Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Kan du ansöka om utökad tid till henne? Ångrar att jag inte ens försökte med det till äldsta tjejen och hon var bara knappt fyra när lillasyster föddes, hon hade verkligen behövt det och vi som familj också. Nu har vi precis skolat in bebis och min snart-femåring är betydligt mer nöjd om dagarna nu när hon får gå till förskolan fyra dagar i veckan och faktiskt vara där en ordentlig stund, och det får mig att inse hur mycket hon saknat det.

Har du själv en utmattning så borde det inte vara helt omöjligt att få igenom!
Hon har utökad tid. 24 timmar i veckan. Går förutom 1,5 timmar längre tis-tors även måndag 9-14. Egentligen vill dom att jag ska sjukskriva mig så mannen är hemma. Men det hade inte hjälpt så mycket för då hade dottern ändå varit hemma mer och behövt mer rastning vilket är svårt att mäkta med just nu och föder dåligt samvete för mig. Men jag är väldigt tacksam för de extra timmarna jag får, även om fredagar är kämpiga.
Känner mig bara så värdelös som inte löser det trots hjälpen.. men väntar på att remiss ska besvaras från vuxenpsykiatrin. Hoppas få mer hjälp där!
Inte dåligt samvete! ♥️ Man orkar inte mer än man orkar och det finns värre saker än en dag med skärm.
Hoppas du kryar på dig snabbt :)
Tack! ❤️
Förkylningen gav sig rätt bra i måndags, men jag är bra sliten. Skulle behöva en vecka på spa med massage och yoga typ. Och total tystnad!
Att ni har en dipp idag betyder inte att det långsiktigt är något dåligt! Klart hon klarar några dagar med fritt TV och padda häng ❤️
Men jag håller med om att ansöka om utökad tid!
Vi bytte just kommun och fick nu rätt till 30 timmar i veckan för storasyskonet. Då hinner man ju vara med i verksamheten!

Tack för peppen ❤️ och du har ju rätt. Det är bara så lätt att ha en bild av hur det borde vara.

Ja jag kan tycka att i alla fall när man närmar sig skolåldern borde det få vara fler timmar. Större barn har ett helt annat behov av att träffa andra barn. Och det är få tillgängliga på vardagarna..
Det känns tufft!
30 timmar känns väldigt lagom ☺️
 
Hon har utökad tid. 24 timmar i veckan. Går förutom 1,5 timmar längre tis-tors även måndag 9-14. Egentligen vill dom att jag ska sjukskriva mig så mannen är hemma. Men det hade inte hjälpt så mycket för då hade dottern ändå varit hemma mer och behövt mer rastning vilket är svårt att mäkta med just nu och föder dåligt samvete för mig. Men jag är väldigt tacksam för de extra timmarna jag får, även om fredagar är kämpiga.
Känner mig bara så värdelös som inte löser det trots hjälpen.. men väntar på att remiss ska besvaras från vuxenpsykiatrin. Hoppas få mer hjälp där!

Tack! ❤️
Förkylningen gav sig rätt bra i måndags, men jag är bra sliten. Skulle behöva en vecka på spa med massage och yoga typ. Och total tystnad!


Tack för peppen ❤️ och du har ju rätt. Det är bara så lätt att ha en bild av hur det borde vara.

Ja jag kan tycka att i alla fall när man närmar sig skolåldern borde det få vara fler timmar. Större barn har ett helt annat behov av att träffa andra barn. Och det är få tillgängliga på vardagarna..
Det känns tufft!
30 timmar känns väldigt lagom ☺️
Kan du lyfta ditt mående på BVC? Boka en tid där, det går mycket snabbare än vårdprocessen. BVC kan skriva intyg om utökad tid på förskolan, föreslå 30 timmar direkt om du tror det är lagom.
 
Kan du lyfta ditt mående på BVC? Boka en tid där, det går mycket snabbare än vårdprocessen. BVC kan skriva intyg om utökad tid på förskolan, föreslå 30 timmar direkt om du tror det är lagom.
Jag har fått psykolog via mvc, och dom har hjälpt mig med utökad tid till 24 timmar. 30 hade varit bättre, men hon har bara två månader kvar innan förskolan stänger, sen börjar hon förskoleklass, så jag vågar inte be om mer. Psykolog på mvc har remitterat till vuxenpsyk, men vi får se om dom tar emot. Under tiden går jag hos en psykolog på vc. Så jag får hjälp. Men jag ska se till att engagera familjen mer
 
Jag har fått psykolog via mvc, och dom har hjälpt mig med utökad tid till 24 timmar. 30 hade varit bättre, men hon har bara två månader kvar innan förskolan stänger, sen börjar hon förskoleklass, så jag vågar inte be om mer. Psykolog på mvc har remitterat till vuxenpsyk, men vi får se om dom tar emot. Under tiden går jag hos en psykolog på vc. Så jag får hjälp. Men jag ska se till att engagera familjen mer
Om du tror det skulle hjälpa så be ändå MVC då i ditt fall om 30! Skriv att du blev remitterad av deras psykolog till vuxenpsykiatrin men det verkar dröja och det handlar bara om två månader med ytterligare utökad tid och att du känner att det är riktigt tungt nu i väntan på tid. Om du orkar såklart. Det låter väldigt tufft för dig, allt som kan underlätta är bra :heart
 
Ungarna sover i min säng. Yngsta ropar och vill jag kommer. Jag säger att jag bara ska borsta tänderna så ska jag med lägga mig. Hon blir nöjd och somnar om.
Jag borstar tänderna, lägger mig bredvid henne. Tänker hon ska fortsätta vara nöjd. Hon gnäller att jag ska ligga på andra sidan.....inre lite lugnt gnäll utan gnäll som i "gör som jag vill om du vill sova gott".
Funderar på att lägga mig i soffan men då dröjer det säkert inte länge innan de kommer efter.

Tur sambon lovat mig jag ska få gömma mig i våningssängen i helgen och få sovmorgon.
 
Åh Gud, hur länge är 2-åringar 2 år egentligen? Det känns som att det pågått för evigt, och han är inte ens 2,5 år än. Och så har jag en gnagande känsla av att jag tror mig ha hört att 3 år är värre (3-årstrots känns som ett vedertaget begrepp). Och samtidigt som tiden känns långsam med storebror så går den rasande fort med lillebror, så snart är han väl också 2 år O_o
 
Åh Gud, hur länge är 2-åringar 2 år egentligen? Det känns som att det pågått för evigt, och han är inte ens 2,5 år än. Och så har jag en gnagande känsla av att jag tror mig ha hört att 3 år är värre (3-årstrots känns som ett vedertaget begrepp). Och samtidigt som tiden känns långsam med storebror så går den rasande fort med lillebror, så snart är han väl också 2 år O_o
Jag hoppas barnen har vett att antingen välja 2- eller 3-årstrots 🙈😁 (på engelska pratar man väl om terrible two..)
Min stora blev som förbytt vid 3 år, fick ett jäkla humör och skulle aldrig göra som vi ville. Lilla har däremot kört hårt med oss sen strax före 2 så jag tänker att det vore trevligt om det värsta kunde gå över till augusti när hon blir 3...

Om inte annat så får man se det som ett långt och jobbigt utvecklingssprång, iaf med stora kom det ut en klok, rolig och resonabel 3,5-åring när det värsta la sig ♥️😁
 
Åh Gud, hur länge är 2-åringar 2 år egentligen? Det känns som att det pågått för evigt, och han är inte ens 2,5 år än. Och så har jag en gnagande känsla av att jag tror mig ha hört att 3 år är värre (3-årstrots känns som ett vedertaget begrepp). Och samtidigt som tiden känns långsam med storebror så går den rasande fort med lillebror, så snart är han väl också 2 år O_o
Det är väl i tvåärsåldern de är lite som psykopater har jag läst 😅.
 
Jag hoppas barnen har vett att antingen välja 2- eller 3-årstrots 🙈😁 (på engelska pratar man väl om terrible two..)
Min stora blev som förbytt vid 3 år, fick ett jäkla humör och skulle aldrig göra som vi ville. Lilla har däremot kört hårt med oss sen strax före 2 så jag tänker att det vore trevligt om det värsta kunde gå över till augusti när hon blir 3...

Om inte annat så får man se det som ett långt och jobbigt utvecklingssprång, iaf med stora kom det ut en klok, rolig och resonabel 3,5-åring när det värsta la sig ♥️😁
Ja men eller hur! Jag är också helt för att de får välja en fas, inte båda. Vi hade världens enklaste unge tills han började närma sig 2 år. Nu känns det som att dela hem med en psykotisk diktator i miniformat :p Men det lät ju väldigt lovande med din stora, jag vill också använda såna adjektiv för att beskriva mitt barn! Håller tummarna för någon liknande utveckling här (men gärna tidigare än 3,5 års ålder, gärna typ imorgon :angel:)
 
Ja men eller hur! Jag är också helt för att de får välja en fas, inte båda. Vi hade världens enklaste unge tills han började närma sig 2 år. Nu känns det som att dela hem med en psykotisk diktator i miniformat :p Men det lät ju väldigt lovande med din stora, jag vill också använda såna adjektiv för att beskriva mitt barn! Håller tummarna för någon liknande utveckling här (men gärna tidigare än 3,5 års ålder, gärna typ imorgon :angel:)
Vi hade ett hemskt halvår mellan 2-2,5, ett fantastiskt halvår mellan 2,5-3 och nu är vi inne i ett hemskt halvår igen 😅. Hoppas det ger med sig imorgon när de blir 3,5.
 
Hos oss har den jobbiga 2-3-årsåldern varierat väldigt. Känns tydligt när det är ett utvecklingssprång, här håller de på 3-4 veckor, sedan är det "lugnt" ett par veckor sedan tufft igen. Den tuffa perioden sammanfaller med extra trötthet också, tydligt mycket som händer i det lilla huvudet och kroppen :heart 3 år och 4 månader idag, hoppas också det blir lugnare vid 3,5 år 😅
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 168
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
981
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 213
Senast: Praefatio
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
5
· Visningar
264
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp