Hur sover era djur på natten?

Min katt sover i sin kattkorg (bredvid sängen) om det är varmt ute och i sängen (på mig) på vintern.

Å andra sidan kan han lika gärna göra precis tvärtom också. I vintras när det var som kallast hade jag glömt att stänga balkongdörren. Jag vaknade mitt i natten av att det var iskallt i sovrummet och jag såg inte till katten någonstans så jag trodde först att han hade lagt sig i vardagsrummet istället. Visade sig sen när jag skulle stänga balkongdörren att han låg och sov därute, helt obekymrad on kylan 😂
 
Vår hund sover på golvet bredvid sängen, byter sida ett par gånger varje natt beroende dels på temperatur (hon sover gärna nära det öppna fönstret när det är varmt och vice versa) och dels på vem av oss människor som sover lugnast. 😊

Hon hade själv gärna sovit uppe i sängen men det är inte aktuellt.
 
Tre av mina fyra katter sover oftast i sängen, ibland är två ute (har två utekatter och två innekatter) och ibland sover de med varandra någon annanstans. Den fjärde vet jag faktiskt inte var han sover men så fort jag vaknar kommer han in i sovrummet och säger god morgon.
 
Isis somnar oftast hos mig i sängen (favoriten är att ligga i mitt armveck), lägger sig senare i något fönster (där det finns dynor och filtar) eller en stol i sovrummet (som har mjuk dyna). Om jag inte jobbar förmiddagsskift brukar hon komma upp till mig i sängen för morgongos innan jag kliver upp.
 
Katterna sover i soffan i en hög alla tre, kaninen som är frigående ligger på golvet eller i sin bur, ena hunden sover i en egen fotölj i sovrummet, och den andra hunden sover i en öppen bur, men ibland i sängen. ☺️
 
Megara börjar natten mellan mina ben, ivrigt slickande på insidan av låren (aj). Beror lite på sedan men antingen fortsätter hon sova mellan benen, sida mot sida vid benen (hur hon inte kvävs har jag ingen aning om) eller längst ner, under täcket, men gärna med en liten kroppsberöring. Gissar att det beror helt på om jag rör mig i sömnen. Hon är känslig för rörelser, gos ska ske på hennes villkor. Klappar jag så drar hon sig undan i en sekund eller börjar slickas innan hon kommer tillbaka för att puffa och gosa in sig. Så jag ska ligga stilla!
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
20220430_065346.jpg
 
Min vovve sov i soffan nere i källarvåningen, lagom kyligt där nere enligt honom. Kunde lägga sig med en i sängen men efter en kvart-halvtimma blev det alltid för varmt för huskypälsen.

Kaninerna sov i en sån där utdragbar sänglåda under min säng, bäddat med eget täcke såklart. :heart Men de sover ju inte så länge så resten av natten spenderade de med att leva rövare, i sängen bland annat. Vaknade med en kanin på huvudet en gång :confused: och honan gillade att ligga och mysa mellan mina skulderblad. :heart

Fåglarna valde att sova allra högst upp i ett hörn i en fågelanpassad bokhylla. På morgonen var de alla i sängen dock. Härligt att bli väckt av en fågel som skriker en rätt i örat! :rofl:
 
Chili sover inte på natten utan på dan.
Då hänger hon oftast med huvudet lodrätt nerdåt på bakersta rutan.. När hon var liten sov hon helst inuti de rullade bladen i toppen på en yuccapalm och när hon blev lite större mellan två blad på en svärmorstunga. Nu har hon blivit lite för tung så hennes favoritblad har ruttnat sönder.

Hon är en gecko om det inte redan framgått ;)

Honey,Nitrox och Thorium sover tätt, tätt tillsammans i en hög med hushållspapperi en liten låda i sin bur. De är möss.
 
Inga djur i mitt sovrum. Katten Linus sover i en låda i källaren om han inte är utomhus på natten.
 
När jag fick hunden gick det rätt fort så jag han inte köpa någon säng till henne och jag tänkte hon kunde få sova i min säng då, men det ville hon inte, hon sov hellre på mattan. Så fick hon en egen liten hundsäng, och så småningom hade hon förstört den så mycket att jag köpte en tvåsits soffa istället som hon kunde sova i på natten och vi båda sitta i på dagen. Första kvällen när jag la mig kom hon på att hon kunde klättra via soffan upp i min, ganska höga, säng. Hon kom dit upp, viftade lyckligt på svansen, och sedan dess sover hon oftast i sängen. Men ibland sover hon på soffan och jag vet inte varför hon väljer det ena eller det andra. Om hon sover i sängen ligger hon alltid innanför mig, mot väggen, och aldrig under täcket. Sedan väcker hon mig alldeles för tidigt på morgonen, jag säger till henne att det är för tidigt och då lägger hon sig lydigt igen. Fast då lägger hon sig alltid ovanpå mig och hon väger 30kg så det känns... sedan vill hon alltid mysa på morgonen, belly rubs och så vidare.
Jag blev tvungen att bredda sängen från 80cm till 100, det blev för trångt när hunden rullade ihop sig på 50cm och jag fick klara mig på de återstående 30cm. Låg hon utsträckt gick det bra, men det gjorde hon ju inte alltid. Värst var en helg när jag passade en rottweiler och den också ville sova i sängen, då var det trångt.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Våra hundar sover i sina respektive bäddar i sina respektive rum på bottenvåningen. Även om konceptet med hund i sängen låter mysigt så orkar jag inte med all skit och hår som hundarna kommer dra med sig upp i sängen plus att jag inte orkar bli väckt så fort en hund rör på sig. Att ha sambon i samma säng är störningsmoment nog för mig på nätterna, två stora hundar ovanpå det hade aldrig gått.
 
Kleinern sover i vår säng.
Golden sover i sin bädd. Kanske lite på golvet också. Men mest i bädden, en sånn otrevlig galonbädd från biltema. Nått annat vägrar hon ligga i.
Katten sover på en kudde bredvid mig.
Mysigt att ha djur i sängen, men blir väldigt dant.
 
Måste säga att jag är avundsjuk på er som kan sova med djuren under täcket. Enda gången mitt katt tar sig in där är när det är vråltidigt på morgonen (kl 4-5) och han sticker in sina tassar för att klösa allt vad han kan på mina ben i hopp om att jag äntligen ska kliva upp. Inte mysigt överhuvudtaget 😂
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej hopp! Min hund har en bädd i sovrummet, fri tillgång till alla möbler (kan dock inte hoppa upp i sängen, bär upp henne där på...
Svar
4
· Visningar
3 069
Senast: Vipp
·
Småbarn Tvååringen är inne i nån självständighetsprocess av nåt slag. Inget oroande och lär säkert gå över. Men kvällarna orkar jag bara inte...
Svar
19
· Visningar
2 971
Tjatter Min sömn är det ju lite si och så med och den har givit mina närmaste lite goda skratt då och då. Hur sover ni? Jag sover med...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 779
Senast: fryckan
·
Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 661
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp