Hyra ett hästsläp

S

Sonita

Hur mycket kostar det ungefär att hyra ett släp på Statoil eller nåt annat ställe bara över dagen?
 
Det Statoil jag brukar hyra släp hos tar 200 kr för 4 timmar och 400 för ett helt dygn.
 
Samma här! Eller 250 för fyra timmar tror jag det är, och 400 för ett dygn. Sen brukar jag lägga till sådan här "drulleförsäkring" för typ 30 kr så att man slipper betala om det händer något!

//Ullis :bump:
 
Man kan köpa en självriskreducering, men du får fortfarande betala om ngt händer även om det inte blir fullt lika dyrt. Observera dock att den inte gäller för skador orsakade av hästen! :eek:
 
okejj, får se om jag klara det på fyra timmar, tveksamt. :p haha
 
I våra trakter hyr mackarna inte ut släp längre pga det var så stor skadegörelse på transporterna orsakade av hästar.

Skador orsakade av häst täcks inte av någon försäkring och då måste hästägaren/den som hyrde transporten betala 100 % ersättning ur egen plånbok.

Trots besiktning av transporterna både före och efter uthyrning så blev det alltid en massa tjafs då de som hyrt inte ville betala - så nu hyr mackarna inte ut transporter längre.

De transporter som hyrs ut därutöver har ett pris på 100-300kr á 4 timmar och 150-500kr heldag.
 
okejj, tack! vart faktiskt lite osäker på om mackarna hyr ut längre här också. Men det finns en hästsportaffär som jag är rätt säker på att de gör :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag ska köra upp för BE-körkort och måste hyra ett släp som är tillräckligt tungt men som jag ändå kan köra till provet med min...
Svar
13
· Visningar
1 544
Senast: fio
·
Hästmänniskan Får man det? Alltså inte hästsläp utan vanligt släp från typ Statoil? Behöver akut hämta hö och den vanliga hästsläpet jag brukar låna...
Svar
14
· Visningar
1 519
Senast: ameo
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 855
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 051
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp