Hur träffades ni?

WBanna

Trådstartare
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D
 
Sambon och jag träffades på en grillfest. Min bror (som bor i England) och jag som på den tiden bodde på Irland var i Sverige samtidigt, vilket var väldigt ovanligt på den tiden. Så vi spenderade en helg i Göteborg tillsammans med massor med släkt och vänner. På lördagen hade vi bestämt att vi skulle gå på Liseberg, men brorsan var alldeles för bakfull för att gå dit menade han, så vi bestämde oss för att gå på en grillfest som hans kompisar anordnade. På samma grillfest fanns min sambo. Jag tyckte att han var lite söt och sexig på något vis, men det var inte förrän jag blev full som jag tyckte att han var riktigt snygg. Jag söp honom snygg. ;) Senare på kvällen ute på en klubb så fick vi till det och jag följde med honom hem. Dock somnade vi båda två så det blev inget ons alls. Dagen efter skulle jag med flyget och hade bråttom och han frågade efter mitt telefonnummer. Jag ville egentligen inte ha den kontakten, så jag gav honom min mailadress och sa att vi ses på Messenger.

Vi chattade en hel del i ett par veckor och jag insåg att killen är hur underbar som helst och alldeles för bra för att jag ska släppa. :) Nu har vi varit tillsammans i 8,5 år och bott ihop i 8.
 
Vi jobbade på samma företag, men olika orter o hade bara kontakt via telefon. Tycke uppstod efter hand och när vi efter ett år eller nått bestämde oss för att träffas IRL, föll vi handlöst båda 2. :love:
 
Jag planerade att flytta till sambons stad för att studera och tänkte att jag skulle kolla in killutbudet lite. Gjorde en sökning på karlar i lagom ålder i staden i fråga och var in och läste lite på sambons profil, men tänkte inte mer på det då. En stund senare fick jag ett mail från honom och sedan rullade det på rätt snabbt. Tio dagar senare flög han upp till Umeå där jag bodde då och sedan var det liksom klart. :D Jag flyttade ner enligt plan ungefär ett år senare och vi har nu varit tillsammans i tre år, sambo i ett och ett halvt.
 
Min sambo reste under sommaren och svängde förbi Stockholm för en helg bara. Genom Couchsurfing hade han efterlyst lokalt häng som ville gå på museum eller hitta på nåt kul och jag föreslog Fotografiska och Vasa, mest eftersom han verkade väldigt trevlig och det kunde vara kul. Vi tillbringade hela hans helg i Stockholm tillsammans, varav hälften i min säng :p, och hade supertrevligt och var helt överens om att det bara var en engångsgrej. Dagen efter att vi sagt hej då stöter vi av en slump ihop på centralen i Sthlm, mitt bland alla människor, när han är på väg till flyget och så fort han landade fick jag ett SMS där han säger att han hemskt gärna skulle vilja träffa mig igen under sommaren.

Det var början på ett års långdistansdejtande och sedan blev vi sambos. Idag har vi varit tillsammans i två år :).
 
Lunarstorm :o... Han började skriva till mig av en slump. Jag bodde ganska långt från min hemstad då men han bodde nära hemstaden. Sen när jag var hemma över jul så träffades vi. Sent på julaftons kväll kom han och hämtade mig i sin bil och jag var "ung och dum" och hängde med utan att tänka. Jag kom hem väldigt sent den natten efter att vi åkt runt med bilen och pratat i flera timmar och sen hamnat hemma hos honom en stund. Det var väl tur att jag vågade hänga med trots att mamma avrådde mig, för än så länge hänger vi ihop 5,5 år senare. Lika kär nu som då är jag :love: (och mamma tjatar på oss att vi borde gifta oss så han blir hennes svärson på riktigt).
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D

Spraydate. Min syrra övertalade mig att gå med där och jag skrev ihop en presentation som jag själv tyckte var lite underfundig och rolig. Fick BARA svar från världens töntar och blev så less att jag skrev en ny presentation som i princip gick ut på att är du sån, sån, sån, sån eller sån så gör dig för helvete inte besvär för du är inte vad jag söker. Fick en miljon "jävla bitch, vem tror du att du är"-svar samt ett som var trevligt och på den vägen är det :)
 
Haha, vilket underbart skämsigt ställe att träffas på :D ;)
Jag vet! Dessutom var vi väl båda lite för gamla för att hänga där egentligen. Det var precis i slutet av Lunarstorms storhetstid. Några månader senare flydde även jag och gick över till Facebook :D
 
Via min expojkvän, vi hade gjort slut ett par veckor innan men han ringde och frågade om jag ville följa med gänget till Bollnästorget Skansen (dansbandskväll)
Det var en kille där som skällde på mig för att jag rökte, och tog ifrån mig cigaretten och stampa på den.
Tog inte många träffar innan det sa klick, behöver jag säga att x-et blev skitsur :angel: men det kunde han gått ha tjat cheating bastard :cool:
 
Min sambo är bror till min svåger, så träffades rätt uppenbart genom våra syskon. Sen blev vi KK:s efter hångel under en Prince-konsert följt av den eminenta raggningsrepliken "Vill du följa med hem och se ett rap-battle?". Efter några månader som KK:s blev vi kära!
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D

Genom ett ex, som tidigare var nära vän med min man.
Det tog en sommars prövotid, ett uppehåll på några år och sedan var allt som krävdes ett försenat tåg.
Men sen så! Sen tog fart och det är fortfarande full fräs framåt!

Nu har vi varit ihop över 6,5 år, gifta i 4 och har både vovve, villa och volvo. Och en avkomma in the making.
 
Vi träffades när jag och en tjejkompis skulle gå på Valborgsfest på Chalmers, och fira att vi var singlar! Det varade jätte länge.. eller nej, just det. 8 år senare är vi sambos och förlovade. Vi måste först enas om hur giftermålet ska se ut innan det blir av ;)
 
Vi träffades på en studentfest när han precis hade börjat plugga i den stad där jag är född, var kompisar någon månad innan jag insåg att han var jäkligt söt och följde med honom hem ;)
Var KK i ca 6 månader innan vi insåg att vi var mer än så. Har nu varit tillsammans i lite mer än 2 år, snart bott ihop i 2 år och förlovade oss förra hösten :love:
 
På den tiden när vi träffades så var detta med internet hyfsat nytt, och jag hade just fått min första dator!
Hamnade på Aftonbladets sportchat, där det fanns en kille som jag började gnabbas med direkt (jag AIK han DIF).
Vi började även skriva till varandra på ICQ, och efter ngn vecka vart det telefonsamtal, fleeera timmar i sträck (fast ingen av oss egentligen gillar att prata i telefon!).
Vi bestämde att träffas efter kanske ett par veckor, och det sa klick direkt! Vi kände båda direkt att det var helt rätt!
Efter den dagen var vi inte ifrån varandra många timmar i sträck. Båda gick på gymnasiet, som vi lyckades sköta rätt bra ändå, men det blev många övernattningar och sena tågresor (bodde på var sin sida av sthlm).

Vi var då 18 år gamla. Idag är vi snart 35. Räkna själva ;)
Vi har en dotter på snart 5 år och allt bara känns helt rätt fortfarande! Snart ska vi göra ett stort test: flytta över 50 mil bort, vår första flytt tillsammans!
 
Alltså. Vet inte om jag uttryckte mig tokigt men jag och min syster är alltså tillsammans med ett syskonpar! På så vis blir ju min svåger också bror till min sambo :)
Jo jag förstod det när jag läst hela meningen :D, att han redan var din svåger innan du blev tillsammans med din sambo. :D.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter De senaste två månaderna har jag fått träffa massor av folk som jag inte kände tidigare – och lära mig massor av nytt. Det fortsätter...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
20 254
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Enya
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 243
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp