hur träna lastning??

Sv: hur träna lastning??

Säger bara en sak. Kolla ponnyakuten på svt.se/play

Om du inte redan sett det så är det ett gäng ungdommar som får komma på ridläger hos hästartisten Tobbe larsson. Ungdommarna har diverse problem med sina hästar som dom får hjälp att lösa. Det är någon häst som har väldiga problem att åka transport. Dom visar hur dom tränar bort problemet. Förra säsongen var det också en häst med som inte ville åka transport, dom löste det på samma sätt. Så detta fungerar nog på alla hästar. Så spana in det, grymt bra!! Dom löser problemen helt och hållet. Kan verkligen rekomendera det.
 
Sv: hur träna lastning??

Men varför är han helt coollugn när han står där inne då?
Om det nu är så obehagligt?

Jag tror inte hästar tänker så, Jag tror att obehaget ligger i beslutet att gå in eller inte den kan inte bestäma om det är farligt eller inte. När den är där så är det ju inte farligt men det vet ju inte förens den är där.
 
Sv: hur träna lastning??

Själv hade jag stora problem att få hästen att stå kvar i transporten. Fick in honom utan större problem men efter en mkt kort stund så backade han ut och jag fick honom INTE att stanna kvar.. Höll på att traggla i flera veckor och tillslut kände jag att jag inte kom framåt... :mad:

Ringde då en NH tränare i trakten som på två tränings tillfällen har gjort att detta problem nu är borta.

Jag har aldrig tidigare varit i kontakt med "NH" men blev imponerad av hur hästen hanterades. Jag hade tyvärr förutfattade meningar om NH med "repviftande" osv.. :o Detta var istället : Lugn och konsekvent hantering som resulterade i att hästen nu står kvar i kärran.:bow:

Har väl inte så mycket mer råd än att jag ringde NH tränare och det löste problemet.:laugh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 322
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 032
Senast: Solstig
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 290
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp