Bukefalos 28 år!

Hur sköter jag det snyggt?

Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Visst är det provocerande? Lite som att inte bli tagen på allvar.

Jag är ingen skrikare, höjer inte rösten men blir ganska attackerande med garden uppe när jag blir arg. Med han spelar det ingen roll om det ligger på diskussionsnivå, allt som inte är av positiv natur stoppar man huvudet i sanden för. Han är fruktansvärt konflikträdd och det är jag med - men inte med han.

Daisy: Förstår precis. Men jag har verkligen inte möjlighet att komma ifrån tidigare än första helgen i maj. Det är omöjligt :(
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Det är absolut provocerande!
Om inte annat - pinsamt nog att erkänna för mig - så tappar jag också lite respekten för en person som inte biter tillbaka och "tar tag" i diskussionen om jag är arg över något. Personen känns då så mjäkig, ljummen och liksom som att det inte är någon hemma. Inte det mest smickrande draget kanske ;)
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Ring och prata med honom, bara. Tala om att du har fått kalla fötter. Sånt händer. Låt honom veta nu, om du ändå redan bestämt dig. Inget att vänta med. Så kan han gå vidare i livet och träffa nån annan som uppskattar en snäll och omtänksam kille.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Det är absolut provocerande!
Om inte annat - pinsamt nog att erkänna för mig - så tappar jag också lite respekten för en person som inte biter tillbaka och "tar tag" i diskussionen om jag är arg över något. Personen känns då så mjäkig, ljummen och liksom som att det inte är någon hemma. Inte det mest smickrande draget kanske ;)

Lite så ja. Först tyckte jag det var väldigt skönt men efter en tid blev jag tokig.

Ring och prata med honom, bara. Tala om att du har fått kalla fötter. Sånt händer. Låt honom veta nu, om du ändå redan bestämt dig. Inget att vänta med. Så kan han gå vidare i livet och träffa nån annan som uppskattar en snäll och omtänksam kille.

Men inte per telefon :( Jag har blivit avspisad per telefon och jag var så arg och besviken över att personen ifråga inte kunde ta det med mig. Väntar ju inte direkt för att det är "kul" utan för att jag verkligen vill ta det f2f :(
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Om jag hade varit han tror jag verkligen att jag hellre hade fått ditt besked nu i telefon, än att vänta på det i en månad. Under den månaden kommer du ju att komma ännu längre före honom i slut-processen, vilket kommer att göra samtalet då ännu mer känslomässigt ojämlikt. Du har hela proceduren klar och färdig och han får bara ta ställning till det du har att säga. Jag tycker inte att det är riktigt rätt att du bär hans liv i dina händer utom hans vetskap, när nu dina planer för honom inte är de som han hoppas och tror att du har, och det hade jag tagit mer illa vid mig av om jag var han, än av att samtalet sker i telefon.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Susannes förslag om att berätta att man vill prata allvar var ju en jättebra idé.

Och så kanske berätta att det är irriterande att han inte kan gräla (jag skulle bli vansinnig).
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

kl.

Om det inte fanns möjligheten att säga det personligen hade jag skickat ett riktigt handskrivet brev, inte ringt eller skickat sms.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Ah, tur, jag trodde jag var den enda som verkade föredra telefon och genast, eller i alla fall med rejäl varning. (Tyckte det var säkrast att vara lite diskret med det eftersom jag verkade väldigt avvikande från socialt acceptabelt.).
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Om jag hade varit han tror jag verkligen att jag hellre hade fått ditt besked nu i telefon, än att vänta på det i en månad. Under den månaden kommer du ju att komma ännu längre före honom i slut-processen, vilket kommer att göra samtalet då ännu mer känslomässigt ojämlikt. Du har hela proceduren klar och färdig och han får bara ta ställning till det du har att säga. Jag tycker inte att det är riktigt rätt att du bär hans liv i dina händer utom hans vetskap, när nu dina planer för honom inte är de som han hoppas och tror att du har, och det hade jag tagit mer illa vid mig av om jag var han, än av att samtalet sker i telefon.

Håller med. Tycker det inte alls är schysst att du går och håller på det så länge. Han kanske ser fram emot helgen i maj jättemkt och har ingen aning alls. Bättre att ta det på telefon nu istället.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Jag skulle känna mig extremt sviken om min partner bestämt sig för att det är över och sedan väntat en månad med att berätta. Skulle helt klart föredra att få veta det över telefon direkt. Sedan kan man ju träffas vid första bästa tillfälle för att tala ut.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Det är nog väldigt olika, brev är helt utan dialog. Brev funkar bra för förlåt mig, men kanske inte för dumpar dig. Eller?
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

. Men jag har verkligen inte möjlighet att komma ifrån tidigare än första helgen i maj. Det är omöjligt :(



Det är säkert så. Men undrar samtidigt. Är du helt oumbärlig? Om du skulle bli sjuk, skulle allt gå åt skogen med ditt jobb då?

Jag skúlle bli galem om jag fick veta du gått och tänkt på detta men hållt tyst i flera veckor.
Varför är kroppspråket viktigt när du pratar i telefon? Då kan du iallafall förklara, berätta om osv.. Skriver man är det svårare, för då hör man inte rösten osv..
Du måste berätta nu tycker jag.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

jag skulle iallafall ringt och förvarnat , att du vill prata med honom om allt o flytten o så. Gud va surt för honom o gå och vara ovetandes om vad du planerar när han själv planerar det motsatta.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

kl.

Om det inte fanns möjligheten att säga det personligen hade jag skickat ett riktigt handskrivet brev, inte ringt eller skickat sms.

Och hade jag fått ett brev så hade jag blivit så förbannad. Jag hade ringt upp direkt och krävt att få prata. Och fullständigt struntat i om personen jobbat eller inte.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Delvis KL

Hur många av er har gjort slut per telefon då, eller blivit dumpade?

Jag gjorde slut på ett seriöst förhållande per telefon, det kändes helruttet. Han hade inte en chans att få visa mig sin reaktion, sin sorg eller vrede och att få se mig i ögonen.

Domen på Buke brukar vara hård över killar som gör slut via mail eller meddelanden på Facebook, även om det så bara gällt ett par månaders dejting. Då brukar alla här tycka att de borde ha sagt det ansikte mot ansikte.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Varför är kroppspråket viktigt när du pratar i telefon? Då kan du iallafall förklara, berätta om osv.. Skriver man är det svårare, för då hör man inte rösten osv..
Du måste berätta nu tycker jag.

*lånar detta*

Har ni skype? Då kan ni prata fysiskt med varandra och se varandra trots att ni inte är i samma rum rent fysiskt.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

har ni så svårt att ses skulle jag personligen ta det på telefon och sedan säga att ni kan ses ansikte mot ansikte den helgen ni redan bestämt och prata igenom det då.

håller med övriga som säger att det är lika bra att ta det så snabbt som möjligt.

brev skulle jag personligen bli fly förbannad på - där får man ju verkligen inte en chans att lyssna, ställa frågor eller föra konversation.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Ring och prata med honom, bara. Tala om att du har fått kalla fötter. Sånt händer. Låt honom veta nu, om du ändå redan bestämt dig. Inget att vänta med. Så kan han gå vidare i livet och träffa nån annan som uppskattar en snäll och omtänksam kille.

Jag håller med om att TS bör berätta så fort som möjligt, om än på telefon, att läget inte känns bra. Sedan bör de absolut ändå träffas i maj för att prata igenom saker och ting ordentligt, men någon slags förvarning är schysst att ge.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Kl.
Jag tycker du ska ta det nu...

Detta tycker jag trots att jag och min pojkvän kommit överens om att vi inte ska göra slut med varandra, vilket jag inte tror o hoppas, under en examensperiod (de är några få veckor per år) utan då vänta. Men detta är för att man inte bara för att man blir väldigt ledsen ska riskera att någon inte klarar sina studier och på så sätt bli "berövad" en del av sin framtid. efter examensperioden har vi alltid ledigt, så man har chans att återhämta sig.
Men annars tycker jag, gör det så fort som möjligt så han kan gå vidare så fort som möjligt!
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 231
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 990
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 969
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp