Hur ta betalt?

lil-sis

Trådstartare
Jag har fått ett översättningsjobb, översätta engelska (nåja, amerikanska) beskrivningar av underkläder till svenska och nu funderar jag på hur mkt man kan ta betalt?

Förslag? Ca 5 a4 sidor totalt.
 
Jag brukar räkna med min 'normala' timlön och jobba efter den.
I de flesta fall (mycket beroende på arbetsgivare, hur avancerad texten är, samt tiden jag haft på mig) tar jag även ut ett 'extra arvode' och lägger på några hundringar.
 
Var får ni tag på översättningsjobb? Jag översatte åt en kompis företag förr men, det var när jag bodde i Skåne. Numera bor jag ju i Blekinge och har inte riktigt den typen av kontakter längre.
 
Det är en del folk som kontaktar mig när de behöver hjälp. Sist översatte jag åt ett större spelföretag, de hittade mig via en bekant.
Har som tur är sällan behövt leta aktivt efter jobben.
 
Blev kontaktad. Men det är ingenting jag sysslar med egentligen.

Det här är iofs bra på mer än ett sätt, får köpa underkläder till inköpspris sen, suveränt!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska översätta min titel på uppsatsen till engelska. Min titel är på svenska "Ska bibliotekarier bli övervakare nu? En kvalitativ...
Svar
18
· Visningar
1 008
Senast: Youma
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 169
Senast: Ajda
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 532
Senast: Butros
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp