Bukefalos 28 år!

Hyra ut bostadsrätt

Guldaskig

Trådstartare
Ni som har hyrt ut er bostadsrätt i andra hand, stötte ni på patrull hos bostadsrättsföreningen? Jag hävdar samboprövning i 1 år med hyresnämnden i ryggen men de skulle kolla upp det och höra av sig imorgon. Hur har ni gått tillväga och kan de verkligen neka?
 
Om de nekar tar du det till Hyresnämnden och då kommer du få rätt. De kan neka initialt men du har rätten på din sida och kommer få rätt bara du står på dig.
 
Tack @hvala Det ska bli intressant att se vad de säger imorgon men efter att ha läst på är det ju som du säger. Tråkigt att de ska sätta sig på tvären.
 
Ni som har hyrt ut er bostadsrätt i andra hand, stötte ni på patrull hos bostadsrättsföreningen? Jag hävdar samboprövning i 1 år med hyresnämnden i ryggen men de skulle kolla upp det och höra av sig imorgon. Hur har ni gått tillväga och kan de verkligen neka?

Min bostadsrättsförening sa att det inte alls krävs någon speciell anledning för att få hyra it i andra hand längre, jag har också hyrt ut för att provbo ihop med min pojkvän och de sa med en gång att det inte är någonting som de ens kan neka.
 
Min bostadsrättsförening sa att det inte alls krävs någon speciell anledning för att få hyra it i andra hand längre, jag har också hyrt ut för att provbo ihop med min pojkvän och de sa med en gång att det inte är någonting som de ens kan neka.

Sen kan de väl ha synpunkter vem som hyr lägenheten dock.
 
Sen kan de väl ha synpunkter vem som hyr lägenheten dock.

Precis, det finns en blankett jag ska skicka in med hyresgästens uppgifter så han eller hon kommer ju behöva godkännas. Men precis som du skrev i ditt tidigare inlägg så borde de inte kunna neka mig samboprövning. Skönt att det gick lättare för dig än det gör för mig ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom hyresmarknaden är helt hopplös funderar vi på att köpa en lägenhet och hyra ut åt vår dotter, då vi är väldigt trångbodda. Där...
2
Svar
30
· Visningar
2 795
Senast: Lobelia
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 935
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 337
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp