Bukefalos 28 år!

Hur städar du toan?

Har sån där blå spolgrej i toan, gör rent med toaborsten varje gång jag varit där.
Ska jag snabbstäda använder jag våtservetter för att torka av det värsta dammet från porslinet.
Nån gång i bland blir det storrengöring men det behövs inte så ofta tycker jag.
 
På tal om hotell. Hur kommer det sig att vissa hotell inte har en toaborste inne på badrummet?
Tycker det är så märkligt! Speciellt när det rör sig om 5-stjärniga hotell. En toaborste i varje rum kan väl inte vara en enorm investering för företaget?
Kan ju inte vara så kul för städpersonalen att tvingas göra rent efter folk när de gjort nr 2 pga ingen toaborste?!
Antagligen för att gästerna betalar. Inte alls konstigt att vissa 5-stjärniga hotell inte har toaborste i badrummen. Gästerna ska inte behöva städa.
 
Antagligen för att gästerna betalar. Inte alls konstigt att vissa 5-stjärniga hotell inte har toaborste i badrummen. Gästerna ska inte behöva städa.
Fast jag som gäst skulle bli extremt obekväm om jag var dålig i magen och var tvungen att dels lämna eventuella märken över natten och sedan sitta i vetskap om att städerskan var tvungen att både se det och städa upp efter mig. Jag tycker absolut att en stilren ( ;) ) toaborste är ett måste i ett hotellrum. För gästens trivsel också.
 
Fast jag som gäst skulle bli extremt obekväm om jag var dålig i magen och var tvungen att dels lämna eventuella märken över natten och sedan sitta i vetskap om att städerskan var tvungen att både se det och städa upp efter mig. Jag tycker absolut att en stilren ( ;) ) toaborste är ett måste i ett hotellrum. För gästens trivsel också.
Lagom roligt om man är på sin första resa med en ny partner också, och är tvungen att lämna bromsspår efter sig tills de ska på toa, det är ju inte direkt svårt att veta vem som gjort dem om man bara är två i rummet :D
 
Kokande vatten är en viktig ingrediens i min städning överlag, och givetvis även på toaletten. Kokar vatten, blandar i såpa och skrubbar loss med en riktigt kraftig och härlig svamp. Wcskålen skuras med borste till vardags och svamp nån gång i veckan (kommer åt bättre i skrymslen).

Toalettstol, handfat, golv och väggar spolas av efter skrubbning.
Älskar desinfektionsmedel och har både klor, sprit och Virkon i olika sprayflaskor som används där det passar.

Ja, jag avskyr smuts&smitta och är en helt infernalisk städare. Polerar till och med saker med tops och tandborste i den vardagliga städningen, så ni kan ju tänka er...

Omg 😂
Hur orkar du och varför?
Jag gillar visserligen när det är rent och prydligt men det där låter ju asjobbigt och helt onödigt.
Lyssna lite på Agnes Wold 😉
 
Fast jag som gäst skulle bli extremt obekväm om jag var dålig i magen och var tvungen att dels lämna eventuella märken över natten och sedan sitta i vetskap om att städerskan var tvungen att både se det och städa upp efter mig. Jag tycker absolut att en stilren ( ;) ) toaborste är ett måste i ett hotellrum. För gästens trivsel också.
Speciellt om man inte bor ensam i hotellrummet heller, både städerskan och den man bor med måste se det. Nej, usch. Jag vill inte ens tänka på det. 😅
 
WC-rent i skålen.
Badrumsspray på övriga toastolen och torkar med engångstrasor eller uttjänt disktrasa som sen kastas.
Handfat- Badrumsspray och städsvamp + trasa.
Dusch- klorin + skurborste
 
Men vad gör man om man delar rum med någon och kladdat ned toan? Det vill man ju städa bort innan den man delar rum med kommer in och ska göra sitt?
Precis! Jag kom på den briljanta (😬) lösningen att lägga toapapper över. Inte optimalt men då slipper man se skiten iaf. Plus berättade som det var. Finns ingen toaborste bara så du vet.
Fick bara skratt till svar. Tydligen var det jätteroligt😅
 
Kokande vatten är en viktig ingrediens i min städning överlag, och givetvis även på toaletten. Kokar vatten, blandar i såpa och skrubbar loss med en riktigt kraftig och härlig svamp. Wcskålen skuras med borste till vardags och svamp nån gång i veckan (kommer åt bättre i skrymslen).

Toalettstol, handfat, golv och väggar spolas av efter skrubbning.
Älskar desinfektionsmedel och har både klor, sprit och Virkon i olika sprayflaskor som används där det passar.

Ja, jag avskyr smuts&smitta och är en helt infernalisk städare. Polerar till och med saker med tops och tandborste i den vardagliga städningen, så ni kan ju tänka er...
Fast varför kokar du vattnet? Du kan ju ändå inte doppa svampen i det och använda det förrän det kallnat. 😅
 
Precis! Jag kom på den briljanta (😬) lösningen att lägga toapapper över. Inte optimalt men då slipper man se skiten iaf. Plus berättade som det var. Finns ingen toaborste bara så du vet.
Fick bara skratt till svar. Tydligen var det jätteroligt😅
Ja alla är människor, även kungen skiter ränder ibland. :D Men tycker att det borde finnas en toaborste, det tillhör det normala att städa efter sig ju.
 
Ja alla är människor, även kungen skiter ränder ibland. :D Men tycker att det borde finnas en toaborste, det tillhör det normala att städa efter sig ju.
Haha ja verkligen! Sen kanske det var lite extra roligt för jag har tidigare varit en sådan person som helst ska vara själv. Vill inte ens ha någon i närheten i samma bostad/hotellrum. Vilket är konstigt för det är ju helt naturligt 😅
 
Jag städar med hjälp av såpa toaborste på insidan och handdukar på utsidan som åker in i tvättmaskinen efter användning...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 417
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 212
Senast: Wonna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok De människor som varit workawayers hos mig under sommaren har varit av 4 olika nationaliteter. Ibland har kulturskillnader blivit...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp