Hur träffades ni?

Första gången jag och min sambo träffades var vi 13 år gamla och skulle börja samma klass på högstadiet:D
Dock hade vi under många år en sorts hat kärlek till varandra och kunde varken leva med eller utan varandra som skapade ganska mycket drama i tonåren! Men sen så en dag när vi var 18 och båda avslutat våra dåvarande förhållande så föll allt bara på plats !
Nu har vi spenderat 4 år tillsammans , varav 3 som sambos och som det ser ut nu kommer det bli många till!
Vi har hunnit att skaffa två hundar tillsammans, flytta från vår hemstad och planerar nu inför vår framtid med husköp och framtida stad att bo i när studierna är över.

Lite roligt då vi gått i samma skolor sedan då vi började högstadiet, gick även samma gymnasium och nu till hösten kommer vi även studera vid samma universitet, känns som våra vägar är sammankopplade:D
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D

Tja, jag och min sambo har varit tillsammans imånga år nu-vi båda var i tonåren och fick första barnet ungefär 20 år sen..
Han var min första (och enda) pojkvän.Vi träffades i skolan,hans mammas familj är från england men hans pappa är svensk,de bodde nästan grannar med oss och de första som min familj blev bekanta med då vi flyttade till området.

Då i början-första året så sa jag till kompisar och familj att vi bara var kompisar
-då skämdes jag för han var så mager.lång-finnig. rödhårig och ja rätt och slätt han tilltalade mig inte utseendemässigt, låter inte shyst nu men jag tänkte så då-jag skulle ha han tills jag träffade en bättre---det gjorde jag aldrig dock.., men ffa så var han verkligen och fortfarande är min bästa vän.
 
Jag har vart ute och dansat(bugg/foxtrot) varje söndag sen i april plus lite strödagar här och var. För 6 veckor var jag på dåligt humör och hade bestämt mig för att inte träffa någon nu..jag varken ville eller orkade med det. Efter art ha tvekat hela dagen och halva kvällen så bestämde jag mig till slut för att åka ut och dansa.
Jag var inte alls taggad, men dansade med några riktigt bra och blev på bättre humör. Sen vart jag uppbjuden av en kille som liksom jag hade åkt dit själv, vi dansade en stund men skiljdes åt och dansade med andra. Träffade på varandra igen i en vätskepaus och dansade/pratade dom 2 timmar som återstod, satt sen kvar på parkeringen och pratade till klockan 05 på morgonen och sen dess har det vart vi, har bara vart åtskiljda när jag var i England och när jag sovit hemma för att jag jobbat ett par dagar i rad.

Men dom senaste 3 veckorna har jag typ bott hos honom och min lägenhet känns mest som en övernattningslägenhet :p
Är ju som sagt bara 6 veckor gammalt, men det känns så himla rätt! Om 3 veckor gifter sig min moster och han tackade ja till att följa med när vi bara setts i 3 veckor :love:
 
Via nätdejting. En sån där solskens historia där luftslottet som byggdes visade sig vara sant.
Pratade via siten, msn och telefon i totalt en månad innan vi träffades för första dejten. Sen dess har vi varit sambos. Förlovade oss efter dryga halvåret. I år har det varit vi i fyra år. :love:
 
På ett forum. Han skickade ett flummigt PM till mig och frågade om jag hade Facebook. Vi skrev till varandra varje dag, efter ett par
månader började vi ringa varandra över Skype. Vi började väl prata i mars, i oktober bestämde jag mig för att det var liksom dags att
göra Englandsresan jag alltid velat göra, och då kunde jag likväl träffa honom också!

Han mötte upp mig på flygplatsen i London och vi hamnade i Cardiff på kvällen. Haha. Min resa var planerad att pågå i ungefär en
vecka innan jag skulle åka hem. Men det gjorde jag inte, jag åkte med hem till honom istället och så bodde jag där i en vecka innan jag
åkte hem. Det hela slutade med att vi bestämde oss för att ha ett distansförhållande, men det gick väl inte så bra med det. I December
satte han sig på ett flyg hit, skulle vara här i en vecka. Men han åkte aldrig hem igen. Så nu har vi bott ihop i 8 månader och firar ett
år i oktober.
 
Folkhögskola - 2-årig fritidsledarlinje. Första året var vi bara kompisar, inget mer alls. Sen jobbade vi ihop i början på sommaren och jag började inse att nästa sommar så har vi slutat utbildningen och då skiljs våra vägar...men jag åkte hem till sambon och fortsatte mitt liv där. Så började höstterminen och vi umgicks ännu mer än året innan. Det var bara att åka hem, säga sorry till dåvarande sambon, packa sina grejor och sen dess är det vi på heltid. Har hunnit bli 17 år och två barn + att vi jobbar tillsammans också.
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D
Jag träffade min make på en Waxholmsbåt 8 juni 1962. Han var eldare (koleldad båt) och jag jobbade i kaffeserveringen. Det sa KLICK direkt och vi höll ihop i 39 år innan han avled 2001.

Min sambo träffade jag via en kontaktannons maj 2002 och vi var tillsammans ända tills han gick bort december 2012.

Min nuvarande hjärtevän har jag också lärt känna via en datingsida och jag hoppas det ska hålla länge. Gamla tanter kan än! (är 71 år)
 
Nätdejting.

:-)

Inte så mkt skrivande innan.

Bor ihop sedan snart två år. Fyra ponnyer, två hundar och försöker göra en gemensam avkomma men det går skitdåligt. Snart kommer hans barnbarn nr 2 istället :grin:
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D

Jag jobbar som städerska, och under ett par år var jag på ett företag och städade.
En dag kom den snyggaste karln in, jag såg ut såhär :o och pep fram ett hej. Vi pratade aldrig (jag blev sjukt nervös i hans närhet) utan hejjade bara lite snabbt. Sen slutade han.

Jag snokade fram honom på Facebook, skickade iväg ett meddelande - är man inte vän med personen så hamnar det ju i övrigtkorgen... - han såg det ½ år senare :D det visade sig att båda skulle ut den kvällen, vi hamnade på samma uteställe och nu har vi varit ihop 1½ år :love:

08_vimmel_52d18c579606ee5ac4d8bac0.jpg

(världens mest osmickrande bild på mig...)
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D

Jag träffade min man på ..... *trumvirvel* KROGEN!

Vilsen själ jag var sprang runt på krogen och hittar brorsans träningskompis SOM har en bror SOM skulle vara något för mig enligt brorsan. Båda jobbar som vakt och brorsans träningskompis pekar ut sin bror i vimlet och jag hälsar blygt på honom senare. En vecka senare, rännande på samma krog hejar jag på han igen och då får jag en kram, jag är chockad och tror att han tagit fel på person. Veckan efter det möter jag syskonen igen på en annan krog, lediga! Min brors träningskompis tycker det är dags att få slut på mitt tjat om var hans bror befinner sig hela tiden (så jag kunde glutta på honom i smyg) BÄR mig till dansgolvet, ställer mig framför honom. Det var bara 4 år sen, sen 2 år tillbaka är vi gifta och jag är inte ett dugg vilsen längre :love::love:
 
Jag vill veta mer!
Okeeej...en ännu längre version? :rofl:
Nä, men för att göra en lång historia kort:
Jag medverkade i ett reportage i protest mot att vår verksamhet skulle privatiseras, han såg det - kom till verksamheten och ett halvår senare (efter fjorton sorger och arton bedrövelser, typ) tog jag mod till mig och skickade ett sms...efter att liksom ha känt vibbar som jag inte vågat tro på.
Och på den vägen blev det.
Vi bodde ihop i lite mer än ett år, men så avled mamma och sorgen blev för tung för två att dela på liten yta så vi fortsätter som "blandbos" :)
 
På en fest. Typ 3 veckor efter att jag slängt ut min fd. Min bästa kompis tyckte jag behövde ut och se nåt annat, gick på en fest med mest gamla bekanta, men en var ny.
Visade sig att vi gått på samma skola 3 år, men vägarna hade aldrig korsats trots många gemensamma vänner. Dock tog det ett tag innan det blev vi, sen distansförhållande ett år. Nu har vi varit sambos i 3 år :)
 
På en nätdejtingsida... :o Känns pinsamt på något vis, träffades när jag var nitton och då ska man väl snarare ragga på krogen! :p
Jag var egentligen inte det minsta intresserad av ett förhållande, men vi började träna tillsammans och... tja... efter ett tag fick han mig i säng och sen blev aldrig av med mig igen :angel:
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D


Vi träffades på en sladdträff med bilarna. Min polare frågade hans polare om tändare och på den vägen är det! Gifter oss om en vecka och jag är gravid, plus massa djur tillsammans :) världens bästa!
 
Senast ändrad:
Träffades på krogen, trodde det skulle stanna vid ett ons men det blev mer än så. Har varit ihop i 6 år, varav ca 5 år som sambos. En sån kille jag aldrig trodde jag skulle bli ihop med, han är perfekt för mig.
 
Vi träffades första året på gymnasiet, jag bestämde mig för att byta skola så jag la en lapp i hans skåp med mitt telefonnummer. Han ringde upp dagen efter när jag var ute och red! Det är i år 10 år sedan, vi har varit tillsammans i ett sträck i 7 år och innan dess i två omgångar á 6 mån vardera!

Mitt livs kärlek, inget snack om den saken!
 
träffades genom jobbet, jag är tävlingsmänniska och han var för mig ett svårt offer. Men bestämmer man sig så.. Tog över ett år att fånga den lilla tönten men nu sitter vi här i vår bostadsrätt sedan sex år tillbaka.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter De senaste två månaderna har jag fått träffa massor av folk som jag inte kände tidigare – och lära mig massor av nytt. Det fortsätter...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
20 259
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Enya
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 318
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp