Bukefalos 28 år!

Hur skulle ni vilja bo?

Precis där jag bor nu med fin betesmark, kuperad terräng med skog o klättringsklippor 150m från gården, med ett 1600-talsslott som ”fond” 750 meter bort. Viktigast är att det är end of the road och allt som heter civilisation. Däri ligger största värdet för mig personligen.

Men gärna en restaurerad sjö, finns en sänkt dylik som bara funkar som fågelsjö numer. Tyvärr skulle den kapa betesmarken en del också.
 
Jag vill bo på hotell

(men så vill jag ha fritidshus med tomt åt hunden och fruktträd åt mig)
Det där har jag också tänkt på, tänker enklare stil a la amerikanskt motell. Någon som städer åt en, men det är på bottenplan, utanför ytterdörren står bilen. Ser till så att man har rena handdukar och så kan de tvätta kläderna åt en. De har en enklare sylta man kan käka kvällsmat på.
 
Ett litet rött tegelhus som jag får renovera så som jag vill ha det, blå ytterdörr och blått runt fönsterna. Rosor på framsidan och stockrosor längs med huset. Stor veranda med utekök och murad grill.

Lada, lösdrift, ett par uteboxar och ett litet stall med fölboxar.
Gärna 20 ha med varierande terräng, med både äng och kuperade backar, en litet bäck som rinner igenom. En liten sjö i närheten man kan rida ner och bada i vid varma sommar dagar.
Ett par fölston, lite får, några kor, höns och ett par hundar och katter. :love:

Helst ska jag bo så billigt att det räcker med att jobba deltid.. Vill gärna bo längs en grusväg med grannar inom synhåll, men inte närmre än så.
 
Jag har alltid haft våta drömmar om en vindsvåning men det stupar på att de är hopplösa att möblera, där finns ju inga hela väggar. Annars gillar jag lägenheter i ombyggda gamla vårdhem och liknande, tycker om atmosfären i bastanta tegelhus med höga fönster.

Ett annat spår är att jag skulle vilja bo i typ radhus med marklägenhet där man kunde släppa ut hund och katt, alltså med gräsplätt utanför. Men jag vill hyra, inte äga och ha underhållsansvar, och då verkar det knappt finnas.
Exakt så. Hyresradhus! Men jag hittar inte något sådant boende.allt måste köpas...
 
Bor skitbra på en gård, men en ny trevligare hyresvärd och min gamle granne tillbaka hade varit en dröm. och hästar i stället så är de perfekt igen
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
715
Senast: MissFideli
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 694
Senast: Linda_A
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 850
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp