Hur tycker ni väskförbud fungerar i praktiken?

Ja vi såg det på väg mot vår ingång så därför var det skumt att vi slapp.
Jag slår vad om att visitering/väskförbud, som så mycket annat som lagstiftats i landet på sistone, kommer att användas för att motivera rasistiskt bemötande. Precis som ID-kontrollerna på tågen i Öresund, visitationszoner mm.
 
Jag slår vad om att visitering/väskförbud, som så mycket annat som lagstiftats i landet på sistone, kommer att användas för att motivera rasistiskt bemötande. Precis som ID-kontrollerna på tågen i Öresund, visitationszoner mm.

Va? Seriöst? Allt är inte en komplott...

Däremot tror jag att väskförbudet är totalt verkningslöst. Det hade varit bättre att bara visitera ordentligt och ha metalldetektor (och söta spaniels som patrullerade längst köerna :love:) som de hade i London när jag var på konsert där. De som hade väskor fick stå i en kö och vi som inte hade det i en annan. De som inte hade väskor kom in snabbare. Men man fick ha med väska in. Detta var en månad efter attacken på Ariana Grande konserten och hela London var på helspänn. Beväpnad polis på gatorna! Och inte några små pistoler utan rejäla grejor!
 
Jag hade tänkt åka till Falsterbo i sommar men jag struntar i det om jag inte får ha med mig min ryggsäck. Det blir helt enkelt inte en trevlig dag om jag inte kan ha med vattenflaska, lunch, snacks, solkräm och regnkläder om det finns risk för regn osv. Jag har dåliga axlar så jag kan inte gå runt och bära på en påse hela dagen. Jag behöver min ryggsäck som lägger vikten på höfterna istället för axlarna.

Jag gissar att många kommer undvika Falsterbo och liknande evenemang ute i sommar om man inte får ha med väska in.
Ja på Falsterbo vill jag ha ryggsäck! Det är ute, länge, dyr mat med långa köer mm. Hoppas de släppt skiten tills dess.
 
Jag var bara på Eurohorse och fick ha med mig ryggsäck i egenskap av utställare. Ingen kontroll alls på det. Så om man vill är det väl bara att fixa ett kort.


Märkligt men inte förvånad med tanke på att de inte visiterade någon besökare överhuvudtaget vid inträdet till Eurohorse.
 
Jag hade tänkt åka till Falsterbo i sommar men jag struntar i det om jag inte får ha med mig min ryggsäck. Det blir helt enkelt inte en trevlig dag om jag inte kan ha med vattenflaska, lunch, snacks, solkräm och regnkläder om det finns risk för regn osv. Jag har dåliga axlar så jag kan inte gå runt och bära på en påse hela dagen. Jag behöver min ryggsäck som lägger vikten på höfterna istället för axlarna.

Jag gissar att många kommer undvika Falsterbo och liknande evenemang ute i sommar om man inte får ha med väska in.


Ja jag håller med jag hade funderingar på att åka till Falsterbo i sommar då jag aldrig varit där men alltid har velat besöka det. I sommar såg jag att det skulle vara möjligt tidsmässigt. Men utan väska eller ryggsäck känns det alldeles för krångligt särskilt som jag inte kan köra bil och inte skulle ha någonstans att förvara saker som inte får plats i fickorna. Särskilt vid ett utomhusevent jag vill ju definitivt kunna ha en tunn regnjacka vid risk för regn med mig men vill inte bära omkring på den i handen till exempel.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
24 878
Senast: Niyama
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalister! Jag befinner mig, enligt mig, i en svår situation just nu och jag vet inte riktigt om jag ska ta höger eller...
Svar
17
· Visningar
2 708
Senast: Maoam
·
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns många duktiga juridiskt kunniga här på Buke så jag hoppas ni orkar läsa igenom det här, jag ska försöka...
Svar
18
· Visningar
1 563
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp