvetet provocerar fram aggressivitet hos hunden.

Dels sådana - (oftast aningslösa kvinnor) - som skaffar hund som accessoar, för att det är "inne", eller för att de ser en gullig valp på Blocket, och som av ren okunnighet aldrig ger hunden chansen att leva ett normalt hundliv.

Det är de här hundägarna, som är det stora problemet. Inte att en och annan snäll hund råkar gå fram till "fel" hund, eller "fel" ägare vid "fel" tillfälle.

Jag har t.o.m. läst inlägg på det här forumet där folk skriver att om en lös hund kommer fram till deras kopplade, anser de sig ha rätt att sparka bort den.

Jag är en bra bit över 70 nu, och eftersom både jag och familjen har haft hundar under större delen av livet, har jag sett en hel del vid det här laget. De flesta hundägare och hundar är naturligtvis normala och vettiga. Men nog tycker jag att hundägandet - inte nödvändigtvis hundmaterialet - har förändrats till det sämre.

Och att en del av kringindustrin kring hundägande och hundproblem verkar vara rena rama geschäftet.
 
Sv: Hur ska man komma åt "puckade" hundägare? Långt!

Jag ar en av dom som mkt val skulle kunna fota till en hund som kommer upp - om MIN hunds sakerhet ar beroende av det. Min hunds sakerhet gar fore. Ja, sakert jatteegoistiskt och jag ar sakert jattehemsk, men sa ar det. Ingen tvekan har, skulle det vara vad som kravs sa ja, jag skulle sparka. Inte forsta valet, men absolut ett av alternativen. Min hund, mitt ansvar, dens sakerhet gar fore alla andras. Alltid. Ar min hund "idioten" sa ja, da far jag skammas och ta itu med min egen.

----------------------

Hastflicka, ja det ar ju faktiskt sa... nu vet jag att bada bruksarna har svaljer VALDIGT mkt nar matte ar med. Men dom ska -inte behova- svalja skit for att nagon annan hundagare ar tafflig eller tycker att alla ska halsa pa alla. Dom ar hundar forst och framst, jag satter dom i situationer som ar mer eller mindre onaturliga som ger mer eller mindre rum for "naturligt" beteende... det ar mitt -jobb- att se till att de inte behover ta mer skrap an absolut nodvandigt.

K bara skiter i det mesta. S vrider sig till mig och soker ogonkontakt. "Horro mojjan, dom dar ar dryga. Ta bort dom".
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ska man komma åt "puckade" hundägare? Långt!

Jag skulle ocksa sparka bort en annan hund for att skydda min. Jag ar ansvarig for min hund ... ingen av mina springer fram till frammande hundar, och skulle de gora det ar det den agarens rattighet (och skyldighet) att skydda sin hund i forsta hand, sa om de laser situationen som otack for sin hund (mina attakerar inte frammande hundar, men det kan ju inte en framling veta) ar de i sin fulla ratt att sparka min hund. (SA ... jag ser till att alltid ha koll pa mina hundar.)

Nu ar min ena en valp sa hon fattar inte alltid annu och vill helst hoppa pa alla hundar och leka:cautious: Men Miss Mandy soker ogonkontakt med mig nar frammande hundar kommer. Hon till och med hade en Yorkshire terrier hangande fran bogen och valde att inte bita nar jag ylade "Leave IT" ... och tittade upp pa mig i vantan pa vidare instructioner (men med ett ansiktsuttryck som helt klart talade om vad hon ansag:p). Om jag inte ar dar, eller nara nog, ar jag dock osaker pa vad som skulle handa. Hon visar KLART att hon inte backar och star med alla fotterna stadigt pa samma stalle tills hon blir attakerad ... da forsvarar hon sig, men annu sa lange har hon aldrig svarat innan den andra hunden har varit anda framme.
 
Sv: Hur ska man komma åt "puckade" hundägare? Långt!

För mig finns det två typer av "puckade" hundägare.

Dels sådana - (oftast testosteronstinna yngre män) - som skaffar hund som penisförlängare eller vapen, och som medvetet provocerar fram aggressivitet hos hunden.

Dels sådana - (oftast aningslösa kvinnor) - som skaffar hund som accessoar, för att det är "inne", eller för att de ser en gullig valp på Blocket, och som av ren okunnighet aldrig ger hunden chansen att leva ett normalt hundliv.

Det är de här hundägarna, som är det stora problemet. Inte att en och annan snäll hund råkar gå fram till "fel" hund, eller "fel" ägare vid "fel" tillfälle.

Jag har t.o.m. läst inlägg på det här forumet där folk skriver att om en lös hund kommer fram till deras kopplade, anser de sig ha rätt att sparka bort den.

Jag är en bra bit över 70 nu, och eftersom både jag och familjen har haft hundar under större delen av livet, har jag sett en hel del vid det här laget. De flesta hundägare och hundar är naturligtvis normala och vettiga. Men nog tycker jag att hundägandet - inte nödvändigtvis hundmaterialet - har förändrats till det sämre.

Och att en del av kringindustrin kring hundägande och hundproblem verkar vara rena rama geschäftet.

Fast det spelar liksom ingen roll vem det är som äger hundarna som kommer fram till oss. Oavsett om hunden är snäll som du skrev och kommer fram i ett vänligt möte, är det precis samma problem för mig (oss) som inte vill. Det finns inget som försvarar det, punkt.

"Din" snälla hund SKA INTE komma fram, för du vet inte om min är sjuk, löper, är aggresiv, vi tränar eller vad som helst. Det är aldrig rätt att din eller någon annans hund kommer fram.

Jag skulle nog aldrig kunna sparka en hund om det inte är slagsmål (det är inte hundens fel att ägaren är pucko), men det är fruktansvärt irriterande...
 
Sv: Hur ska man komma åt "puckade" hundägare? Långt!

<snip>

"Din" snälla hund SKA INTE komma fram, för du vet inte om min är sjuk, löper, är aggresiv, vi tränar eller vad som helst. Det är aldrig rätt att din eller någon annans hund kommer fram.

<snip>

:bow::bow::bow:

Och sjalvklart menar jag inte att jag "sparkar" en hund om jag inte behover ... men jag har mer an en gang fost bort dem med foten (och blivit anklagad for att sparka). Om min tjej "gar igang" (vilket har hant efter incidenten med yorkien) behover jag bada handerna fria for att veta att jag kan se till att hon inte satter tanderna i en hund som kommer fram till henne. Hon vill ABSOLUT inte ha andra hundar som kommer rusande anda fram till henne. Och aven om hon "bara ar en hund" anser jag att sa pass ska man respectera individen och hjalpa henne sa hon inte behover saga ifran sjalv. (Och om HON sager ifran till en smahund som Yorkie kan den bli valdigt illa tilltygad da storleksskilnaden ar for stor)
 
Sv: Hur ska man komma åt "puckade" hundägare? Långt!

Hastflicka,
ja.. precis. Myntet har 2 sidor, ar min hund "idiot" (for ja, vi ager ju en och annan korkskalle Ocksa) sa ar det verkligen helt ok. Folk maste fa freda sig och sina hundar nar/om det kravs.

Nu ar inte "idioterna" losa runt andra hundar an vara egna, inte sa att de soker upp brak - snarare tvart om. Men muckar nan sa ar dom inte for fina for att se till att det bara muckas En gang.

Man har ett ansvar, att halla sina hundar sakra. Och, pa satt och vis, aven andra. En spark fran mig for att avbryta ett anfall pa nagon av mina skadar nastan garanterat mindre an om nagon av de andra grabbarna har bestammer sig for att se till att den hunden springer hem med svansen mellan benen.

Jag borde ha en jacka "I'm not nice - neither are my dogs".

Jag gillar inte alls "ja men Min hund ar snall och vill bara halsa".. ja men, MIN kanske inte ar snall... och kanske inte Alls vill halsa. Sen far jag val tillagga: spark ar -bara- for att halla undan en annan hund med icketrevliga planer fran min. Snalla hundar haller jag mig bara emellan min hund och den framspringande. Om det finns en agare dar, finns det ingen agare som ger sig till kanna sa satts mina grabbar plats, sen pa med koppel pa den losspringande.. och Sen blir det ett telefonsamtal till farbror bla, och ett till vet station. Sa far den slarviga hundagaren losa ut sin hund sen... hit'em where it hurts. Planboken.
 
Sv: Hur ska man komma åt "puckade" hundägare? Långt!

Även jag sparkar hundar vid behov, de gånger jag behövt göra det har det handlat om att rädda livet på aggressiva ulltussar som gått till anfall. Ingen av mina hundar skulle snällt låta sig tuggas på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 634
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag är inte hundägare så jag har ingen aning, men är nyfiken och vill veta vad som gäller. Ställer frågan i jagform för att det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 487
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 728
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp