Hur sover era djur på natten?

Sparky sover som följande: Äter sin kvällsmacka medan jag borstar tänderna. När jag lagt mig går hon och lägger sig i datorstolen. Ca en halvtimme senare kommer hon in till mig för att kolla om jag ligger kvar. Kör sedan ett kvällsrace som varar i ca 10 minuter. Hoppar på väggar och skriker och har sig.
Somnar sedan på soffan. När jag precis har somnat kommer hon travandes med ett mjukt "mrrroo?" och klämmer in sig under täcket. Lägger sig raklång tätt tätt intill. Då ska jag klia magen tills vi somnar.
Sen sover hon som en stock tills 10 minuter innan väckarklockan ringer. Väcker mig.

Alltid samma. Knäppa knaskatt. :heart
 
När katten var ung så skulle han alltid sova mellan mina ben, ovanpå täcket. När vi sedan skaffade ytterligare en katt började han sova på andra ställen.

Nu när han återigen är ensam katt ligger han vid min fotände. Varje kväll kommer han dock upp och sätter sig en stund mellan mig och husse, för att mysa lite och kolla så att vi borstat tänderna och är där vi ska vara. Om man inte går och lägger sig i tid säger han till. :love:
 
Lily, valpen, sover så nära fönstret hon kan (dock fortfarande i min säng) eller på täcket, mellan mina ben beroende på hur varmt det är.
Ebrah, min vuxna, hon vill ha huvudkudde och sover gärna under täcket rygg mot rygg med mig. Det är inte ovanligt att vi delar kudde när jag vaknar, och att hon sedan ligger längs med hela min kropp.

Mina tidigare har också haft sina sätt att sova på.
Aysu sov alltid längst in i hörnet i sängen (har sängen mot ett hörn i rummet) och skulle då ha både huvudkudde, en kudde längs ryggen och såklart ett täcke. Jag bäddade noga ner henne varje kväll.
Wahidah sov som Ebrah gör, fast också gärna på mina ben ungefär som Lily gör nu.
Zala sov också alltid längst in i hörnet av sängen, hon nöjde sig dock med en huvudkudde och krävde inte alltid att få ett täcke.
 
Cane corso, 40 kg bredvid mig i sängen. Lite längs med sådär. Ibland med huvudet hängande utanför. Ibland huvud placerat på mina då domnade ben. Några få gånger per år så går hon dock och sover någon annanstans. Hos sonen eller på tvätten i badrummet. Har inte kunnat klura ut varför. Kanske sparkas jag. Katterna sover i rottingfåtöljerna i badrummet - där är det alltid varmt på grund av akvariet. Eller på "sin egna säng", gästsängen. Dom har också en kryp-in sovplats i tvättstugan med mysig filt och en filt på ett bord vid ett soligt fönster. Ganska bortskämda djur inser jag.
 
Hunden, 10 mån gammal isländsk fårhund, börjar alltid natten i sängen, gärna vid fotändan, flyttar sedan ner på golvet och kommer upp igen framåt morgonen, gärna för att sova en stund till (morgontrött). Katten sover ju helst inte nattetid, utan håller på med sitt, t.ex. att jaga möss. Hon brukar komma in till mig framåt morgonen. Vintertid lägger hon sig då i min säng - nära mig men utan kroppskontakt - och sommartid när det ljusnat hoppar hon upp i fönstret, tar sig in bakom rullgardinen och spanar på fåglar. Där ligger hon tills hunden och jag vaknar. :)
 
Greyhoundsen sover i sina egna bäddar i hundarnas rum bakom grind. Äldsta whippet tiken likaså, men hon vill ha eget rum (vi har hundgårdselement inomhus, och hon vill vara ifred)

Yngsta whippet tiken skedar med mig under täcket, och äldsta whippeten har sedan han blivit helt blind fått speciellt tillstånd till att sova i säng han med.
Han är like knepig för han vill vara nära, men får så varmt hela tiden. Jag vaknar flera gånger per natt av ljudet "puh, puh, puh", och då får jag ta av täcket från honom. Sen vill han in igen om en stund. Hopplöst.
 
Min hund ligger helst i fotändan men jag sover så dåligt då, sover nog illa utan en ett element av betong som tar upp halva platsen, så jag brukar försöka få henne att ligga i soffan eller i sin hundbädd. Båda inom en meter från min säng. Ibland går det men står hon och ber om att få komma upp i sängen kan jag inte säga nej. 🤷

Ganska ofta ligger jag med fötterna utanför sängen även när hon inte ligger i fotändan, av vana.
 
Lily, valpen, sover så nära fönstret hon kan (dock fortfarande i min säng) eller på täcket, mellan mina ben beroende på hur varmt det är.
Ebrah, min vuxna, hon vill ha huvudkudde och sover gärna under täcket rygg mot rygg med mig. Det är inte ovanligt att vi delar kudde när jag vaknar, och att hon sedan ligger längs med hela min kropp.

Mina tidigare har också haft sina sätt att sova på.
Aysu sov alltid längst in i hörnet i sängen (har sängen mot ett hörn i rummet) och skulle då ha både huvudkudde, en kudde längs ryggen och såklart ett täcke. Jag bäddade noga ner henne varje kväll.
Wahidah sov som Ebrah gör, fast också gärna på mina ben ungefär som Lily gör nu.
Zala sov också alltid längst in i hörnet av sängen, hon nöjde sig dock med en huvudkudde och krävde inte alltid att få ett täcke.
Så sött det låter att Aysu ville bli nerbäddad.
 
Min sju månader gamla jack russell börjar i princip alltid natten på nedre våningen, antingen i soffan eller i sin bädd, men någon gång under natten kommer hon upp och lägger sig i min säng, på mitt täcke och nära mig ❤
 
Så sött det låter att Aysu ville bli nerbäddad.
Hon var väldigt bestämd! Hon ställde sig i sängen i sitt hörn och blängde på mig tills jag lydde. Och självklart såg jag till att puffa till kuddarna så att de var som hon ville ha dem också. Inte alls bortskämd :angel: Sedan var jag noga med att varje kväll klia henne på nosryggen och mellan frambenen för att säga godnatt. Då suckade hon nöjt och somnade :heart
 
Jag vaknar flera gånger per natt av ljudet "puh, puh, puh", och då får jag ta av täcket från honom. Sen vill han in igen om en stund. Hopplöst.
😂 😂😂 Känner igen detta så väl! Väcks sen av att någon står över mig och antingen kittlar mig med morrhåren eller petar på mig med tassen tills jag lyfter på täcket. Har inte sovit en hel natt sen min lilla whippetiga hund flyttade in, och jag vet hur dåligt det är för hälsan att aldrig få sova ordentligt... men samtidigt är det ju bara goddamn mysigt. Jag har till och med pratat med en av våra instruktörer om hur jag kan åtgärda, och det finns ju absolut sätt, men... 🥺
 
Lily, valpen, sover så nära fönstret hon kan (dock fortfarande i min säng) eller på täcket, mellan mina ben beroende på hur varmt det är.
Ebrah, min vuxna, hon vill ha huvudkudde och sover gärna under täcket rygg mot rygg med mig. Det är inte ovanligt att vi delar kudde när jag vaknar, och att hon sedan ligger längs med hela min kropp.

Mina tidigare har också haft sina sätt att sova på.
Aysu sov alltid längst in i hörnet i sängen (har sängen mot ett hörn i rummet) och skulle då ha både huvudkudde, en kudde längs ryggen och såklart ett täcke. Jag bäddade noga ner henne varje kväll.
Wahidah sov som Ebrah gör, fast också gärna på mina ben ungefär som Lily gör nu.
Zala sov också alltid längst in i hörnet av sängen, hon nöjde sig dock med en huvudkudde och krävde inte alltid att få ett täcke.
Åh! Trodde inte Salukis skulle vilja sova så nära faktiskt.
 
Åh! Trodde inte Salukis skulle vilja sova så nära faktiskt.
Tror det varierar lite mellan olika linjer osv. Jag har pratat med några som har saluki av helt annan typ än mig och deras hundar vill på sin höjd mysa lite i soffan när det passar dem, samtidigt som mina tycker att det bästa som finns är att sova PÅ mig och ihoptrasslat med mig mest hela tiden. Det är inte alltid som mina vill bli klappade precis hela tiden, vilket faktiskt är skönt, men närhet vill de absolut ha.

I skrivande stund halvligger jag i sängen med Lily vid mina fötter och Ebrah en bit ifrån bredvid mig. Om jag nu skulle lägga mig helt, knöla in mina ben under Lily och samtidigt mosa mig så nära Ebrah det gick och krama henne, då hade båda blivit lyckliga :p Kan också tilläggas att när killen jag träffar sover över här, då vill Ebrah absolut(!) mosa ner sig mellan oss. Lyckas hon, så herregud vad hon blir glad då :rofl:
 
Om jag nu skulle lägga mig helt, knöla in mina ben under Lily och samtidigt mosa mig så nära Ebrah det gick och krama henne, då...
Oj!!! Här var jag på fullaste allvar helt övertygad om att du skulle fortsätta med "då hade jag fått en besvärad och en föraktfull blick och två hundar som lämnat rummet". Men vad mysigt! Otippat och roligt. Säkert som du säger både skillnad mellan linjer och individer.
 
Oj!!! Här var jag på fullaste allvar helt övertygad om att du skulle fortsätta med "då hade jag fått en besvärad och en föraktfull blick och två hundar som lämnat rummet". Men vad mysigt! Otippat och roligt. Säkert som du säger både skillnad mellan linjer och individer.
Såhär ser det ut när hon är som allra nöjdast. Inklämd mellan en soffas ryggstöd och mig. Helst lite under mig också, så att det verkligen blir trångt och mysigt. Ofta när jag sätter mig i soffan så kommer hon och knölar in sig bakom, bara för att mysa :p
270292552_2165932766888425_1573274435070399369_n.jpg
 
Åh så avundsjuk jag blir på er som har hundar som vill vara nära. Det är bara sällsynta tillfällen han står ut med att ligga i knäet

Förra hunden - schäferkorsngen- ville ha kroppskontakt. En tass på min fot eller huvudet i mitt knä när jag åt frukost. Saknar det!
 
Min hund ligger helst på en kudde bakom min egen huvudkudde (tur jag är kort). Nu när hon är relativt nyklippt sover hon under täcket medan jag kramar om henne.
Ju varmare hon blir desto mer successivt flyttar hon från mig... Men jag rör mig rätt mycket i sömnen så det är inte ovanligt att hon tröttnar och hoppar ner och lägger sig på kuddar på golvet, eller på dörrmattan vid de franska dörrarna.

På morgonen kommer oftast två katter på besök och sover en liten stund med oss.
Ibland sover den ena med oss under natten, och då blir det varmt.
Värst blir det när katten vill ligga mellan benen ovanpå täcket, då jag börjar på rygg och vill vända mig till mage efter ett tag.
Man väcker inte den katt som sover, så får örla mig uppåt, dra in benen, vända på mig och ta ut benen, maska mig neråt igen.

Innan hund sov katterna under täcket med huvudet på kudde bredvid mig.

Ska bli spännande att se hur valp vill sova och hur dynamiken påverkas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej hopp! Min hund har en bädd i sovrummet, fri tillgång till alla möbler (kan dock inte hoppa upp i sängen, bär upp henne där på...
Svar
4
· Visningar
3 071
Senast: Vipp
·
Småbarn Tvååringen är inne i nån självständighetsprocess av nåt slag. Inget oroande och lär säkert gå över. Men kvällarna orkar jag bara inte...
Svar
19
· Visningar
2 972
Tjatter Min sömn är det ju lite si och så med och den har givit mina närmaste lite goda skratt då och då. Hur sover ni? Jag sover med...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 781
Senast: fryckan
·
Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 663
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp