Husköpstråden del 3

Haha, igenkänningen! Maken är så glad och nöjd med vårt liv men utan mitt driv hade vi också bott kvar i min hyreslägenhet, ogifta och utan barn. Han vill så mycket, men sen blir det liksom en vägg av frågetecken och vägval som gör att det blir tvärnit.

Och så in i bomben petnoga. I vår nuvarande lägenhet har han fått mig att ligga med akvarellpensel och måla små små sprickor i lister och takkronor 😅
Haha 😂 jag målade i dotterns rum idag med en pensel som egentligen är till för smink. 5 mm bred. Bara för att jag inte klarar av när gränsen mellan vägg och tak inte är spikrak. Och taket är vitt och väggen knall-lila så var sjukt pilligt 🤪
 
Jag jobbar inte så, minipenslar är min grej.

Mvh gillar uppenbarligen att slösa tid 😂😂

Helvete vad rollers det går åt för övrigt. Har köpt rollers och penslar för nästan 3000 hittills. Okej pyttesumma i sammanhanget men bisarrt mer än jag trodde.
Vi brukar göra rent så kan man använda det nästa gång. Våra rollers är mer än 12 år gamla och använda 4-5 gånger.
 
Vi brukar göra rent så kan man använda det nästa gång. Våra rollers är mer än 12 år gamla och använda 4-5 gånger.
Är så olika färger och totalt dränkt så går inte. 5 rollers är dränkta i lim så de är bara att kasta tex. Känns slösigt men what to do.
 
Glömde förresten det är minst 3 tapetseringar. Sist målades mörkrosa först och sedan aprikos. Men vi båda kommer från lackeringsbranchen så vi kanske är vana vid att göra rent verktygen...
Vi slänger allt 😅 tänker inte måla om huset igen så 😄 nästa hus ska väl säkert målas men det är flera år bort.
 
Haha 😂 jag målade i dotterns rum idag med en pensel som egentligen är till för smink. 5 mm bred. Bara för att jag inte klarar av när gränsen mellan vägg och tak inte är spikrak. Och taket är vitt och väggen knall-lila så var sjukt pilligt 🤪
Kantroller är bra till sånt!
41iDKU1wgbL._AC_SY350_.jpg
 
Hoppar in här för jag har efter en lång tids letande blivit med stuga. Kontraktet skrev vi för en dryg vecka sedan och idag besiktigade och hittade inga större saker att anmärka på. Så den 27:e har jag 2200m2 tomt och 69m2 stuga 😍 Jag ska behålla min lägenhet så kommer ha detta som fritidsboende :)
 
Hoppar in här för jag har efter en lång tids letande blivit med stuga. Kontraktet skrev vi för en dryg vecka sedan och idag besiktigade och hittade inga större saker att anmärka på. Så den 27:e har jag 2200m2 tomt och 69m2 stuga 😍 Jag ska behålla min lägenhet så kommer ha detta som fritidsboende :)

Så härligt! :love: 🥰
 
Plot twist - vi har valt att avbryta köpet 😅 Jag ska berätta.

Vi bestämde oss under våren att inte köpa något där vi inte kunde flytta in direkt och inte göra någonting, om vi inte ville. Att renovera eller bygga till vore roligt men med jobb, småbarn och hund ville vi inte sätta oss i en sits där det blir för mycket samtidigt. Det här huset skulle innebära en liten kompromiss med det då det var för litet, men till synes kunde man göra en väldigt enkel tillbyggnad där det redan fanns tak över veranda. Vi la bud som accepterades, några dagar senare visar det sig att just där får man inte bygga då det kommer för nära tomtgränsen. Jag tror vi var så glada vid det här laget att vi kunde köpa att vi tänkte att det löser sig, vi får bygga till på annat sätt. Men det kom ju med tusen fler frågor och ju fler dagar som gick ju större blev projektet. Suterrängtomt, tillbyggnad på fritidshus, ev. fuktskada i sekundär byggnad osv. Samtidigt blir det tvärnit på marknaden, de hus som ligger ute har alla fått bud under utgångspris och inget rör på sig. Vi har inte sålt vår lägenhet, och vad händer när vi ska bygga om fastigheten faller i värde och vi inte kan baka in byggnadslån i bolån? Helt plötsligt kändes det som att vi skaffat oss en drös problem som vi nyss inte hade. Kanske har makens oro den här veckan haft en stark grund.

Vi åkte ut i fredags kväll igen. Oftast när maken ser hus för andra gången brukar han tycka att det känns mycket bättre, så vi tittade igen. Vi gick runt på tomten och pratade om bygge och medan han lite halvt krystat försökte vara positiv till byggförslag började min egen magkänsla knipa. Kände att luften gick ur mig när vi satte oss i bilen, insåg att ingen utav oss vill ge oss in i det här trassliga och stora projektet. Vi skulle behöva bygga ganska omgående och rätt omfattande och jag är just nu glad om jag ens hinner borsta tänderna på dagarna.

Känner mig som en riktig douche som avbryter så sent i processen. Men som alla vet på den här väldigt märkliga marknaden där man måste ta några utav livets största beslut på några dagar - det är inte över fören det är över. Vi har sagt till både mäklare och säljare att vi beklagar detta hemskt mycket och att vi har stor respekt för deras tid. Mäklaren har varit super och sagt att det ibland blir så.

Nu tar vi semester och inväntar hur marknaden ser ut efter sommaren. Har vi tur så kanske vi har råd med något ännu bättre om priserna går ner, och kanske säljer vi lägenheten först för att slippa den oron. Känns som vi tagit rätt beslut!
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
251
· Visningar
16 757
Senast: Gimlan
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
76 77 78
Svar
1 553
· Visningar
81 488
Senast: Blyger
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 759
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 965
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp