Hur ska ni göra med julen?

Dottern och jag kommer att vara i stallet på morgonen. Sen åker vi till farmor och farfar (som vi träffar regelbundet i deras isolering) och äter lunch och så tillbaka till mormor och morfar (som vi träffar dagligen). Så vi är väl de presumtiva smittspridarna, men vi har båda sjukt immunförsvar. Ffa barnet som haft feber två gånger någonsin.
 
Säkrare plats finns inte? Jag har släktingar i Marbella och jag får då inte samma känsla från dem. Sen, det sista jag hörde var att dom inte fick röra sig mellan områdena, dvs de bor i Marbella och får då tex inte åka till Malaga. De får inte röra sig utanför sin kommun tror jag det är. Hur kan du då få åka till både Marbella, Malaga och Alicante? Dags att följa råden där du är kanske...
Man får söka intyg. Då ska man tala om var man ska, hur länge man ska stanna och orsak till resan. Dessutom är det långt till jul. Redan nu har en del områden bestämt att lätta upp möjligheten att resa.
 
Jag, mannen, sonen och sonens sambo jobbar på samma jobb så vi umgås både där och privat. Så, att vi umgås över julen gör ingen skillnad. Vi har också precis haft en mild släng av Corona, hur vet vi inte riktigt. Inte jobbet dock.

De vi tar ut utifrån i år är dottern och hennes sambo som lever isolerat i stan och handlar på tider när det är tomt i affärerna. De åker inte lokaltrafik och sambon jobbar hemma och dottern går i liten grupp på skolan ibland, där alla håller avstånd.

Vi har skippat hela tjocka släkten där mina föräldrar varit isolerade sedan i mars och träffas ute är inte något de vill just nu.
Vi är också relativt introverta så vi känner att det inte är något problem att skippa den jobbigaste tiden på året (även om jag samtidigt tycker det är ganska mysigt).
 
Jag har ju redan skrivit en gång men planerna är ändrade igen... Tydligen ska brorsans sambos föräldrar och syskon komma till mamma och äta efter kalle 😏 så jag åker dit och äter frukost, sen åker jag hem innan de kommer. Jag träffar aldrig dom annars, och vi blir för många enligt mig (och fler än 8, även om jag inte är med..). Tyvärr verkar både brorsan och mamma tycka att jag är "fjantig" (inte för att se säger det rent ut men tonfallet 😒) som inte vill vara där, då min bror ju träffar sambons familj nästan dagligen och sedan träffar våra föräldrar också dagligen, de menar på att ju ändå har "samma" bakterier... Jag och bror nr 2 är inte av samma åsikt så vi åker hem efter frukosten. Väldigt tråkigt, men men.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 420
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
32 940
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 830
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp