Husköpstråden del 3

Sen pratade vi med mäklaren på visningen om tillträde och jag hoppas att det är plus i kanten att vi kan tillträde runt samma tid som säljare vill flytta. Dom har köpt hus nämligen och vill flytta runt juni/juli vilket passar oss perfekt då vi har uppsägningstiden som passar på nuvarande bostad.
Jag kommer erbjuda övertag när säljaren vill samt att denne slipper flyttstädningen med mitt första bud (om jag budar). Jag vill ändå städa själv :)
 
Spännande. Just nu leder vi budgivningen. Bara en annan budgivare. Dom körde rätt hårt och höjde med 50k per gång, medans vi inte gjorde så. Det är dock rätt nervpirrande :nailbiting: Nu har dom inte bjudit på ett tag, men jag försöker hålla mig lugn. (🤣) Jag har några andra lägenheter vi kan kolla på om detta inte går vägen, men får väl vänta och se.
 
Spännande. Just nu leder vi budgivningen. Bara en annan budgivare. Dom körde rätt hårt och höjde med 50k per gång, medans vi inte gjorde så. Det är dock rätt nervpirrande :nailbiting: Nu har dom inte bjudit på ett tag, men jag försöker hålla mig lugn. (🤣) Jag har några andra lägenheter vi kan kolla på om detta inte går vägen, men får väl vänta och se.
Hur långt har ni till er maxgräns?
 
Finns ett annat objekt till salu i samma hus, för 200k mindre än det vi bjudit nu i utgångspris. Och dom andra försäljningar som är såld senaste månader i samma hus/BRF är sålda för mindre än vi bjudit nu. Så om det skiter sig med denna så har vi 2 lägenheter som är intressanta är vi troligen kommer bjuda på dom. Ena som sagt i samma hus och en annan lite längre bort :) så försöker lugna mig med detta :nailbiting:
 
Finns ett annat objekt till salu i samma hus, för 200k mindre än det vi bjudit nu i utgångspris. Och dom andra försäljningar som är såld senaste månader i samma hus/BRF är sålda för mindre än vi bjudit nu. Så om det skiter sig med denna så har vi 2 lägenheter som är intressanta är vi troligen kommer bjuda på dom. Ena som sagt i samma hus och en annan lite längre bort :) så försöker lugna mig med detta :nailbiting:
Är den ni budar på bättre skick än de andra? Eller något annat som gör att just den tilltalar er? Låter ju som bra sits annars när det finns fler o dessutom billigare.
 
Är den ni budar på bättre skick än de andra? Eller något annat som gör att just den tilltalar er? Låter ju som bra sits annars när det finns fler o dessutom billigare.
Ja är särskilt badrummet och köket som skiljer åt. Inget fel på den andra alls. Men gillar verkligen det i denna. Badrummet är tråkigt och vitt i den andra. Gillar kaklet mycket mer i denna. Vi kommer inte gå över vår gräns oavsett. Så avvaktar. Vi leder just nu. Andra har inte bjudit sen lunch. Men känns lite tråkigt att inte få veta. Jag gillar inte denna mäklaren och väldigt synd att det inte är hans kollega som visade oss dom andra lägenheterna för henne gillade vi.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 146
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 542
· Visningar
80 731
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 610
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 961
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp