Hur står du i duschen?

Hur står ni i duschen?

  • Med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket

    Röster: 64 25,0%
  • Med ansiktet ut från duschen och duschmunstycket

    Röster: 136 53,1%
  • En hybrid

    Röster: 65 25,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    256
Anade det på 30 sen så har mitt hår, trots korthet just nu, knappt blivit fuktigt i hårbotten och när jag hade hår till svanken ungefär så var det definitivt inte blött rakt igenom på 30 sek...
I en tidigare lägenhet fick jag snålspolande dusch efter renovering. Då gick det inte längre att ta korta duschar för att tvätta håret. Trycket blev så uselt att det tog dubbelt så lång tid att tvätta håret.
Det här var 20 år sen och tekniken har gått framåt, men det märks fortfarande att det tar längre tid att skölja håret än om det kommit mer vatten.
 
I en tidigare lägenhet fick jag snålspolande dusch efter renovering. Då gick det inte längre att ta korta duschar för att tvätta håret. Trycket blev så uselt att det tog dubbelt så lång tid att tvätta håret.
Det här var 20 år sen och tekniken har gått framåt, men det märks fortfarande att det tar längre tid att skölja håret än om det kommit mer vatten.
På liknande vis har jag aldrig förstått mig på snålspolande toaletter, dvs när man har två knappar att välja på. Jag lyckas aldrig spola ner någonting om jag trycker på knappen som spolar mindre vattenmängd.
 
Det är bra tryck i badkarskranen men uselt i duschmunstycket. Jag tror inte att det är rören utan det alltför effektiva duschminstycket hyresvärden satt in för att spara vatten. Jag tvivlar dock på att det sparar vatten då man ändå måste skölja ur håret. Om man hade haft kortklippt tunnt hår hade det säkert sparat vatten. Men två i familjen har långt och tjockt hår. Jag tror inte att hyresvärden skulle uppskatta ett byte tyvärr
Jag hade nog inte övertänkt det så mycket utan bytt och den dagen ni flyttar bytt tillbaka.
Det är liksom ett duschmunstycke och skulle ni bli påkomna (?) så hade jag sagt att jag inte jag kände jag blev ordentligt ren då vattentrycket blev så mycket sämre.
 
Jag är fascinerad över att så många håller i duschen. Har jag aldrig någonsin gjort.
Upptäckte för flera år sedan att en kompis gör det, vi delade hotellrum, och gjorde en liten undersökning bland folk omkring mig. Det var den kompisen och en till som gjorde det, andra gjorde som jag och lät duschen sitta kvar.
Det verkar besvärligt att behöva sätta tillbaka den eller stänga av när man behöver händerna till att tvåla in sig eller tvätta håret.

Nu bor jag i lägenhet och behöver inte tänka på att varmvattnet inte ska ta slut. Jag duschar bara varannan dag eftersom min hud blir för torr annars.

Och jag står med ryggen mot strålen, tycker det är obehagligt med vattenstråle i ansiktet.
 
Jag hade nog inte övertänkt det så mycket utan bytt och den dagen ni flyttar bytt tillbaka.
Det är liksom ett duschmunstycke och skulle ni bli påkomna (?) så hade jag sagt att jag inte jag kände jag blev ordentligt ren då vattentrycket blev så mycket sämre.
Så gjorde jag i en lägenhet.
 
Min hyresvärd envisades med att sätta in vattensparande munstycken överallt. Tills de märkte att vattenförbrukningen ökade för att hyresgästerna behövde duscha längre med dem för att bli rena.

Det tar en minut att få varmt vatten i kranen i handfatet i badrummet. Så effektiv är vattenbesparingen. Så jag har börjat sätta på kranen i god tid innan jag behöver tvätta händerna.

I köket går det bara att få riktigt varmt vatten om man håller i kranen och drar handtaget åt vänster. Släpper man så vrids handtaget tillbaka och vattnet är bara ljummet. Inte roligt att diska stekpannan i ljummet vatten.
 
Det tar en minut att få varmt vatten i kranen i handfatet i badrummet. Så effektiv är vattenbesparingen. Så jag har börjat sätta på kranen i god tid innan jag behöver tvätta händerna.

I köket går det bara att få riktigt varmt vatten om man håller i kranen och drar handtaget åt vänster. Släpper man så vrids handtaget tillbaka och vattnet är bara ljummet. Inte roligt att diska stekpannan i ljummet vatten.
Sån kökskran fick jag efter renoveringen där jag fick den snålspolande duschen. Totalt värdelöst!
 
Det tar en minut att få varmt vatten i kranen i handfatet i badrummet. Så effektiv är vattenbesparingen. Så jag har börjat sätta på kranen i god tid innan jag behöver tvätta händerna.

I köket går det bara att få riktigt varmt vatten om man håller i kranen och drar handtaget åt vänster. Släpper man så vrids handtaget tillbaka och vattnet är bara ljummet. Inte roligt att diska stekpannan i ljummet vatten.

Sån kökskran fick jag efter renoveringen där jag fick den snålspolande duschen. Totalt värdelöst!
Man kan ju absolut ha förståelse för att hyresvärdar vill spara på varmvatten, men det där låter ju verkligen helt värdelöst!
 
Det tar en minut att få varmt vatten i kranen i handfatet i badrummet. Så effektiv är vattenbesparingen. Så jag har börjat sätta på kranen i god tid innan jag behöver tvätta händerna.

I köket går det bara att få riktigt varmt vatten om man håller i kranen och drar handtaget åt vänster. Släpper man så vrids handtaget tillbaka och vattnet är bara ljummet. Inte roligt att diska stekpannan i ljummet vatten.
Åååh såna besparingar suger häströv! Ingen blir glad av dem ju
 
Jag läste någonstans att kvinnor och män generellt står annorlunda i en dusch. Män står vanligtvis med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket och kvinnor vanligtvis med ryggen åt duschen och duschmunstycket. Hur står ni? Jag står nog oftast med ryggen mot duschmunstycket förutom när jag ska tvätta håret för att få det ur vattnet enklast.
Eftersom jag avskyr att få vattnet ovanifrån mot/på mitt huvud så har jag alltid munstycket i ena handen och riktar strålarna mot det område jag ska tvätta.
 
Duschar aldrig med munstycket i hållaren, håller alltid fast det.Vattenstänk i ansiktet är extremt obehagligt. Står sedan med ryggen mot hörnet för att stänka så lite som möjligt runt omkring mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 295
Senast: manda
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 100
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 217
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 082
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp