Bukefalos 28 år!

Hur skydda bilklädseln från lera?

Spiteful Spirit

Trådstartare
Funderar på vad som är smartast för att skydda bilklädseln vid barnstolen från leriga stövlar. Plast, handduk..? Hur har ni gjort?
 
Sv: Hur skydda bilklädseln från lera?

Vi har ett sånt där svart sparkskydd (på baksätets ryggstöd) där barnet har fötterna. Eftersom vi har vår stol monterad i mitten bak så har vi även en filt bredvid i sätet som tar den mesta smutsen när han kliver i stolen själv. Filten är ju även lätt att flytta på när man vill sitta på den platsen.
 
Sv: Hur skydda bilklädseln från lera?

Skyddsklädsel på säten och sparkskydd på sätet framför... Det är det enda som fungerar i längden! ;)
 
Sv: Hur skydda bilklädseln från lera?

Vi har också ett sparkskydd som sitter på/i baksätet. Det är lätt att torka av och går även att tvätta i maskin vb. Killen sitter bakåtvänd i baksätet fortfarande.
 
Sv: Hur skydda bilklädseln från lera?

Åhå, ett sånt måste jag ju skaffa! Hade aldrig ens hört talas om det tidigare :P
 
Sv: Hur skydda bilklädseln från lera?

Våra ungar får ta av sig leriga stövlar i bilen :D

Om det ändå bara var stövlarna... ;) Det har hänt att jag har sköljt av barnen med slangen ute när vi kommer hem eftersom de kan har lera från topp till två efter en utedag på dagis... :D
 
Sv: Hur skydda bilklädseln från lera?

Om det ändå bara var stövlarna... ;) Det har hänt att jag har sköljt av barnen med slangen ute när vi kommer hem eftersom de kan har lera från topp till två efter en utedag på dagis... :D
Leriga eller jättesandiga kläder brukar jag också ta av. Jag är nog lite kinkig med min bil ;) Och på vintern tar jag av tjocka vinterkläder eftersom de försämrar säkerheten. Vi har en varm filt i bilen som man kan lägga över sig om det blir kallt utan ytterkläder.

Men vi har också sparkskydd på ryggstöden och ett gammalt överkast över sätena.
 
Sv: Hur skydda bilklädseln från lera?

Jag råkade ha ett stort badlakan i bilen och det började jag anväda. Det hänger över ryggstödet och så viker jag upp det i barnstolen också fram till flärpen som går mellan benen. Det skyddar stolen också mot smuts.
 

Liknande trådar

Anläggning Hur hade ni löst följande? Utanför ligghallen blir de så himla lerigt när det regnat så mycket som det har gjort. Ett område på ca 5...
2
Svar
22
· Visningar
1 823
Senast: Blyger
·
Utrustning Unghästen i stallet biter på grimskaften när han står uppbunden. Jag vet att det finns grimskaft med en bit plast på den delen närmast...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 365
Senast: Zacci
·
Övr. Barn Vilka skydd har era barn när dom åker i pulkabacken? Båda mina grabbar har: hockeyhjälm med galler, knä skydd & säkerhetsväst när dom...
2
Svar
23
· Visningar
2 841
Senast: turbofling
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
1 035
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp