Hur sköter jag det snyggt?

Sv: Hur sköter jag det snyggt?

KL

Jag har aldrig fattat det där med att man inte får göra slut över telefon. Så länge man inte gör en "Heeeej! Jag gör slut! Hej då!" så kan jag inte se varför det skulle vara så hemskt. Ansikte mot ansikte är väl jättebra (säger man ens så på svenska?) men det är väl bara gångbart om man ses hyfsat ofta, annars ser ju den andra fram emot det jättemycket och då krävs ju nån form av varning ("Jag tar ledigt på fredag så vi kan ses, vi behöver prata") vilket jag personligen aldrig skulle kunna ta med en "okej, ses på fredag!" utan det skulle förmodligen leda till att jag skulle vilja veta NU vad det är han vill spotta fram. Varför ska han åka hela vägen hit bara för att dumpa mig?

Så länge man inte anstränger sig för att vara elak så tycker jag nog att det inte finns nåt jädra facit på vad som är schysst eller inte schysst sätt att avsluta en relation på.

Skillnad är om TS var osäker på vad hon vill, då kan det ju givetvis vara jättebra att ses och prata. Men när hon vet att hon vill avsluta det hela? Gör det då ASAP så snubben slipper sitta i sin traktor och planera för en gemensam framtid som aldrig kommer komma.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Vi håller inte på o fixar nånting just nu. Efter som att jag inte skulle flyttat in förrän augusti. Tanken var att möblera mer i juni när jag fått lite pengar till övers. Så vi fixar ingenting just nu efter som att min ekonomi inte har utrymme till det och för att vi inte har tid helt enkelt.

Tror han kommer bo kvar i det hur eller hur hyr han det av sin arbetsgivare och de har lägenheter lediga.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

KL

Det kan ju vara schysst att åtminstone ge honom en vink på telefon, att han ska hålla upp med inköp och liknande tills ni träffas. Det är ju inte så kul för honom att, om en månad, inse att han lagt ner massor med jobb och pengar på nåt som inte blev av. Han kanske skuldsätter sig? Eller skaffar sånt han inte alls är intresserad av när han är singel? På en månad kan han ju, i entuasiasm, hinna skaffa massor med saker som visar sig vara helt oanvändbara.

Ingen av oss handlar nått som jag skrev i inlägget ovan. Jag hade dessutom hand om inredningsbiten.

niphredil Det handlar inte om vad man får göra och inte göra. Jag vill inte dumpa kraken över telefon. Jag vill se han och läsa han.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Ja, så kan det ju vara och då behöver du givetvis göra det. Mitt svar var dock ett KL och fullkomligt allmänt.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Ingen av oss handlar nått som jag skrev i inlägget ovan. Jag hade dessutom hand om inredningsbiten.

niphredil Det handlar inte om vad man får göra och inte göra. Jag vill inte dumpa kraken över telefon. Jag vill se han och läsa han.

Se och läsa han? varför? Vad vill du se? Och när du ser, vad gör det för skillnad i ditt beslut?
Jag förstår inte riktigt :confused:

Jag tänker också lite som niphredil, varför åka så långt för göra slut?

Men tyckte också det förslaget du skrev själv var bra. Att säga att du börjar tveka och att ni får prata när du kommer dit. Vill han då prata är det ju bara att säga hur du känner. Då har han iallafall fått en chans att få veta det tidigare..
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

För att han är det stora svarta hålet och inte säger nått utan blir bara tyst "jag vet inte vad jag ska säga" och då underlättar det att se han för att veta vad han tänker. Dels för att han lätt har saker han vill fråga men inte gör och då kan man ändå föra en dialog och han får svar på det han undrar.

Vi har haft ett uppbrott innan men då hann vi inte bli tillsammans så vet lite vad som väntar...

Men nej det gör ingen skillnad i mitt beslut men jag vet hur han fungerar.

Han har sin ena bil ståendes här och jag har lite plock hos han och jag tar det gärna ganska direkt. Och jag ska dit och kolla på jobb + boende i samma veva.

Ja jag tror det blir så. Det får bli så.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

varför åka så långt för göra slut?
.

Det här var något som jag och min partner pratade om. Vi har långt emellan oss och så en kväll när vi satt och pratade om ett par som gjort slut så sa jag "om du tröttnar och vill lämna mig så är det helt okej att göra det via telefon, jag skulle inte vilja åka så långt ner, få beskedet och sedan köra hem igen". Han resonerade lika.
Saker kunde man skicka per post...

Till TS.
Du känner karln. Gör det som fungerar bäst för er. Göra slut är aldrig enkelt.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Men nej det gör ingen skillnad i mitt beslut men jag vet hur han fungerar.

Han har sin ena bil ståendes här och jag har lite plock hos han och jag tar det gärna ganska direkt. Och jag ska dit och kolla på jobb + boende i samma veva.

Ja jag tror det blir så. Det får bli så.

Där låter det mer som att det är ENKLARE att vänta till i maj, så du har nånstanns att bo medans du kollar på det andra stället, och är det ok så gör du slut... Vad gör du annars ? Du kollar upp det andra stället och om du inte gillar det ? Säger du inget då så du kan ha "kvar" sovmöjligheten tills nästa gång ?
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Det är inte enklare att vänta till maj. Har inte möjlighet att åka tidigare sen att jag i samma veva ska kolla på jobb o boende är just för att jag ska åt det hållet. Jag kommer att göra slut oavsett och jag kommer inte sova där över natten utan åker över dagen.

Hade bra gärna kollat på jobbet o boendet tidigare också och gjort slut tidigare men jag har inte möjlighet med mitt och hans jobb.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

ursäkta en dum fråga, men alltså, ska du låtsas som att allt är bra i en hel månad till?
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

KL

Personligen tycker jag väl att det shysstaste är att helt enkelt ringa och berätta att man har börjat fundera över relationen och behöver prata och sedan fråga om personen vill vänta tills man kan ses eller vill ha samtalet över telefonen nu på en gång. Ska man bli dumpad så borde man väl ändå själv få avgöra om man vill få klara besked nu eller vänta en månad i ovishet.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

*kl*

Jag skummat igenom tråden men kan du inte ringa honom och säga att du gärna vill prata med honom eftersom du inte riktigt vet hur du känner det inför flytten? Det ger ju faktiskt honom chansen att åka till dig om han känner att han vill det, oavsett om det blir knöligt på hans jobb. Han får ju då välja om han vill göra det.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

För att han är det stora svarta hålet och inte säger nått utan blir bara tyst "jag vet inte vad jag ska säga" och då underlättar det att se han för att veta vad han tänker. Dels för att han lätt har saker han vill fråga men inte gör och då kan man ändå föra en dialog och han får svar på det han undrar.
Få se här nu. Han blir tyst och vet inte vad han ska säga. Sen läser du hans tankar och ger honom svar på det han undrar. Ok. Intressant.

Nån dialog skulle jag inte kalla det. Inte en ömsesidigt respektfull relation heller.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

*kl*
Det osnyggaste du kan göra är ju att låta honom tro att allt är ok när du redan bestämt dig för att du inte vill fortsätta relationen. Det sjysstaste är att på ett så vänligt och tydligt sätt som möjligt avsluta relationen så han kan reda upp och vandra vidare med sitt liv. Jag ser ingen skillnad på att göra det i person eller över telefonen.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Hur ska du via telefon kunna "vara som vanligt" i en månad?
Jag tycker som många andra att du bör ta det på telefonen. Jag blev dumpad via telefonen och tyckte det va skönt för då slapp jag gråta inför honom.... När jag hämtat mej så kunde vi reda ut saken sen...
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

*kl*

Jag skummat igenom tråden men kan du inte ringa honom och säga att du gärna vill prata med honom eftersom du inte riktigt vet hur du känner det inför flytten? Det ger ju faktiskt honom chansen att åka till dig om han känner att han vill det, oavsett om det blir knöligt på hans jobb. Han får ju då välja om han vill göra det.

Fast det är ju lögn, ts vet ju vad hon känner inför flytten, nämligen att hon inte vill och inte tänker flytta ihop.

Personligen tycker jag att man, telefonrädsla eller inte, får ta sig i kragen, ringa och meddela de ändrade planerna så snart man bestämt sig, att dra ut på beskedet känns bara fegt och ovänligt.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Kl

Jag tycker också du ska ringa ,TS! Det är fegt att vänta en hel månad. Det är väl inget som hindrar att ni pratar ut i maj om han nu vill det? Vad ska ni prata om under tiden? Vårsådden?
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Fast det är ju lögn, ts vet ju vad hon känner inför flytten, nämligen att hon inte vill och inte tänker flytta ihop.

Personligen tycker jag att man, telefonrädsla eller inte, får ta sig i kragen, ringa och meddela de ändrade planerna så snart man bestämt sig, att dra ut på beskedet känns bara fegt och ovänligt.

Jo, det håller jag med om men TS har ju sagt att hon inte vill göra det per telefon så då har ju han ett val om han vill åka till henne. Men visst, det är ju inte vad jag hade valt att göra.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Men skulle du inte kunna köra dit när du har en av dina kortare dagar?
Du har väl ca. 3 timmar i bilen och borde väl då kunna träffa han efter han slutat jobba o sen köra hem?
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Ingen av oss handlar nått som jag skrev i inlägget ovan. Jag hade dessutom hand om inredningsbiten.

niphredil Det handlar inte om vad man får göra och inte göra. Jag vill inte dumpa kraken över telefon. Jag vill se han och läsa han.

Det är vad DU vill, men vad tror du han vill då...? Få veta att du bestämt dig en månad innan, låtsats som allt är ok och sedan ska du tränga dig på och "läsa och tolka" hans känslor efter uppbrottet?
HAN kanske föredrar att få besked direkt, över telefon istället eftersom det blir mer ärligt mot honom? Han kanske föredrar attf å slänga på luren och få vara ifred med sina tankar efteråt?

Kraken...? Han är väl inte mindre vuxen människa än dig? Du utgår ifrån att du ska hålla ihop honom genom uppbrottet men det är inte din uppgift.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 131
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 465
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: MML
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 877
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp