Husköpstråden del 3

Idag har jag pratat med en mäklare ang ett ev nytt hus ,blir det köp säljer jag huset här hemma.

Var det du som hade tråden med huset ni renoverade eller tänker jag på nån annan användare ?

Att köpa och renovera hus för att sen sälja och börja om är ju ett bra sätt att tjäna pengar (om man orkar ;) )
 
Jag var och tittade på "mitt" hus idag igen, med en bekant som är väldigt insatt i hus. Tyvärr dök det upp vissa saker som gjorde mig väldigt kluven.

1. Det står vatten i krypgrunden. Och det är inte nytt. Mögelpåväxt på vissa av stenarna. Inget på träet vad han såg.
2. Nästan ingen isolering kvar på vinden, möss har varit väldigt aktiva där.

Det min bekant ansåg måste göras är alltså att dränera runt huset, spraya på möglet så det slutar växa och sen plasta in. Isolera om vinden. Samt att det måste läggas en plåt runt skorstenen (under pappen, inte den över pannorna) som av nån anledning inte fanns där alls. Utöver det ska det ju byggas badrum, läggas ner avlopp och sättas in luftvärmepump.
Han är världens bästa och gör allt det i princip utan att ta betalt (utöver material och hyra av grävare då) så jag har råd om jag får det för ett aningen lägre pris än jag tänkt. Men jag hade inte räknat med att behöva ta så stort renoveringslån som detta kommer kräva. Det blir 100.000 mer än jag tänkt.

Han avråder inte, utan tycker jag ska köra på ändå! :heart
 
Jag var och tittade på "mitt" hus idag igen, med en bekant som är väldigt insatt i hus. Tyvärr dök det upp vissa saker som gjorde mig väldigt kluven.

1. Det står vatten i krypgrunden. Och det är inte nytt. Mögelpåväxt på vissa av stenarna. Inget på träet vad han såg.
2. Nästan ingen isolering kvar på vinden, möss har varit väldigt aktiva där.

Det min bekant ansåg måste göras är alltså att dränera runt huset, spraya på möglet så det slutar växa och sen plasta in. Isolera om vinden. Samt att det måste läggas en plåt runt skorstenen (under pappen, inte den över pannorna) som av nån anledning inte fanns där alls. Utöver det ska det ju byggas badrum, läggas ner avlopp och sättas in luftvärmepump.
Han är världens bästa och gör allt det i princip utan att ta betalt (utöver material och hyra av grävare då) så jag har råd om jag får det för ett aningen lägre pris än jag tänkt. Men jag hade inte räknat med att behöva ta så stort renoveringslån som detta kommer kräva. Det blir 100.000 mer än jag tänkt.

Han avråder inte, utan tycker jag ska köra på ändå! :heart
Tror fortfarande hus är svåra att sälja, så jag hade lagt ett lågt bud. Jag hade inte betalat det priset, särskilt inte eftersom det ofta verkar dyka upp såna saker som man inte har sett och vups drar renoveringarna iväg.
 
Tror fortfarande hus är svåra att sälja, så jag hade lagt ett lågt bud. Jag hade inte betalat det priset, särskilt inte eftersom det ofta verkar dyka upp såna saker som man inte har sett och vups drar renoveringarna iväg.

Nej, utgångspriset tänker jag inte ge. Hade tänkt 1,2 men nu känns 1,1 bättre.
Det finns en intressent till som vill se huset efter 10/4. Min bekant upplyste mäklaren och säljaren om allt, så förhoppningsvis drar den intressenten sig ur redan innan. Tänker avvakta med bud, kanske ser mer illavarslande ut om ingen lägger bud tänker jag 😇 Så kan jag göra det om han drar sig ur.
 
Nej, utgångspriset tänker jag inte ge. Hade tänkt 1,2 men nu känns 1,1 bättre.
Det finns en intressent till som vill se huset efter 10/4. Min bekant upplyste mäklaren och säljaren om allt, så förhoppningsvis drar den intressenten sig ur redan innan. Tänker avvakta med bud, kanske ser mer illavarslande ut om ingen lägger bud tänker jag 😇 Så kan jag göra det om han drar sig ur.
smart! :)
 
Nej, utgångspriset tänker jag inte ge. Hade tänkt 1,2 men nu känns 1,1 bättre.
Det finns en intressent till som vill se huset efter 10/4. Min bekant upplyste mäklaren och säljaren om allt, så förhoppningsvis drar den intressenten sig ur redan innan. Tänker avvakta med bud, kanske ser mer illavarslande ut om ingen lägger bud tänker jag 😇 Så kan jag göra det om han drar sig ur.
För mig har budgivning en avskräckande effekt; jag vill aldrig ge mig in i en pågående budgivning. Så mig hade du skrämt iväg :D
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 109
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 535
· Visningar
80 197
Senast: Bexzor
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 531
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 959
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp