Husköpstråden del 3

Letar BRF. Som tur är verkar det vara köparens marknad. Kollade på 2 stycken igår, men ingen av dom är något för oss. Hus har vi inte råd med i Göteborg iaf. Sambon vill kunna cykla till jobbet, så vi letar nära där. Skall på ännu en visning i helgen, gillar den skarpt på bilderna. Har varit en visning innan, men inga bud, så hoppas att vi kanske kan bjuda under iså fall :) Mäklaren igår påstod att marknaden är på väg att vända lite, men för mig låter som ett säljknep. Har ni märkt av att det skulle vara nödvändigt att "löp och köp"? Den ena lägenheten verkar ha legat ute i månader, och vi gillade den inte alls. Golven va riktigt tråkiga, och köket hade mycket slitage på alla skåp/luckor, plus felmonterat så luckan över hällen skrapade emot och gjort fula märken. Så man hade troligtvis behövt byta alla köksluckorna själv.
Marknaden håller på att vända lite, fler försäljningar nu :)
 
Min lägenhet (BRF) ligger ute för försäljning. Den har ju "radhuskänsla" dvs egen uteplats på både fram å baksida med egen ingång osv. Iom detta ligger den minst 500 000 över liknande bostäder (exakt likadana lägenheter men utan uteplatserna dvs på plan 1-3 osv ) innan eller direkt i början på pandemin så gick de som va liknande min för 200 000 mer än min ligger ute för. Och min ligger ute för det jag vill ha, dvs den ligger inte ute med "lockpris" utan det priset jag säljer för. Vilket jag definitivt vill ge min mäklare en eloge för. För annars är det vanligt att ligga "lägre" och sen får de inte ens bud på det de ligger ute för och ändrar sen sina annonser med "acceptpris".

Så även om det är "köparens marknad" så vill jag fortfarande ha "mina pengar" och har råd att vänta. Och ja jag tror det kommer vända så fort det blir varmare då man verkligen kommer kunna se möjligheterna och framförallt fördelen med min lgh =) Min lägenhet är så "unik" att jag inväntar rätt pris istället för "områdets pris"
På tal om lockpriset.
Håller ju på sälja mitt föräldrahem just och mäklaren var tveksam om det fanns en marknad och gick ut med ett väldigt lågt utgångspris. Det var inte menat som ett lockpris på något sätt utan vi var genuint osäkra på om vi skulle få några intresserade öht (renoveringsobjekt delux). Det har varit helt galet tryck O_o
Uppenbarligen är folk intresserade av att renovera :rofl:
 
På tal om lockpriset.
Håller ju på sälja mitt föräldrahem just och mäklaren var tveksam om det fanns en marknad och gick ut med ett väldigt lågt utgångspris. Det var inte menat som ett lockpris på något sätt utan vi var genuint osäkra på om vi skulle få några intresserade öht (renoveringsobjekt delux). Det har varit helt galet tryck O_o
Uppenbarligen är folk intresserade av att renovera :rofl:
Låga priser lockar många.
 
Är i husjaktsstadiet. Trist när mäklare inte svarar på intresseanmälan.
Har ni några mäklarfirmor ni ogillar? Jag ser Notar som oseriösa clowner. Dåligt med dokumentation i annonserna och nonchig attityd.
Håller inte med alls. Mycket god erfarenhet av Notar.
 
Letar BRF. Som tur är verkar det vara köparens marknad. Kollade på 2 stycken igår, men ingen av dom är något för oss. Hus har vi inte råd med i Göteborg iaf. Sambon vill kunna cykla till jobbet, så vi letar nära där. Skall på ännu en visning i helgen, gillar den skarpt på bilderna. Har varit en visning innan, men inga bud, så hoppas att vi kanske kan bjuda under iså fall :) Mäklaren igår påstod att marknaden är på väg att vända lite, men för mig låter som ett säljknep. Har ni märkt av att det skulle vara nödvändigt att "löp och köp"? Den ena lägenheten verkar ha legat ute i månader, och vi gillade den inte alls. Golven va riktigt tråkiga, och köket hade mycket slitage på alla skåp/luckor, plus felmonterat så luckan över hällen skrapade emot och gjort fula märken. Så man hade troligtvis behövt byta alla köksluckorna själv.
Mäklaren har rätt i att det finns efterfrågan, men det är på en viss typ av objekt. De objekten som är attraktiva nu försvinner också snabbt det vill säga efter 1-2 visningar. Något som legat ute i månader är inte mer attraktivt nu än för en månad sedan.
 
Mäklaren har rätt i att det finns efterfrågan, men det är på en viss typ av objekt. De objekten som är attraktiva nu försvinner också snabbt det vill säga efter 1-2 visningar. Något som legat ute i månader är inte mer attraktivt nu än för en månad sedan.
Skönt att veta :) dessa lägenheter är inget särskilt utan finns många såna ute.
 
Är i husjaktsstadiet. Trist när mäklare inte svarar på intresseanmälan.
Har ni några mäklarfirmor ni ogillar? Jag ser Notar som oseriösa clowner. Dåligt med dokumentation i annonserna och nonchig attityd.
Mitt hatobjekt är Mohv, de lägger bostäder som kommande forever istället för att bara köra.
 
Mäklaren har rätt i att det finns efterfrågan, men det är på en viss typ av objekt. De objekten som är attraktiva nu försvinner också snabbt det vill säga efter 1-2 visningar. Något som legat ute i månader är inte mer attraktivt nu än för en månad sedan.
Här har just slagits rekord, en tvåa för 4 650 från att ha legat runt 4 de senaste åren men precis som du säger så är det ett attraktivt område i en attraktiv kommun och det sjönk egentligen aldrig.
 
Är i husjaktsstadiet. Trist när mäklare inte svarar på intresseanmälan.
Har ni några mäklarfirmor ni ogillar? Jag ser Notar som oseriösa clowner. Dåligt med dokumentation i annonserna och nonchig attityd.

Det går ju inte att dra hela mäklarfirmor över en kam, möjligen hela kontor. De flesta är väl franchisetagare. Men visst finns det säkert gemensamma strategier inom en och samma firma. Jag ser en som systematiskt har börjat köra med lockpriser för att få igång budgivning och prisrally. Samma firma har också som strategi att inte avslöja budet om någon har lagt under utgångspris, utan anger bara att budgivning pågår.
 
Fick mina två BRF-analyser som jag beställt och kan nu släppa lägenheterna i den föreningen 🙏🏻 Väl värt varenda krona då dessa lägenheterna har spökat i min hjärna.

En visning inbokad på söndag som jag verkligen ser fram emot! Funderar på att boka in någon till, mest för att det är nyttigt att gå på visningar.
 
Vi har bjudit på en lägenhet. 😬 än så länge bara vi som bjudit. Men vore konstigt om inte flera bud kom in. Vi gillar den verkligen så är nog beredda att bjuda en del 😊 är så sjukt nervöst. Jag hatar sånt här. Jag vill bara köpa och sen pang klart.
 
Sen pratade vi med mäklaren på visningen om tillträde och jag hoppas att det är plus i kanten att vi kan tillträde runt samma tid som säljare vill flytta. Dom har köpt hus nämligen och vill flytta runt juni/juli vilket passar oss perfekt då vi har uppsägningstiden som passar på nuvarande bostad.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 145
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 540
· Visningar
80 687
Senast: Bexzor
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 605
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 960
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp