Hur träffades ni?

Efter 8 år som singel hade jag gett upp hoppet, typ.
Hängde på en av passagens chattar och en tjej där tipsade om kontaktsajten, där hon hade hittat några spännande killar.
Jag tänkte att "tja, det kostar ju inget att prova"...

Det är nu drygt 15 år sedan, vi är gifta, har 4 barn och bor på gård sedan nästan lika länge (gården köptes 3 månader efter att vi träffats IRL första gången :p) - och vi har inga andra planer än att fortsätta på den inslagna vägen.
 
Jag jobbade på ett företag där vi hade lastbilschaufförer som körde flis för oss. En dag satt jag i hjullastaren o då kom en lastbil o ville få lasta. Vi bytte plats o denna skäggiga gubbe var rätt pratsam. Bjöd in mig till att förfesta o sen "gå ut o festa" i Kungsbacka. NO WAY tänkte jag.... Han var ju gammal o Kungsbacka, hallå, där kunde man ju inte festa, det var ju bara Göteborg som var nåt o ha!

Helt plötsligt började denne chaufför komma upp o fika i vårt fikarum dagligen...

Nån månad senare bjöd han med mig på sitt företags julbord. O det kunde ju kanske vara kul o träffa dom andra chaufförerna...

Han företag bestod av hans chef o dennes fru. Så visade sig jag blev utlurad på dubbeldejt... Men han hade iaf rakat av sig skägget o såg nu ut att vara under 30 iaf. Jag var typ 22 tror jag.

Det är snart nio år sedan! Vi köpte hus 7månader senare o blev sambos. Idag har vi en hel hästgård och har det bättre än nånsin.

O skägget? Det har jag lärt mig tycka om ;-)
 
I en raggarbil sa det klick för honom iaf :D

Jag hade känt till honom i några år via gemensamma vänner, och släktingar. (Hans kusin är ihop med min morbror sedan drygt 20 år tillbaka). Men han hade aldrig intresserat mig.

På en crusing för 4 år så var en av mina närmaste kusiner chaufför åt honom och några fler. Jag var nybliven singel efter ett rätt hetsigt förhållande, och var så anti denna klängiga karl. Så jag fick stänga av min mobil för han ringde konstant efter att min kusin gett ut mitt nummer. Jag hoppade in i bilen när han inte satt där i, och hoppade ur när han kom tillbaka. Blev iaf så att jag följde med och käkade pizza på förmorgonen md hela bilgänget. Jag fick efter denna kväll så otroligt många sms varje dag från honom, obesvarade från min sida, men till slut fick jag honom att lova att om vi träffades en gång så skulle han sluta höra av sig. Vi träffades en gång, och min förhoppning att han skulle sluta höra av sig sprack. Det blev värre och våra gemensamma vänner sa att jag skulle ge honom en chans. Han hade frågat ut våra vänner om allt som rörde mig, och det visade sig att hans mammas vännina var min reserv-chef. Så han hade t om frågat henne om mig. Hade nog kunnat anmäla karln för förföljning, men jag visste sedan flera år tillbaka hur snäll han är så istället väcktes mitt nyfikenhet om varför efterforskning om en tjej som inte var lika intresserad.

Många motgångar har vi haft sedan dess men nu bor vi ihop sedan 18 månader tillbaka och har en snart en 10 månaders liten kille ihop.
 
Jag och mina föräldrar flyttade från stockholm till en liten stad (by/samhälle/håla?) utanför västerås. Vi hade företaget med oss och han blev anställd efter några veckor. Jag sökte lite annat arbete första månaden och var inte där så mycket, hade pojkvän i stockholm och var bara intresserad av vänskap. Efter ett tag började jag jobba heltid hos mina föräldrar och det tog slut med pojkvännen. Vi började prata mer och mer, jag följde med han och hans polare på lite allt möjligt och började märka av hans intresse... Rodnande med händerna framför ansiktet kunde han sitta och fnissa framför mig när jag sa nått knäppt, hur gullig som helst :D var inte särskilt intresserad till en början, hade mest tänkt att vara hos hästen och hitta nya vänner här men tydligen hade livet andra planer :idea: vi har väl inte vart tillsammans särskilt längre men det känns toppen :love:
 
Min sambo och jag träffades genom gemensamma vänner.

Valborg för två år sedan hängde jag med en vän ut till Hammarbybacken för att spela kubb, dricka lite öl och titta på brasan. En av hennes killkompisar hade tagit med sig en vän, D. Jag tyckte att han var jättesöt, lite galen och supercharmig, men höll mig lite undan då jag typ en vecka tidigare bestämt mig för att vara själv ett tag. Vi åkte sedan in till en bar, jag och D pratade hela vägen och när de andra gick hem så gick vi vidare och dansade, och på den vägen är det :)
 
Nätdejting! :D Happy Pancake för 4,5 år sen.

Jag hade hört talas om den sidan här på Buke och bestämde mig för att testa, varför inte liksom. Fick ganska mycket mail, gick på några dejter men inget som blev något. Fick bland annat ett ganska skittråkigt mail, det stod typ "Hej, vad har du för dig en söndagkväll som denna?". Jag hade tråkigt så jag svarade ändå, han inledde med ett extremt dåligt skämt men vi fortsatte maila. Klickade rätt så bra i skriven text, jag var dock inte speciellt intresserad eftersom han inte bodde i Sverige vid den tidpunkten. Ville inte ha långdistansförhållande liksom.

Nåväl, livet rullade på och jag mailade med den här killen hyfsat regelbundet. Sen märkte jag att han slutat skriva. Jaha, han kanske hittade någon, tänkte jag. Någon vecka senare får jag ett nytt mail där han frågar hur helgen har varit och sen ber han att jag gärna får säga till om jag inte vill maila mer och inte bara sluta svara... Det visar sig att det var jag som glömt svara på hans mail :o Jag skriver ett långt svar tillbaka och ber så hemskt mycket om ursäkt osv. Han tar inte illa upp och vi går vidare till msn. Chattar ganska frekvent om ditten och datten.

Efter någon månad skulle han hem till Sverige på semester och frågar om jag vill träffas. Jag har inte riktigt funderat på hur han ser ut eller sådär, tycker mest att han är trevlig. Har ju sett bilder såklart men inte tänkt så mycket på det. Går med på att träffas. Vi promenerar och pratar i flera timmar. Träffas några fler gånger under hans semester, lagom tills han ska åka igen så har vi fastnat totalt för varandra och bestämmer oss för att försöka på distans.

1,5 år med skype, resor en gång i månaden samt att jag bodde hos honom i 3 månader utomlands, sen flyttade vi ihop och nästa år ska vi gifta oss :)
 
Via helgon.nets klotterplank där han trollade friskt :-). Vi var sen KK i ca 1 år, men det var nog kört från dag ett egentligen, vi var lite fega bara.

Nu sambo i hus och med en bulle i ugnen :-).
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D

Jag och min sambo gick på blinddate för 4 år sedan ;) Det var ett par gemensamma vänner som tyckte vi skulle passa bra ihop, och de hade visst rätt.
 
På krogen. Jag fick hans visitkort efter en lång intressant diskussion, sen såg jag till att vi möttes 4 månader senare när jag var singel.
 
Jag tycker att det är kul att få höra historier om hur folk träffade sin partner, så berätta nu: hur träffades NI? :D

En klasskamrat till mig (A) blev på gymnasiet ihop med en gammal klasskamrat till min syster, så hon blev kvar i våran lilla håla. Jag och A blev goda vänner och hängde ihop, festade med hennes killes vänner och även hans bror (K). Efter ett par år så erkände jag för A att jag var lite intresserad utav K, men att jag aldrig fick någon kläm på hur han egentligen var. Hon tyckte att han var lite omogen och alldeles för enspårig i sina intressen (bilar...) och jag höll väl med lite där. Nu flera år senare (med bla årlig midsommarfirande och nyårsfirande ihop) så körde jag hem honom efter nyårsfirande, skickade när jag kom hem ett sms för att säga att jag var hemma (varför jag nu gjorde det vet jag ju nu i efterhand :heart) Något hade känts annorlunda under firandet och han svarade och sedan skickade vi sms i flera timmar fram och tillbaka. Nästa dag skulle jag ändå till Hålan och lämna en klippmaskin varpå han skrev att jag visste ju vart han bodde om jag blev kaffesugen. Jag har sedan nyår sovit i mitt eget hus 1 natt...och då var K där med :heart. Allt känns så lugnt, bra och rätt! Så det tog oss hela 7-8 år att inse att han var så blyg ibland tjejer att han istället verkade ointresserad och jag var så blind att jag inte såg igenom det, vilket vi nu dels skrattar åt och dels grämer oss över, vi kunde ju kommit på detta så mkt tidigare :-)
 
Det ringde en kväll och en man presenterade sig och undrade om han fick bjuda på fika.

Jag blev ju rätt så häpen och lite misstänksam. Men samtalet blev lite längre eftersom han var så trevlig, och när han dessutom visade sig ha ridit ett antal år så hamnade han på plus.
Fikat blev av och det är väl drygt 20 år sedan nu.

Han hade sett mig påmitt jobb (postkassör).
 
På happy pancake, hade varit medlem där ett tag och dejtat ett par stycken som inte alls visade sig vara något och satsa på. Hade bestämt mig för att lägga ner alltihop men gjorde en sista sökning på närområdet för skojs skull, hittade killens profil och bestämde mig för att skriva till honom. Han svarade direkt och sedan dess har vi snackat i timmar nästan dagligen, två gånger har vi träffats hittills och han är verkligen så bra som han verkade i profiltexten :up:
 
via en dejtingsida :D
när man loggade in så var det bilder på senast inloggade eller något sånt. Bilder på medlemmar iallafall. Och det var en kille där som var så snygg!! Men waaaayyyy out of my league! Så jag vågade inte skriva till honom. Men det var något som fick mig att dras till hans profilbild.. Och den var överallt den jäkla bilden. :D
En dag hade han med bilden skrivit till mig. Jag trodde någon drev med mig :o Vi skrev på msn, sms och pratade i telefon konstant tills vi träffades IRL.
Så många konstiga sammanträffanden och likheter så det nästan var obehagligt. Vi har haft väldigt lika uppväxt, vi har båda en lillasyster som är 12 år yngre, bådas systrar har ovanliga namn för sin ålder. Min farbror heter samma sak som hans pappa, min pappas moster heter lika som hans pappas moster, och fler namn i närmsta släkten som är samma.. Våra pappor har samma intressen..
Vi gillar samma sorts musik, samma värderingar om det mesta, har samma intressen..

Vi träffades IRL första helgen i juli, 19/6 var vi ett officiellt par, 19/8 friade han. 10/10 blev vi sambos. 31/12 överraskade (nåja.. :p ) våra familjer med att gifta oss.
När min mamma kommer till lokalen där vi ska ha vår "nyårsfest" och vi presenterar henne för makens mamma och syster, så säger makens syster "men mamma, den här kvinnan har varit hos oss på fest". Då har våra mammor träffats en gång ett år tidigare eller något sånt. Dom har en gemensam bekant. Våra föräldrar bor inte ens i samma stad. Det är 13 mil mellan städerna dom bor i. Min mamma har ingen annan koppling till staden som makens föräldrar bor i.

Vi säger ofta vad den andra tänker. Alltså, vi kan sitta hemma, typ han läser en bok och jag sitter och syr eller något annat, helt tysta i flera timmar, sen helt plötsligt säger vi exakt samma sak samtidigt.

Nu har vi hästar, hundar och katter, har flyttat till hans hemstad och livet rullar på och är alldeles underbart :love:
 
Min dejt jag hitta på dansen i somras dumpade mig typ någon vecka efter jag skrivit här.. så egentligen kanske jag inte borde tala om nu :p

Men min pojkvän träffade jag också på dans, 5e oktober förra året och sen dess är det vi :love: även om jag var väldigt anti i början och inte riktigt gav honom en ärlig chans, så har han stannat kvar.
Och allt är så himla bra! Han planerar sommaren och han sa i helgen att vi kanske skulle hålla oss väl med hans granne som har hästar så min bebis har nånstans att bo sen så småningom :love:

:D :D
 
Via min dåvarande pojkvän :o pojkvännen hade praktik på hans jobb. De blev vänner och umgicks en del och det blev automatiskt att jag hängde på. Jag "letade" ju ingen ny för jag var lycklig med pojkvännen. Men vänskapen gick över i något annat, först från hans sida och jag fattade ingenting förrän långt senare. Insåg att han var mannen med STORT M! Gjorde slut med min pojkvän och vi blev tillsammans och har så varit i snart 6 år nu. Gifta, köpt gård, har en dotter och en till unge på väg! Han är mitt livs stora kärlek :love:
 
Jag träffade min man på nätet (Happy Pancake). Sista försöket innan jag skulle lägga ner det där med nätdejtingen. Vi konstaterade direkt att vi var väldigt lika och trivdes ihop men det tog flera månader innan vi bestämde oss för att satsa (båda var ärrade av tidigare förhållanden). Om en månad firar vi 6 år. Vi har varit gifta i 2,5 år och har en dotter på 4 månader :love:
 
Vi träffades för ganska exakt ett år sen på en stor parkering på en av Sthlm större köpcenter. Både han och jag var där med respektive kompisar för att "kolla läget" (dvs om någon var ute med bilen och sladdade). Och det var bara hans och mitt sällskap där. Min kompis frågade hans kompis om eld, och på den vägen var det. Helgen efter festade jag och min bästa kompis med han och hans kompis. Och ytterligare en vecka efter de blev vi tillsammans :) (på alla hjärtans dag) :D

Nu har det snart gått ett år och vi är gifta sen snart 6 månader, köpt bostad ihop, har flera djur tillsammans och dessutom ploppar ett barn ut om 2månader drygt :)!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter De senaste två månaderna har jag fått träffa massor av folk som jag inte kände tidigare – och lära mig massor av nytt. Det fortsätter...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
20 254
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Enya
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 243
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp