Hur sover ni?

Sv: Hur sover ni?

Korvade nattkläder är något av det värsta som finns!!:nailbiting:

Sover med så lite som möjligt på, ensam, naken, men barn hemma så blir det t-shirt och trosor
 
Sv: Hur sover ni?

Haha, tycker du?
Ja, på så vis att jag somnar lätt och (oftast) sover hela natten så stämmer det nog, men jag skulle gärna klara mig utan öronpropparna t.ex :p Vet inte riktigt hur jag gör, är väl en väldigt trött person, helt enkelt :D
 
Sv: Hur sover ni?

Om jag får välja ska jag helst ha alla kuddarna (= 4) och båda täckena, men det brukar inte min make tycka är helt lämpligt :D Jag får alltså nöja mig med mitt täcke + filt och 3 av kuddarna istället. Nu på sommaren har jag istället för filt ett tomt påslakan för att kunna variera temperaturen.

Jag sover vanligtvis på mage, inte helt olikt en klubbad säl. Ibland kan jag nedlåta mig till att sova på sidan också, men bästa sömnpillret är att få gosa in näsan i kudden. Detta är något av ett problem just nu när jag är gravid och det inte är helt bekvämt att ligga på magen - än så länge har jag löst det genom att palla upp kuddar under låret så att jag sover halvt på sidan/halvt på magen.

På grund av graviditeten vaknar jag förstås (måste upp och kissa), men i vanliga fall är jag väldigt ... ähm ... mån om min sömn. Jag sparkar på maken (som snarkar som bara f-n, sömnutredning är på G), knuffar på katterna (som knuffar tillbaka) och skäller tydligen i sömnen. Snarkar inte, men talar desto mer. Och oftast talar jag om för folk vad de ska göra.

Så, sammanfattat är jag alltså en täckestjuv, en sparkande odåga och en jäkel på att beordra folk. Men jag sover bra i mitt sällskap i alla fall :p
Vad använder du alla kuddarna till? Jag har ju tre, rätt praktiskt i sig för om den ena försvinner har jag ju två till. I teorin låter det bra och i praktiken funkar det ungefär 40% av gångerna, oftast ligger alla på golvet eller där jag inte är. Men man tar vad man finner- sängkamraten får med andra ord hålla i sin kudde och sitt täcke...:sneaky:

Men du, kan du inte sova på mage med din ...mage nu när du är gravid? Det kunde jag, jag vred upp mitt knä högt upp mot magen och snirklade runt lite så att mitt knä tog den mesta trycket och på så vis kunde jag sova rätt på magen även i 9e månaden! Har du testat det? Man måste kunna sova på mage för att kunna sova, så jag var orolig för graviditeterna först- huuuur ska jag kunna sova på mage med en stor "boll" i väggen :D
 
Sv: Hur sover ni?

Jag sover näck, med en kudde och under sommaren bara med en tunn fleecefilt i påslakanet (på vintern har jag däremot ett tjockt varmt täcke).

Kan somna lite hur som helst, men oftast på sidan eller på rygg. Tror inte att jag rör mig speciellt mycket under natten, såvida sambon inte snott kudden av mig ligger den kvar under huvudet på mig när jag vaknar ;)
När jag var yngre (bodde fortfarande hemma hos föräldrarna) låg jag tydligen extremt stilla när jag sov. Pappa brukar skämta om att jag behövde bara lägga upp täcket över kudden igen när jag klivit upp på morgonen så var sängen bäddad och klar :p

Jag pratade mycket i sömnen när jag var yngre, hur det är nu vet jag inte.
Min sambo har vid ett tillfälle sagt att jag snarkade, men ingen annan har någonsin sagt det och han har bara sagt det den gången, så jag vet inte om jag ska tro på det :cautious: :angel:
 
Sv: Hur sover ni?

haha, stôllfia;)

jag sover med öppet fönster året runt, ligger på alla håll o kanter,mage/rygg, båda sidor ...men jag brukar sova lugnt .....naken alltid.

Det är bara för att du inte lärt dig att man måste ha motion och gymnastik på nätterna när man sover och att man måste ha kläder på för att inte frysa :p:D
 
Sv: Hur sover ni?

Men hur sover ni? Lugnt och stilla, osnarkande, oförvirrade och mycket luuuuugna?:D
T-shirt, sport-BH, trosor; två kuddar och ett året-runt-täcke, är det vinter och kallt och jag sover ensam har jag gärna två eller tre täcken eftersom jag är lättfrusen (samtidigt vill jag ha det svalt i sovrummet). Somnar och vaknar i samma ställning (på vänster sida). Ligger still och är medvetslös hela natten (sover mkt. djupt). Snarkar inte.
 
Sv: Hur sover ni?

Korvade nattkläder är något av det värsta som finns!!:nailbiting:

Sover med så lite som möjligt på, ensam, naken, men barn hemma så blir det t-shirt och trosor

Nej fy! De enda gångerna jag sovit naken är när jag råkat somna efter en viss aktivitet och då brukade jag vakna efter en stund och dra på mig kläder liksom, det känns liksom så ... naket och sårbart utan kläder :P
 
Sv: Hur sover ni?

Jag sover näck, med en kudde och under sommaren bara med en tunn fleecefilt i påslakanet (på vintern har jag däremot ett tjockt varmt täcke).

Kan somna lite hur som helst, men oftast på sidan eller på rygg. Tror inte att jag rör mig speciellt mycket under natten, såvida sambon inte snott kudden av mig ligger den kvar under huvudet på mig när jag vaknar ;)
När jag var yngre (bodde fortfarande hemma hos föräldrarna) låg jag tydligen extremt stilla när jag sov. Pappa brukar skämta om att jag behövde bara lägga upp täcket över kudden igen när jag klivit upp på morgonen så var sängen bäddad och klar :p

Jag pratade mycket i sömnen när jag var yngre, hur det är nu vet jag inte.
Min sambo har vid ett tillfälle sagt att jag snarkade, men ingen annan har någonsin sagt det och han har bara sagt det den gången, så jag vet inte om jag ska tro på det :cautious: :angel:

Kan du ge mig ditt sov-recept så får jag testa det! ;)

Och nej, vi snarkar inte, det är ju alla andra som gör, inte vi :D
 
Sv: Hur sover ni?

Det är bara för att du inte lärt dig att man måste ha motion och gymnastik på nätterna när man sover och att man måste ha kläder på för att inte frysa :p:D


Jaja, det händer ju att vi ligger sked de första timmarna innan jag buttar iväg honom ;)..han är ju fryslort men får lära sig den hårda vägen.....fördel med nya relationer..haha
 
Sv: Hur sover ni?

T-shirt, sport-BH, trosor; två kuddar och ett året-runt-täcke, är det vinter och kallt och jag sover ensam har jag gärna två eller tre täcken eftersom jag är lättfrusen (samtidigt vill jag ha det svalt i sovrummet). Somnar och vaknar i samma ställning (på vänster sida). Ligger still och är medvetslös hela natten (sover mkt. djupt). Snarkar inte.

Vad mycket kläder du har på dig jämfört med andra! Tur jag inte är ensam om att gilla att vara påklädd!
 
Sv: Hur sover ni?

Jaja, det händer ju att vi ligger sked de första timmarna innan jag buttar iväg honom ;)..han är ju fryslort men får lära sig den hårda vägen.....fördel med nya relationer..haha

Jag skulle skrämma bort en ny relation redan första natten! :o

Jag fryser inte, tvärtom har jag väldigt lätt för att bli för varm, men att sova naken känns så sårbart för mig så det är pyjamas som är viktigast, i tröja och trosor känns inte heller bra, det är för lite :P
 
Sv: Hur sover ni?

Sover i fosterställning eller på rygg med armarna över skallen. Sistnämnda ger dock oftast armar/axlar som stelnat till och det gör ont som fan när de blivit kalla och ska ner under täcket igen :meh:
Sovrummet ska vara svalt/kallt, har fönstret öppet förutom när vintern är som kallast. För varmt och jag vaknar med ont i skallen.
Har samma täcke året runt, med eller utan filt. Täcket ska dras upp över öronen, annars tar det längre tid att somna :p Tempurmadrass och sån där särskild nackkudde har jag.
Pratar i sömnen och sover med ögonen öppna gör jag ibland, det sitter i sen jag var liten.
Somnar oftast direkt jag lagt mig, ibland innan jag ens släckt lampan. Viftar inte runt en massa utan sover lugnt. Och tungt.
 
Sv: Hur sover ni?

Kan du ge mig ditt sov-recept så får jag testa det! ;)

Och nej, vi snarkar inte, det är ju alla andra som gör, inte vi :D

Hmm... ligg och läs en stund, säg godnatt till hundarna, släck lampan och däcka så fort huvet nuddar kudden :crazy:

Precis! Här snarkas inte ;)
 
Sv: Hur sover ni?

Täcke, mellanvarmt, på sommaren bara påslakan. En ergonomisk typ tempurkudde och en som jag har över huvudet eller mellan armen och kroppen. Ligger oftast p sida med täcket eller en kudde mellan knäna för att höfterna ska må bra. Sover gärna i t-shirt och trosor, men naken med en ev partner :)
Snurrar massor, snarkar lite men andas mest tungt, ett arv från pappa.
Ligger gärna nära ev partner men när det blir för varmt får man flytta påsåg.
Stönar i sömnen som om nån slår på mig :) vet inte varför:)
Hr ramlat ur sängen några gånger när jag drömt att jag ramlat.
Sover kanske 2-3 timmar sammanhängande sömn per natt.
Men nu arbetar jag och psykologen på det så :)
Äter sömntabletter emellanåt :)
 
Sv: Hur sover ni?

Jag sover som en stock, gärna på sidan. Min sambo sover dock inte så bra då jag slåss i sömnen...ordentligt. Jag märker det oftast inte med det har hänt att jag slagit/sparkat honom så hårt att jag själv vaknat i "träffögonblicket".
 
Sv: Hur sover ni?

Jag somnar lättast på magen eller lite på sidan. Vill ha ett täcke med lite tyngd och två kuddar till hands även om jag bara sover på en eller ingen. Kuddarna får inte vara för höga. Täcket är en hel vetenskap att få på rätt plats, det får inte bli för kallt och inte för varmt så det gäller att få till "ventilhål" på väl valda ställen.

Sover med öppet fönster under sommarmånaderna, det är så skönt med luftens rörelser och dofterna utifrån. Ibland är det även skönt att få vakna till lite lagom med fågelkvitter men jag sover oftast med öronproppar då jag är känslig för pojkvännens snarkningar och tom andetag. Jag kan periodvis ha lite svårt att somna medan han somnar inom fyra andetag och sedan sover han som en stock. Någon gång har han sagt att jag snarkar när jag vatit förkyld men annars har han inte hört något. Jag vill gärna veta om jag snarkar, om man tvingas dela rum med någon annan vore det ju bra att veta tänker jag, men vet alltså inte.

Vill alltid ha en skön pyjamas och sedan några månader tillbaka sover jag gärna med huvudet i fotänden. Gäller att hålla fötterna i styr så att pojkvännen inte får sig en spark...
 
Sv: Hur sover ni?

Vad kul att det är fler än jag med konstiga sovvanor, som pyjamas, snurra runt och "slåss" osv.

Jag vill också vet om jag snarkar, men folk svarar inte riktigt, det är lite svävande "ja jo, nja inte direkt eller så, har inte koll på det riktigt, kanske lite sådär" :crazy:
 
Sv: Hur sover ni?

Tillägger att jag gärna sover med ett par riktigt goa varma strumpor också, jag är lite frusen av mig.

Kan man inte spela in sig själv när man sover? Kanske finns någon app som hår igång och spelar in när det börjar väsnas..? Någon som vet?
 
Sv: Hur sover ni?

Vad använder du alla kuddarna till? Jag har ju tre, rätt praktiskt i sig för om den ena försvinner har jag ju två till. I teorin låter det bra och i praktiken funkar det ungefär 40% av gångerna, oftast ligger alla på golvet eller där jag inte är. Men man tar vad man finner- sängkamraten får med andra ord hålla i sin kudde och sitt täcke...:sneaky:

Men du, kan du inte sova på mage med din ...mage nu när du är gravid? Det kunde jag, jag vred upp mitt knä högt upp mot magen och snirklade runt lite så att mitt knä tog den mesta trycket och på så vis kunde jag sova rätt på magen även i 9e månaden! Har du testat det? Man måste kunna sova på mage för att kunna sova, så jag var orolig för graviditeterna först- huuuur ska jag kunna sova på mage med en stor "boll" i väggen :D

Jag har en ligga-på-sidan-kudde och en ligga-på-mage-kudde som huvudkuddar, för då har man alltid en som är sval (jag vänder och vrider förstås på de också). Sedan har jag en mellan knäna eller i famnen och har jag lyckats få alla kuddar så ligger jag helt enkelt på dem så att ingen kan ta tillbaka dem:D Det kan bli liiiite jobbigt om man sover i en säng med extremt mycket prydnadskuddar, men då slutar det helt enkelt med att jag tar alla kuddar och knör in de på lämpligt ställe i min närhet. Sovande jag anser att allt är mitt.

Ja, det funkar ju med lite krångel, men jag saknar det där med att ligga platt på mage faktiskt :p Din variant låter lite som det jag gör - som sagt, man måste kunna sova på mage :D
(Hur skulle man annars bli utvilad?)
 
Sv: Hur sover ni?

Jag har en ligga-på-sidan-kudde och en ligga-på-mage-kudde som huvudkuddar, för då har man alltid en som är sval (jag vänder och vrider förstås på de också). Sedan har jag en mellan knäna eller i famnen och har jag lyckats få alla kuddar så ligger jag helt enkelt på dem så att ingen kan ta tillbaka dem:D Det kan bli liiiite jobbigt om man sover i en säng med extremt mycket prydnadskuddar, men då slutar det helt enkelt med att jag tar alla kuddar och knör in de på lämpligt ställe i min närhet. Sovande jag anser att allt är mitt.

Ja, det funkar ju med lite krångel, men jag saknar det där med att ligga platt på mage faktiskt :p Din variant låter lite som det jag gör - som sagt, man måste kunna sova på mage :D
(Hur skulle man annars bli utvilad?)

Oj vad påmind jag blir nu om graviditet och sömn! När man skulle sova på mage fick jag ju böka undan bebisen i magen lite också "hödu, ligg lite mer på den sidan av magen så jag får lite lugn och ro när jag sover på mage" :D

Har din maginvånare sparkat dig när du ska sova? Det gjorde mina, de gillade nog inte att jag möblerade runt min mage för att sova bekvämt utan kickade runt med sina små ben och armar där inne :wtf:


Hahahaha, du är ju nästan värre än vad jag är! :p Jag knycker bara saker utan motstånd, som täcke på oskyldigt sovande människor när mitt är på golvet- vadå, jag fryser ju!!! :o Min man snodde alltid mitt också, så han hade två den jäveln! Tog lång tid innan jag kom på att det faktiskt inte var JAG som dumpade det på honom utan han som tog det! :wtf: Fast å andra sidan snodde jag då hans täcke också så vi var nog lika goda båda två på den biten. Kudden höll han hårt i så den tog jag aldrig. På den tiden hade jag inte så stort behov av många kuddar utan sov så sött på mina egna två, som låg bredvid varandra vid huvudet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
1 982
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 842
Kropp & Själ I natt var jag med om något jag upplevde som väldigt skrämmande, och jag kan inte riktigt släppa det... Vad fan hände? Under kvällen...
2
Svar
25
· Visningar
3 940
Senast: aiquen
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 756
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp