Hur träffades ni?

Jag och min partner jobbar på samma avdelning. Jag började där för snart ett år sedan och första gången jag såg honom sa mitt hjärta att vi hörde ihop, men min hjärna tyckte inte att jag skulle vara intresserad av någon på samma arbetsplats som jag inte känner som är ganska mycket äldre bla bla bla.... Så jag förnekade intensivt mina känslor i ett halvår innan jag insåg att det inte gick över, så då sa jag åt honom att vi borde umgås (han var lämpligt nog singel). Sagt och gjort, han dök upp på min uppfart en lördag och sen dess är vi tillsammans :)
 
Historierna går isär för mig och min man, han säger att vi sågs på en fest några månader innan jag träffade honom första gången.. :angel:
Men jag står fast vid att vi sågs första gången på min födelsedag, när jag var ute med en gemensam kompis till oss!

Hur eller hur hade han iallafall redan bestämt sig (har jag fått veta i efterhand), medan jag var väldigt skeptisk, han fick med mig hem, efter mycket tjat, på födelsedagskvällen, men det "hände inget" då.

En dryg månad senare sprang vi på varandra i Thailand, på Phi phi, jag var där med två kompisar (varav den ena var den gemensamma vännen), och han var där med sitt gäng, och helt plötsligt såg jag honom :love:

Det är snart fem år sen, och i år har vi varit gifta i två år! :)
 
Jag och min fru träffades på min brors bröllop. Det är 15 år sedan i år, och var nog det bästa med det äktenskapet. :D
 
Testade nätdejting under en period. Såg en kille på Happy pancake som jag bara fick någon känsla av...svårt att förklara. Drog iväg ett mail och fick ett svar. 2 dagars skrivande sen ringde han upp mig. 5 timmar i telefon och jag föll nog redan där. Efter några dagars timlånga telesamtal så träffades vi för en promenad med hundarna och jag blev för första gången i mitt liv "kär vid första ögonkastet". Efter den promenaden var det nog kört för båda :D
Vi har börjat skissa så smått på lite gemensamma framtidsplaner.
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D
På nätet, via en annons. Jag skulle sälja en häst och svarade på en köpannons. Riktnumret kände jag igen då jag hälsat på en annan häst som gått till det riktnummerområdet. Det var inte bara riktnumret som var samma utan samma ort och hästen jag besökt hade dött hos sin nya fodervärd. Nu skulle den ersättas! Hästen blev såld och efter flera år bor vi nu ihop. Tänk om jag inte frågat om riktnumret!?
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D

Jag och min partner träffades på Skype :D Jag bjöds in till ett gruppsamtal via en vän jag kände genom min gaming-guild och där var min sambo, lite tyst, djurvän, gullig :love:. Flera månader senare erkände jag hur jag kände för honom, vi flyttade ihop i England och bor ihop än idag. Jag hoppas vi kommer vara tillsammans en livstid.
 
Jag insåg att om jag skulle ha en chans att träffa nån kille över huvud taget utan att byta ut mina aktiviteter som ridning och körsång (=mest damer och äldre herrar i min omgivning) till nåt annat, så var det dags att testa nätdejting. Var lite skeptisk så började med Happy Pancake eftersom den var gratis. Efter ett par förstadejter med udda personer så hittade jag en hästintresserad som jag drog iväg ett mail till. Blev ganska förvånad när han svarade, men märkte snabbt att vi var på samma våglängd och efter en knapp veckas daglig mailkontakt så träffades vi i stan och tog en promenad och fikade. Tiden flög iväg och helt plötsligt hade solen gått ner bakom husen och båda satt och skakade av köld. Fortsatte maila (men pratade faktiskt aldrig i telefon) och träffades igen helgen efter och därefter även på vardagar. En månad senare sov han över hos mig för första gången och blev kvar där sen dess. Det är nu 1 år och 4 månader sedan och han bor fortfarande kvar. Har verkligen hittat en riktig själsfrände. :love:
 
Det ramlade in ett erbjudande i min inkorg för några vintrar sedan om att testa på Match en vecka. Jag skapade en användare och kikade på vilka killar som fanns i min stad. Fick syn på en som jobbade med djur och vars favoritfilm var "My neighbour Totoro" - perfekt! Jag skrev ett mail som jag sedan fick svar på och spontant kändes det väldigt bra. Upplyste honom om att jag bara testade på sidan en vecka och undrade om han kunde skriva till min vanliga mail istället. Han hakade på och sedan inleddes ett par veckors intensiv brevväxling eftersom hans internet lade av. Den dagen han väl steg innanför dörren sa det "klick" direkt, vi hade massor att prata om och han tyckte inte det var några problem alls att min stora 35-kilos hund låg i hans knä hela kvällen.
I helgen firar vi två år tillsammans och under tiden som gått har vi utökat hundflocken, köpt hus och inväntar spänt avkomman som är beräknad till Norges nationaldag :)
 
Vi träffades i en skog vid en sjö (På en sten?), genom gemensamma bekanta med samma hundintresse som oss. Vi tränade ihop under hösten och umgicks som vänner utan öppna romantiska baktankar.
Jag hade en annan men insåg ganska snart att det var dags att lämna honom innan jag begick snedsteg jag inte kunde stå för. Sagt och gjort, jag förklarade läget, som han sorgligt nog förstått före mig, för min dåvarande och bestämde mig där och då för att det skulle vara jag och sambon. Fem år (Nästan på dagen!) har gått, vi bor ihop sedan 4,5 år och varje gång jag ser honom inser jag att det är precis som det ska vara :love:

Som lite kuriosa kan jag även berätta att mitt ex träffade en kanontjej strax efter vi bröt upp, som han idag är på god väg att uppfylla hela "Volvo, villa, vovve, unge"-ramsan tillsammans med. Även om jag när vi bröt givetvis tänkte på mig själv i första hand, känns det väldigt fint att han fick precis det han ville ha och vi båda fick det bättre på var sitt håll.
 
På min brors inflyttningsfest.. Såg varann direkt när han (min sambo) kom in genom dörren, jag satt i en soffa mitt emot dörren, så det var kärlek vid första ögonkastet mer eller mindre ;) Vi sa dock inte mycket till varann den kvällen, och när han gick fick brorsan ett sms där sambon frågade vem jag var.... Storebror var inte nöjd och svara "lillsyrran, hands off!" :D Vi blev dock vänner på facebook och skrev där, smsade och till slut ringde varann och pratade. I flera månader faktiskt, innan jag åkte för att "besöka" brorsan igen. Var på fest tillsammans den kvällen och påväg ut till krogen kysstes vi första gången :love: Sedan dess har det varit vi, inne på vårat 4:e år tillsammans nu och blir fortfarande mer kär för varje dag som går :love:
 
Hans hund var halt och han försökte få tag i uppfödaren, men utan resultat och kom på att en skolkompis flyttat till samma ort. På hennes fb var de en bild på en hund uppfödaren äger så det var ju så bra att de kände varandra så han ringde sin gamla skolkompis, min bästis :) de bestämde att han skulle svänga förbi nästa dag då de inte setts på flera år.

Jag kläcker ur mig "söt hund, får man kn...la husse? " och han svarar "Självklart!":rofl:

Dagen efter får jag ett sms om han skulle komma förbi efter han jagat klart å visst var han välkommen.
Vi snacka som vi känt varandra hela livet :love: han skulle åka hem å sova men de sa jag nej till:o

Några månader senare flyttade vi ihop och vi har en dotter som bli 1 år i Maj :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter De senaste två månaderna har jag fått träffa massor av folk som jag inte kände tidigare – och lära mig massor av nytt. Det fortsätter...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
20 254
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Enya
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 243
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp