Hur träffa nån?

MissFideli

Trådstartare
Jag vet inte hur. Nätdejting är inte min grej har jag kommit fram till. Jag sållar för hårt. Men nu har idéerna tagit slut. Finns det några singelaktiviteter i Stockholm? Alltså för enbart singlar?
 
Sv: Hur träffa nån?

Har inga tips för Sthlm... Men, leta lite förutsättningslöst, sådär... Personen som står bakom dig i kön på ICA, kan ju vara den!!! ;)
 
Sv: Hur träffa nån?

Måste du nätDEJTA? Kan du inte bara vara aktiv på nätet med något du är intresserad av och träffa nya människor den vägen. Själv har jag träffat massor med vänner den vägen och jag är övertygad om att det även går att träffa blivande partners på detta sätt också.
 
Sv: Hur träffa nån?

Shakemyworld har singel aktiviteter. Även match har en del aktiviteter, iof mest aw, men även varit någon bowling och liknande.
 
Sv: Hur träffa nån?

Har inga tips för Sthlm... Men, leta lite förutsättningslöst, sådär... Personen som står bakom dig i kön på ICA, kan ju vara den!!! ;)

Men om man ska börja spontanragga i kön på ICA lär det ju bli en del jobbiga lägen där det visar sig att objektet ej är singel.. dessutom.. hur lyfter man ens frågan i kön? ;)

Han en kompis som är lite i samma läge som TS (också i Stockholm), där nätdejting inte känns helt rätt, så jag tar också gärna emot tips om det finns några singelaktiviteter i stan :)
 
Sv: Hur träffa nån?

Jag som är singel men inte gillar nätdejting tar också gärna emot tips. Angående att ragga i vardagen på Ica är jag fundersam. Jag pratar ofta med folk spontant - men det känns inte bra att därifrån fråga om personen vill ta en fika med mig. Det har hänt att killar gjort så och jag har inte kännt mig bekväm. Som att personen var för desperat.
Så hur gör man när man raggar i vardagen.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur träffa nån?

Jag har funderat på att gå på Shake my worlds aktiviteter. Men har inte kommit iväg. Hade varit roligare om man hade ngn att gå med.
 
Sv: Hur träffa nån?

Jag som är singel men inte gillar nätdejting tar också gärna emot tips. Angående att ragga i vardagen på Ica är jag fundersam. Jag pratar ofta med folk spontant - men det känns inte bra att därifrån fråga om personen vill ta en fika med mig. Det har hänt att killar gjort så och jag har inte kännt mig bekväm. Som att personen var för desperat.
Så hur gör man när man raggar i vardagen.

Jadu , det finns ju faktiskt helt normala män på krogen t ex ..sen om man har nån intresseklubb, köp en hundvalp o sätt dig í parken ;) ..finns väl massor av ställen man kan träffa nån . Jag är iofs singel men frivillig sån just nu och jag tror att Mr right finns bara där när man minst anar så jag raggar inte direkt
 
Sv: Hur träffa nån?

Det finns någonting som heter Citypolarna som jag hade testat om jag bott i Stockholm, de har en massa aktiviteter men det behöver inte vara dating.
 
Sv: Hur träffa nån?

Men om man ska börja spontanragga i kön på ICA lär det ju bli en del jobbiga lägen där det visar sig att objektet ej är singel.. dessutom.. hur lyfter man ens frågan i kön? ;)

Han en kompis som är lite i samma läge som TS (också i Stockholm), där nätdejting inte känns helt rätt, så jag tar också gärna emot tips om det finns några singelaktiviteter i stan :)
ICA kön kanske var ett dåligt exempel ;) Men: var aktiv, rör dig ute bland folk! Behöver inte tvunget vara krogen! Gå kurser, delta i aktiviteter, gå på gruppträningar, föreläsningar m m

Du behöver ju inte rikta in dig enbart på att träffa singelkillar. Gör nya bekantskaper i stället, oavsett kön! Varje ny bekantskap har ju, i sin tur, en bekantskapskrets o där kanske finns nån intressant?
 
Sv: Hur träffa nån?

Varje ny bekantskap har ju, i sin tur, en bekantskapskrets o där kanske finns nån intressant?
Sådär tänker jag också. Alla känner någon som i sin tur känner någon. Även om killen man flirtat med inte är tillgänglig så kanske hans lillebror är, eller någon av hans kompisar.
 
Sv: Hur träffa nån?

Min förra träffade jag när jag var ute och red, lärde känna varandra via massa fikande på hans altan med hästen bredvid, den innan på jobbet, den innan det på en efterfest, den innan det via en vän.
Att vara lite babblig kommer man långt med. Eller att babbla trots att man inte är den babbliga typen, så gör jag :)
Nuvarande träffade jag genom att tacka ja till att resa till Thailand med en god väns exmake - trots att jag bara vinkat till mannen i fråga innan.
Kort sagt: Var lite öppen :)
 
Sv: Hur träffa nån?

Jag är väldigt social när jag väl är ute. Och jag träffar massor av folk via jobbet. Men ingen lycka än. Därför letar jag andra vägar.
 
Sv: Hur träffa nån?

Sluta sålla så hårt!

Ja tror inte man hittar rätt så länge man "vet vad man vill ha" drömmarnas man finns bara i drömmarna.

Bättre att vara öppen för allt och skrapa på ytan även om dem till första anblicken verkar vara fel så kan det vara ack så rätt där under.
 
Sv: Hur träffa nån?

Man ska inte leta. Slappna av och tänk inte på det, så kommer det plötsligt att slå ner en blixt när du minst anar det. ;)
 
Sv: Hur träffa nån?

Ja tror inte man hittar rätt så länge man "vet vad man vill ha" drömmarnas man finns bara i drömmarna.

Jag håller med.
"Jag vill ha... (följande kriterier)" begränsar en betydligt.
"Jag vill inte ha... (Ett begränsat antal icke förhandlingsbara kriterier)" öppnar för möjligheter.
 
Sv: Hur träffa nån?

Jag tror också det. Just därför vore det kanske bättre att träffas IRL första gången.
 
Sv: Hur träffa nån?

Vad ögat vill ha är inte alltid det bästa för själen..
Håller med om att nätdejting är värdelöst , har provat gå in några ggr men tröttnar efter nån dag bara att kolla
Mina har jag träffat ute i verkliga livet ..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: ginnies
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 676
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 335
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 383
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp