Hur sköter jag det snyggt?

Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Till er alla.

Jag vill verkligen ta det mellan oss och inte över telefon. Av någon märklig anledning ser jag det inte som ett alternativ. Dock kommer jag som jag fick rådet att förvarna innan jag åker ner att jag fått kalla fötter, inte vill det här och att jag kommer ner dels för att lämna hans bil och för att prata igenom det.

Tanken om det här har inte funnits mer än ett par dagar men känslan har nog funnits där alltid men jag har inte lyssnat.

ang. om mitt arbete skulle fallera om jag var sjuk. Ja typ, någon av mina kollegor skulle få jobba dubbelt skift eller så skulle sonen få ta ledigt från skolan.

Martha: Ja visst är det surt för honom, han kommer bli väldigt ledsen. Men jag kan ju knappast rå för det eller göra något åt det. Tankarna de senaste dagarna har varit "det kanske går över när jag bott med honom ett tag"
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Självklart sitter jag inte och bygger luftslott när vi pratar i telefon. Jag har på senare tid avstyrt alla samtal om färger på gardinerna och huruvuda ditt eller datt kan hänga där han hängt det.

Jag tror att det här kan komma att bli lösningen för dig, antingen du vill det eller inte. I ett telefonsamtal kommer han plötsligt att säga något som du bara måste sätta stopp för.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Delvis KL

Hur många av er har gjort slut per telefon då, eller blivit dumpade?

Jag gjorde slut på ett seriöst förhållande per telefon, det kändes helruttet. Han hade inte en chans att få visa mig sin reaktion, sin sorg eller vrede och att få se mig i ögonen.

Domen på Buke brukar vara hård över killar som gör slut via mail eller meddelanden på Facebook, även om det så bara gällt ett par månaders dejting. Då brukar alla här tycka att de borde ha sagt det ansikte mot ansikte.


Det beror väl lite på situationen tycker jag ....de har planerat att flytta ihop, han planerar för det och hon planerar för att dumpa honom och det dröjer en månad tills dom ses....är det då schyssta att inte säga NÅT !!?? på en hel månad om man sitter o pratar i telefon ? Näää, tycker jag iallafall
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Jag har blivit dumpad per telefon (inte så långvarigt förhållande direkt iofs). Det var bra, jag kunde skälla på honom, säga att jag inte ville vara vän, lägga på och gråta ifred. Utan att ngn idiot tittade.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Jag håller med om att det blir värre för er båda om du inte säger som det är så fort som möjligt, och kan ni verkligen inte träffas så är telefon det bästa anser jag. Ska du sitta och låtsas vara med på tåget till i maj, och ska ha behöva leva på en lögn tills dess? Det är inte roligt för någon av er.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Tycker jag med och jag tycker inte heller att vara tvär för att han skall förstå och liknande förhalande är schysst när man redan bestämt sig. Ett rakt och entydigt besked, klarar man det i telefon så är det ok men att skriva ett brev kan också ha sina fördelar.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Fast det låter ju som om de inte ska träffas förrän i maj och att göra slut per telefon/mail är heller ingen höjdare..?

Det vettifasen faktiskt, jag hade hellre blivit dumpad snarast möjliga över telefon (eftersom det trots allt finns en vettig anledning i detta fall) än att gå och längta halvt ihjäl mig efter någon som, när denne äntligen kommer till mig, dumpar mig. Att då dessutom få reda på att partnern vetat detta i minst en månad men låtsats som ingenting under alla samtal m.m. Nä, jag personligen hade valt telefon i TS läge.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Det beror väl lite på situationen tycker jag ....de har planerat att flytta ihop, han planerar för det och hon planerar för att dumpa honom och det dröjer en månad tills dom ses....är det då schyssta att inte säga NÅT !!?? på en hel månad om man sitter o pratar i telefon ? Näää, tycker jag iallafall

Nejdå, jag säger inget om huruvida det är schyst. Jag ställde bara frågan för att jag tror att den inte är så lätt som den kan verka, när man själv inte varit där. Vilket jag alltså har.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

knapp

Behöver jag göra själva dumpnings akten över telefon?
Kan jag förvarna när han pratar om gardiner etc. med att jag har kalla fötter men att jag vill prata mer om det när vi ses istället? Vi pratar inte i telefon särskilt ofta (jag, om ingen fattat det än är ganska obekväm med telefonsamtal) Visst han kommer ställa frågor och då är det väll bara att låta det flyta på, då får det la komma.

Men jag har blivit dumpad över telefonsamtal och det är verkligen inget jag vill göra. Ja jag drar nog tusan hellre ut på det än tar det över telefon (jag har vart med om båda sätten, det utdragna uppbrottet var dock i 6 månader och så länge tänker jag inte dra på det)

edit. alltså telefon :( vill.verkligen.inte
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Nejdå, jag säger inget om huruvida det är schyst. Jag ställde bara frågan för att jag tror att den inte är så lätt som den kan verka, när man själv inte varit där. Vilket jag alltså har.

Oavsett vad, det blir aldrig schyst i en sådan situation. JAG hade dock föredragit att få sanning slängt i ansiktet, grävt ner mig, vart deppig ett tag, ÄN att hoppats och trott, inte fattat något och inte vetat förräns ett tag senare...

Jag vet inte, men jag jag har aldrig vågat tro på något om det vart för bra ( det har gett mig både kalla fötter och ångest) . Däremot har det vart betydligt lättare att älta, förstå och gå vidare om man har fått en trovärdig, bra och sanningsenlig förklaring. Mitt liv leder vidare, förhoppningsvis den andre partnerns också...Men att veta varfö,r är en sanning om att han/hon inte passade, eller att veta att detta var inte så bra i ett förhållande överhuvudtaget. Man lär och lär hela livet...
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Gör det som det känns bäst. Som sagt: jag tror att det kan komma att brisera antingen du vill eller inte. Plötsligt kan han säga något via telefon eller mail som du måste sätta stopp för, eftersom du ändå kommer att göra slut. Och om det briserar får du ta tjuren vid hornen.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Nejdå, jag säger inget om huruvida det är schyst. Jag ställde bara frågan för att jag tror att den inte är så lätt som den kan verka, när man själv inte varit där. Vilket jag alltså har.

Jag har både dumpat och blivit relativt dumpad i telefon. Jag tycker nog nästan tvärtom mot dig, att det nästan är att föredra. Det där med att efter att man blivit dumpad hålla på och prata ut och visa sina känslor och så är enligt min enkla mening ett gravt överskattat nöje. Fördelen med telefon är att man är ifred när samtalet är avklarat.

Jag skulle dock uppskatta om dumpningen per telefon inte skedde när jag är på jobbet, sitter på bussen el dyl.

TS och mannen har väl inga barn heller, vad jag kan förstå, så de måste inte sätta igång med att samarbeta civiliserat och moget i samma ögonblick som förhållandet upplöses.

Men i TS fall tänker jag att det är tidsaspekten som talar för telefondumpningen. Jag tror att jag hade sett till att bli ledig en halvdag nu i hennes kläder, om telefondumpning tar emot så mycket.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Kommer jag till den punkt att jag måste berätta klart jag gör det. Jag kommer (och har aldrig gjort) inte bygga några luftslott.
Hade jag haft möjlighet hade jag åkt tidigare.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

Jag tror inte på att stanna och prata ut om känslor eller liknande. Jag vill ta det mellan fyra ögon för jag av egna erfarenheter föredrar det.
Har lite grejer som är hans och han har lite grejer som är mina och när jag gör slut vet jag av vad han berättat om sina tidigare dumpningsupplevelser att han vill inte ha med dom att göra.

För mig är det nog till och med viktigt att det sker mellan oss och inte över telefon. Jag vill se vad han tänker och det kan jag inte göra i en lur.
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

För att han är det stora svarta hålet och inte säger nått utan blir bara tyst "jag vet inte vad jag ska säga" och då underlättar det att se han för att veta vad han tänker. Dels för att han lätt har saker han vill fråga men inte gör och då kan man ändå föra en dialog och han får svar på det han undrar.

Vi har haft ett uppbrott innan men då hann vi inte bli tillsammans så vet lite vad som väntar...
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

knapp

Mest skumläst tråden men jag stämmer in med övriga med att något form av stopp bör du nog säga i och med att det handlar om något såpass stort som att flytta ihop. Sånt kräver en massa förberedelser, tid, engagemang och pengar. Iallafall jag skulle bli väldigt putt om jag spenderat en månad med att fixa allt helt förgäves. Hur blir det med huset sedan? Vet du om han kommer bo kvar eller inte? För om inte så måste ni ju även säga upp huset i rimlig tid.

Kan du inte åtminstone pausa husplanerna sålänge?
 
Sv: Hur sköter jag det snyggt?

KL

Det kan ju vara schysst att åtminstone ge honom en vink på telefon, att han ska hålla upp med inköp och liknande tills ni träffas. Det är ju inte så kul för honom att, om en månad, inse att han lagt ner massor med jobb och pengar på nåt som inte blev av. Han kanske skuldsätter sig? Eller skaffar sånt han inte alls är intresserad av när han är singel? På en månad kan han ju, i entuasiasm, hinna skaffa massor med saker som visar sig vara helt oanvändbara.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 130
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 454
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: MML
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 876
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp